Jump to content

couldn't connect to serverlist

Recommended Posts

Geplaatst:

enkele weken geleden kon ik mta nog perfect spelen

maar ik werd enkele gekickt bij cheating (ik heb nog nooit gecheat bij mta :? )

na de laatste keer dat ik werd gekickt kon ik niet meer aan de serverlist

als ik op "refresh" klik dan verschijnt er een wit kadertje met: "couldn't connect to serverlist"

kan iemand me helpen met dit probleem

de singleplayer van sa werkt nog perfect

en ik heb mta versie 1.1

Geplaatst:

Heb je niet toevallig een 'Firewall' aan staan, een Firewall is een protectie tegen indringers van buitenaf. Deze personen worden ook wel hackers/crackers genoemd.

Sommige Firewall's houden ook programma's tegen, het kan dus ook makkelijk zijn dat jou Firewall 'MTA blokeert.

---

De makkelijkste manier om het te verhelpen is, zet je Firewall uit en zet die van Microsoft (SP2) aan. Want die blokeert dit soort connectie's niet. En houd het wel redelijk veilig.

Veel succes. :cya:

Geplaatst:

Windows Firewall is zo uit te zetten

Start>Instellingen>Netwerkverbindingen>Rechtermuisknop op je huidige verbinding>Ga naar tabblad Geavanceerd>Klik op Instellingen>Doe Uitschakelen.

Waarschijnlijk is het ook mogelijk om gewoon rechtsonder in je beeldscherm met je rechtermuisknop op je verbinding te klikken.

Geplaatst:

bedankt, ik heb de firewall uitgeschakeld

maar het had geen effect :?:?:?

er is dus een ander probleem ... weet nog iemand wat het zou kunnen zijn, en hoe het op te lossen is

(in de bijlage heb ik een screenshot gezet, misschien kan dat helpen:

ik kan 10talle servers zien, maar ik kan in geen een binnen komen.

dat kadertje verschijnt er als ik op "refresh" klik)

Doc1.doc

Geplaatst:

Ik snap jou probleem denk ik, je moet op een server klikken. Neem bij voorbaat één die in NL te vinden is, dat word meestal met een '[NL]' teken ervoor aangegeven. Als je één server hebt aangeklikt kun je op 'Connect' klikken.

Dan zal als het goed is de server laden en kan je de server Joinen. Dit heeft dus volgens mij niks te maken met ene firewall en dergelijke.

Veel succes, en ik wacht op je reactie. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

haha, nee, dat is het probleem niet :puh:

ik wist al wel langer hoe je in een server kan raken

als ik op "connect" klik als ik een server heb geselecteerd, gebeurt er gewoon niets, ook niet als ik dubbelklik op de server

toen ik nog wel mta kon spelen ontvangde ik maar een stuk of 10-20 servers, en daar raakte ik overal in

nu ontvang ik er wel een honderd, en ik raak in geen ene :?

dus maar verderzoeken naar het probleem :ch:

o, dit heb ik nog zojuist gevonden bij googlen:

http://www.peliplaneetta.net/keskustelut/m...371&page=21

http://foorum.hinnavaatlus.ee/viewtopic.php?t=233237

ik versta er alleen geen woord van (waarschijnlijk een van de zuid-west-europese talen)

misschien staat er daar wel een mogelijkheid op voor het probleem op te lossen

dus als iemand het kan lezen ... je zou me veel kunnen helpen _O_

Bewerkt: door Beirre
Geplaatst:

Heb je wel de recente versie van 'MTA', want het kan nog wel eens zo wezen dat oudere versie's wat bug's bevatten. Verder kan ik die teksten niet lezen ik denk trouwens dat weinig dat kunnen lezen hoor. En de vraag is dat ook nog of je er wat aan zou hebben. ...

Je vertelde dat je ooit mta gespeeld had aan het begin neem ik aan, omdat er toen nog niet zoveel servers waren. En er pakweg nu veel meer zijn, heb je dan echt wel de nieuwste versie (Versie 1.1.1). Want oudere versies werken niet op nieuwere servers. Je kan de nieuwste versie op deze mirror pagina vinden.

---

Ik ben er dan ook nog echt niet achter waarom er dan staat: 'Couldnt connect to server-list'. Maar daar komen we hopelijk nog wel achter, althans dat mogen we hopen.

Veel succes, en ik wacht op je antwoord. :cya:

Geplaatst:

ik ben er zeker van dat ik de nieuwste versie heb (1.1.1)

ik heb hem al tientalle keren gedeïnstalleert, gezocht of er nog nieuwere versie waren, maar ik had niets gevonden

en de laatste keer dat ik mta kon spelen was in het weekend van de 10de juni

versie 1.1.1 bestaat al wel wat langer dan 2 weken denk ik

in die tekst staat er geloof ik wat over iemand die hetzelfde probleem had, misschien is die wel achter de oplossing gekomen

_________

iik heb juist die sites aan mn pa laten zien, het is waarschijnlijk een noord-europese taal

ik heb een klasgenoot dat lets, fins, russisch,...(noord-europese talen) kan

misschien kan hij mij helpen _O_

(of als iemand anders van dit forum er wat van begrijpt, zoek dan mee naar het probleem :) )

Geplaatst:

haha, ik heb het gevonden! :bonk::bonk::bonk:

tis echt stom :schater:

ik heb mijn nickname verandert, en ik kan er weer op :D:D

ik vind het wet vreemd ... daarvoor ben ik met die nickname wel in de servers kunnen komen :?

bedankt vor jullie hulp _O_ dag, dag :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...