Jump to content

bricked laptop


Advancegta

Recommended Posts

  • Reacties 31
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Nemean^inf

    8

  • Advancegta

    7

  • Schno009

    5

  • SummerBase

    3

nog ff over dat bios enz.

ik wil me (ouwe) pc instelle dat ie de cd als eerste opstart en dat ie niet over dat diskette zooi begint te zeuren want die start telkens als eerst op, dus dat als ik cd erin heb zitten dat ie die dan gelijk opstart.

Maar hoe moet dat? Moet dat ook in dat blauwe menu?

Ik kon het daar niet vinden iniedergeval :?

Link to comment
Delen op andere websites

en is de firewall van WINDOWS ook goed?

of is die heel simpel?

Kan jij lezen?

Pfff.... wat denk je wel, iemand die een beetje goed is met een toetsenbord is er in 1 klap binnen.

Vorige pagina.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit al 1,5 jaar zonder virusscanner, adwarescanner en alleen met de windows firewall.

en ik heb nog steeds geen virus gehad...

dus dat jullie zo reageren is een beetje overdreven...

Hoi Johan, kijk in de meeste gevallen heb je ook niet door dat je een virus hebt. want ze gaan in de meeste gevallen natuurlijk ook niet zeggen: 'Kijk je hebt een Virus', daarvoor heb je een Virusscanner, deze waarschuwt jou als hij een virus heeft gevonden. Heb je geen virus dan zou je dus ook nooit kunnen weten of je wel of geen virus hebt. Maar het kan natuurlijk makkelijk wezen dat jij geen virus hebt, je krijg meestal pas een virus als je er zelf om vraagt. Dus bijvoorbeeld iets download (Illegale software/games) waar je niet zeker van bent kan daar nog wel eens wat ongevraagde virus'jes inzitten. (Bijna) geen enkel virus die tegenwoordig gemaakt worden zal zeggen dat hij een virus is.

Dan heb je ook nog: Trojan Horses, volgens mij waren dat de meest voorkomende virusen. En dit kan je natuurlijk opmaken uit het verhaal van Troje. Iedereen kent hem onderhand wel neem ik aan, nou voor de mensen die het niet kennen zal ik het nog eens vertellen. De aanvallers wouden de stad Troje aanvallen, ze hadden daarvoor een Paard gemaakt waar mensen inkonden, dat waren natuurlijk de soldaten. Die hadden ze voor de grote poort van Troje gezet. Een persoon uit Troje merkte het ding op, dus ze haalde hem binnen. Toen ze het ding eenmaal binnen hadden gehaald sprongen de soldaten uit het paard en moorde de hele bevolking uit in Troje. Dat gebeurt op internet ook, daarom de naam Trojan Horses.

Een Trojan Horse krijg je ook door een ongewenst bestand, een Trojan horse verzamelt dergelijke dingen over je computer en doet verschillende ongewilde dingen met je computer. Dan zijn er ook nog verschillende nare dingen zoals, Worms. Deze zenden zich via je msn/adres-lijst door naar andere. Deze virusen versprijdejn zich dan ook met een enorm tempo. Maar om nu even niet te ver off-topic te gaan...

Niemand kan mij vertellen dat hij veilig is zonder virusscan, omdat je het niet aan kunt tonen. Natuurlijk kan je nergens last van hebben. Maar ze kunnen er altijd zitten, met een virus scanner heb je dus meer duidelijkheid.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb nog een kleine toevoeging:

Je kan nooit zien of je dat hebt,

Voorkomende dingen, zijn pc langzaam etc.

Je moet niet denken dat je zonder alles, en met een windows firewall, veilig bent,

Trojanen, komen in je systeem als een pakketje, wanneer jij op internet zit, gaat het pakketje zich uitpakken, je merkt er niks van, en jawel je er komt een programmatje op je systeem die draait op de achtergrond, waarna jij denkt van ik ben veilig, komt er privacy gegevens van jouw op internet te staan aan bepaalde bedrijven.

Alles wat jij doet kan men zien, dat is juist het geval je hebt niks in de gaten.

Het zelfde heb je met spyware en adware.

Vooral mensen die denken dat er niks kan gebeuren en je hebt bijvoorbeeld een inbelverbinding, dan heb je kans dat er proggramma's op komen die gaan bellen op jouw kosten.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit al 1,5 jaar zonder virusscanner, adwarescanner en alleen met de windows firewall.

en ik heb nog steeds geen virus gehad...

dus dat jullie zo reageren is een beetje overdreven...

Ik ben zonder virusscanner dus heel voorzichtig, want ik zat

een keer éen week zonder virusscanner. En wat denk je? Mijn

hele PC zat helemaal vol Spyware en Virussen, maarjah ik download

ook veel. :bonk: Maar als jij met alleen Firewall zit en geen andere scanners

denk ik ook dat je minder download.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit al 1,5 jaar zonder virusscanner, adwarescanner en alleen met de windows firewall.

en ik heb nog steeds geen virus gehad...

dus dat jullie zo reageren is een beetje overdreven...

Hoi Johan, kijk in de meeste gevallen heb je ook niet door dat je een virus hebt. want ze gaan in de meeste gevallen natuurlijk ook niet zeggen: 'Kijk je hebt een Virus', daarvoor heb je een Virusscanner, deze waarschuwt jou als hij een virus heeft gevonden. Heb je geen virus dan zou je dus ook nooit kunnen weten of je wel of geen virus hebt. Maar het kan natuurlijk makkelijk wezen dat jij geen virus hebt, je krijg meestal pas een virus als je er zelf om vraagt. Dus bijvoorbeeld iets download (Illegale software/games) waar je niet zeker van bent kan daar nog wel eens wat ongevraagde virus'jes inzitten. (Bijna) geen enkel virus die tegenwoordig gemaakt worden zal zeggen dat hij een virus is.

