Jump to content

bricked laptop


Advancegta

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nemean^inf

    8

  • Advancegta

    7

  • Schno009

    5

  • SummerBase

    3

Je kunt natuurlijk proberen de Bios-instellingen naar de standaardwaarden te resetten. Je komt in de Bios door tijdens het opstarten delete in te duwen. Dan kom je in een blauw scherm. Hier kun je het resetten. Kun je misschien iets meer vertellen over wat er gebeurt is en wat je gedaan hebt? Wat dit is niet echt duidelijk zo.

Link to comment
Delen op andere websites

Je kunt natuurlijk proberen de Bios-instellingen naar de standaardwaarden te resetten. Je komt in de Bios door tijdens het opstarten delete in te duwen. Dan kom je in een blauw scherm. Hier kun je het resetten. Kun je misschien iets meer vertellen over wat er gebeurt is en wat je gedaan hebt? Wat dit is niet echt duidelijk zo.

Welke knop je in moet duwen is bij elk moederbord anders ;) . Meestal staat er bij het opstarten wel welke knop dat bij jou is. Weet je zeker dat er geen CD/DVD inzit waardoor die niet op kan starten?

--

Je zou ook nog kunnen proberen in je bios intestellen dat je cd/dvd drive als eerste opstart, doe daar dan je Windows XP CD in, en start hem op via de CD, laat hem je HD formatteren en opnieuw een partitie aanmaken en installeer daar windows opnieuw op.

Veel succes.

Link to comment
Delen op andere websites

als hij aan het opstarten is (nog voor het windows logo), druk dan op f8 (mijn techniek is gewoon op de knop rammen als vanaf het moment dat ik hem aanzet), ga met de pijltjes naar "veilige modus" en kijk of je hem zo kunt opstarten. Zo ja: Windows probleem: installeer opnieuw Zo Nee: of hardware probleem of Windows probleem, probeer bios te resetten naar fabrieksinstellingen

Link to comment
Delen op andere websites

als hij aan het opstarten is (nog voor het windows logo), druk dan op f8 (mijn techniek is gewoon op de knop rammen als vanaf het moment dat ik hem aanzet), ga met de pijltjes naar "veilige modus" en kijk of je hem zo kunt opstarten. Zo ja: Windows probleem: installeer opnieuw Zo Nee: of hardware probleem of Windows probleem, probeer bios te resetten naar fabrieksinstellingen

duizend maal dank schno009, na wat te zitten rommelen met f8 start hij weer op

resppekt _O_

Link to comment
Delen op andere websites

ja, maar dan ben je opgestart in de veilige modus, kun je bijna niets. probeer systeemherstel nu eens uit te voeren, of je viruscanner laten lopen. kijken of je dan wel normaal kunt opstarten

Link to comment
Delen op andere websites

ja ik internet er wel op maar met zonvirusscanner ding word ie so sloom

Vind je het gek dat je laptop gauw kapot is.

Iedereen dringt snel binnen zonder enige beveiliging, Iedereen heeft een goeie firewall en virusscanner nodig, ook een laptop, zit er dik in dat jij nu een lekker virusje te pakken hebt, waar systeem herstel niet eens meer helpt.

Link to comment
Delen op andere websites

Een 'firewall' houd geen virusen, spam en malware tegen. Het zorgt er voor dat je word beschermt tegen bepaalde indringers, deze personen noemen wij Hackers/Crackers. De 'Windows Firewall' controleert alleen al het binnenkomende verkeer, dus als de hacker eenmaal binnen is kunnen de hackers vanuit jou computer naar andere computers comuniceren.

Daarom zou je beter een wat strengere firewall kunnen kiezen bijvoorbeeld: Zonelabs er is een gratis versie te vinden op hun site, wil je nog beter beveiligt zijn dan kun je beter voor de Pro versie gaan, deze kost alleen wel geld.

---

Je hebt natuurlijk niet alleen een 'firewall' nodig, maar ook een Virusscanner denk aan de scanner van Norton Antivirus, dit een een bekend merk en heeft een best goede scanner. Alleen je moet wel betalen, wil je liever niet betalen dan kan je altijd nog gaan voor het minder veilige: AvgScanner. Het is in ieder geval beter dan niks.

Als je heel veel op het internet surft kan je ook nog een Spywarescanner aanschaffen, maar dat is denk ik nu niet aan de orde.

Veel succes. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

is de firewall van windows niet voldoende?

Pfff.... wat denk je wel, iemand die een beetje goed is met een toetsenbord is er in 1 klap binnen.

Ik zou ook geen firewall van zonelabs nemen, die is nog erger, maar in iedergeval, neem Norman, je hebt dan een snelle en een gebruiksvriendelijke security system.

Link to comment
Delen op andere websites

Supremecars kom eens met argumenten waarom Zonelabs niet goed is, en trouwens Norton is heel slecht in vergelijking met Nod32 (Antivirussoftware) dus dat je met Norton in één klap beveiligd bent vind ik ook weer onzin.

---

Verder is Nod32de beste scan in de Vbulliten krant, en Norton tipt daar nog geneens aan. Trouwens Zonelabs is één van de beste firewall's..

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

Supremecars kom eens met argumenten waarom Zonelabs niet goed is, en trouwens Norton is heel slecht in vergelijking met Nod32 (Antivirussoftware) dus dat je met Norton in één klap beveiligd bent vind ik ook weer onzin.

---

Verder is Nod32de beste scan in de Vbulliten krant, en Norton tipt daar nog geneens aan. Trouwens Zonelabs is één van de beste firewall's..

Ahum wie heeft het hier over norton?

Inderdaad, nod32 is een geschikte beveiligings software.

Ik denk dat je niet goed leest, ik zeg dat je met die zonelabs, in 1 klap binnen bent.

Zonealarm vraagt om bij elke uitvoeringen zelfs bij word of bij paint opstarten om een bevestiging, dat heb je echter niet bij Norman of bij Nod 32, Nod 32 is het beste getest tot nu toe, en draait verschrikelijk goed, ik draai echter met Norman En ik heb het niet over Norton Norton draait slecht, vergt veel van hardeschijf en geheugen met de nodige opstartproblemen (zoals langzaam).

Zonelabs/Alarm is een programmatje wat bekend staat om de slechte beveiliging, daarom is het door veel mensen weggehaald omdat iedereen bijna gehacked er door is doordat dit ook bij een maat van mij is voorgekomen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...