SMAXer3D Geplaatst: 21 juni 2006 Rapport Geplaatst: 21 juni 2006 Ik had een vraag gesteld, maar niemand antwoord Eerdere vraag op het forum >>> Door Matiscus: Het is niet toegestaan, om twee topic's aan te maken over dezelfde onderwerpen. Als iemand antwoord weet gaat hij het wel posten. Hier gooi ik dan maar een slotje op. Want dit topic is overbodig. <<<
Puma Geplaatst: 23 juni 2006 Rapport Geplaatst: 23 juni 2006 (bewerkt) ramen: kleur de raamtexture in de kleur die je wilt (roze voor mij part ) of laat 'm zwart (het makkelijkst) en daarna maak je een alpha channel. de alpha channel maakt iets doorschijnend. pak het textureplaatje die je voor het raam gebruikt. wat je wit maakt, zie je duidelijk. wat je zwart maakt, is 100% doorzichtig. als je iets dus niet wit, maar iets lichter maakt, is dat dus iets doorschijnend, en als je het iets lichter dan zwart maakt, dus bijna niet zichtbaar. zo kleur je het textureplaatje wat je voor het raam hebt gebruikt zo grijs, dat je ziet dat er een raam zit, maar dat het ook doorzichtig is. LET OP: HET ALPHA CHANNEL MOET ZWARTWIT ZIJN, ZONDER KLEUR!!! als je het alpha channel gemaakt hebt, evengroot als het raam texturetje, dan open je de txd van die auto met txdworshop (volgens mij) en dan klik je onderaan niet op "image", maar op "alpha channel" (zoiets). dan klik je op import en importeer je de alpha channel. de alphachannel noem je altijd texturenaam+a, dus als het raamtexture bijvoorbeeld "windowcar" heet, noem je de alphachannel "windowcara", die ook .bmp is. dan klik je in txdworshop onderaan op "alphachannel", en dan import je die alpha die je net gemaakt hebt. dan dubbelklik op het miniformaat texturestukje in die scroll-kolom links, en dan komt er een klein venstertje. indien je het raamtexture (niet de alpha) kleur hebt gegeven, dan vink je "alpha channel" aan en druk je op "ok" of iets dergelijks. als de texture geen kleur heeft (zwart), vink je "alpha channel" aan en druk je op "compressed" tot er "compressed dxt3" (zoiets) staat en druk je op "ok" (zoiets). sla de texture op en ingame zie je dat het doorzichtig is. ik hoop dat je het snapt en als je nog vragen hebt pm me maar. succes, grtz puma. Bewerkt: 23 juni 2006 door Puma
EXIT Geplaatst: 24 juni 2006 Rapport Geplaatst: 24 juni 2006 (bewerkt) je kunt ze natuurlijk gewoon in een 3d programma maken door het model doorschijnend te maken en dan heb je geen alpha nodig ik kan het je alleen voor zmodeler uitleggen Bewerkt: 24 juni 2006 door Tectron
Recommended Posts