Dan heb je ook nog: Trojan Horses, volgens mij waren dat de meest voorkomende virusen. En dit kan je natuurlijk opmaken uit het verhaal van Troje. Iedereen kent hem onderhand wel neem ik aan, nou voor de mensen die het niet kennen zal ik het nog eens vertellen. De aanvallers wouden de stad Troje aanvallen, ze hadden daarvoor een Paard gemaakt waar mensen inkonden, dat waren natuurlijk de soldaten. Die hadden ze voor de grote poort van Troje gezet. Een persoon uit Troje merkte het ding op, dus ze haalde hem binnen. Toen ze het ding eenmaal binnen hadden gehaald sprongen de soldaten uit het paard en moorde de hele bevolking uit in Troje. Dat gebeurt op internet ook, daarom de naam Trojan Horses.

Een Trojan Horse krijg je ook door een ongewenst bestand, een Trojan horse verzamelt dergelijke dingen over je computer en doet verschillende ongewilde dingen met je computer. Dan zijn er ook nog verschillende nare dingen zoals, Worms. Deze zenden zich via je msn/adres-lijst door naar andere. Deze virusen versprijdejn zich dan ook met een enorm tempo. Maar om nu even niet te ver off-topic te gaan...

Niemand kan mij vertellen dat hij veilig is zonder virusscan, omdat je het niet aan kunt tonen. Natuurlijk kan je nergens last van hebben. Maar ze kunnen er altijd zitten, met een virus scanner heb je dus meer duidelijkheid.

wel als je geen internet hebt is het toch niet nodig?

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit al 1,5 jaar zonder virusscanner, adwarescanner en alleen met de windows firewall.

en ik heb nog steeds geen virus gehad...

dus dat jullie zo reageren is een beetje overdreven...

Hoi Johan, kijk in de meeste gevallen heb je ook niet door dat je een virus hebt. want ze gaan in de meeste gevallen natuurlijk ook niet zeggen: 'Kijk je hebt een Virus', daarvoor heb je een Virusscanner, deze waarschuwt jou als hij een virus heeft gevonden. Heb je geen virus dan zou je dus ook nooit kunnen weten of je wel of geen virus hebt. Maar het kan natuurlijk makkelijk wezen dat jij geen virus hebt, je krijg meestal pas een virus als je er zelf om vraagt. Dus bijvoorbeeld iets download (Illegale software/games) waar je niet zeker van bent kan daar nog wel eens wat ongevraagde virus'jes inzitten. (Bijna) geen enkel virus die tegenwoordig gemaakt worden zal zeggen dat hij een virus is.

Dan heb je ook nog: Trojan Horses, volgens mij waren dat de meest voorkomende virusen. En dit kan je natuurlijk opmaken uit het verhaal van Troje. Iedereen kent hem onderhand wel neem ik aan, nou voor de mensen die het niet kennen zal ik het nog eens vertellen. De aanvallers wouden de stad Troje aanvallen, ze hadden daarvoor een Paard gemaakt waar mensen inkonden, dat waren natuurlijk de soldaten. Die hadden ze voor de grote poort van Troje gezet. Een persoon uit Troje merkte het ding op, dus ze haalde hem binnen. Toen ze het ding eenmaal binnen hadden gehaald sprongen de soldaten uit het paard en moorde de hele bevolking uit in Troje. Dat gebeurt op internet ook, daarom de naam Trojan Horses.

Een Trojan Horse krijg je ook door een ongewenst bestand, een Trojan horse verzamelt dergelijke dingen over je computer en doet verschillende ongewilde dingen met je computer. Dan zijn er ook nog verschillende nare dingen zoals, Worms. Deze zenden zich via je msn/adres-lijst door naar andere. Deze virusen versprijdejn zich dan ook met een enorm tempo. Maar om nu even niet te ver off-topic te gaan...

Niemand kan mij vertellen dat hij veilig is zonder virusscan, omdat je het niet aan kunt tonen. Natuurlijk kan je nergens last van hebben. Maar ze kunnen er altijd zitten, met een virus scanner heb je dus meer duidelijkheid.

wel als je geen internet hebt is het toch niet nodig?

Het kan ook anders, je vriendje geeft een gekopieerd spelletje met een virus, wat heb je dan? Juist een virus.

Je vriend komt met een usb, met een word document, hij heeft een virus er in zonder dat hij het weet, jij opent het, wat heb je dan? Juist een virus.

Je vriend komt met een idee, dat je even op internet moet, wat ziet een hacker/cracker? Juist een open poort in jouw systeem, wat krijg je dan? Juist een virus.

Snap je, je bent nooit veilig zonder een virus scanner.

Link to comment
Delen op andere websites

ik zit al 1,5 jaar zonder virusscanner, adwarescanner en alleen met de windows firewall.

en ik heb nog steeds geen virus gehad...

dus dat jullie zo reageren is een beetje overdreven...

Ik ben zonder virusscanner dus heel voorzichtig, want ik zat

een keer éen week zonder virusscanner. En wat denk je? Mijn

hele PC zat helemaal vol Spyware en Virussen, maarjah ik download

ook veel. :bonk: Maar als jij met alleen Firewall zit en geen andere scanners

denk ik ook dat je minder download.

ik download niet echt minder...., maar ik download via torrentz.

daar zitten meestal geen virussen in ;)

maar ik zal vanmiddag mijn vaders virusscanner ff laten draaien op mijn schijf. (hij heeft nog nooit een virus gehad die niet geblokkeerd is ;))

kijken of ik een virus heb!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...