kadee Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 hey allemaal ik ben op zoek naar een goed forum ik heb al verschillende topics afgelopen maar ik snap er niets van . ik zou het lieft van an een invision forum willen hebben maar ik vind de site er niet van . Wat ik ook niet snap ik zie veel in berichten phhb phb ofzo en voor wat , dient dit dan allemaal ?? kan iemand mij helpen alvast bedankt Reageren
SummerBase Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 Er zijn verschillende soort Forum board's waaronder: PhpBB/IPB en nog een aantal boards. Een board is dus een forum, oftewel een discusieplatform. Voor deze forum's zijn ook een aantal gratis varianten te verkrijg. Php is gratis, maar deze moet je wel zelf op een server zetten en voor de voorzieningen zorgen, dus: onderhoud/hosting en ga zo maar door. De meeste mensen houden er niet zo veel van en kiezen dus voor een goedkoper alternatief, IPB (Invision Powerboard) is ook gratis alleen de 1.3.x Final versie. Deze is minder veilig en dus gemakkelijk te hacken door dergelijke script-kiddies. Voor een beginnend forum maakt het opzich niet zoveel uit. Dit forum is ook gratis en je moet het zelf hosten/onderhouden. Dan komen we nu op de gratis services, bijvoorbeeld inviosionfree. Hier hoef je je alleen maar aan te melden en je hebt een forum, geen onderhoud/hostingkosten. Er staat alleen wat reclame op en het is een oudere IPB namelijk: 1.3.× Final. Voor een klein forum voldoet dit wel. --- Er zijn wel duurdere waaronder IPB: 2.×.× deze kunnen tot de 1000 euro oplopen, daar praten we verder niet over. Ik hoop dat ik je genoeg hebt geinformeerd, veel succes en laat wat van je weten als het gelukt is . Reageren
Ewoud Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 ---Er zijn wel duurdere waaronder IPB: 2.×.× deze kunnen tot de 1000 euro oplopen, daar praten we verder niet over. Hoe kom je daar nu bij. Als je zoiets zegt ga dan wel even de prijzen na! Invision Power Board Perpetual License · $185.00 This will give you a perpetual license to use Invision Power Board for one installation and access to all future versions. One year of support and related services is included. After one year an optional $30 renewal for support and related services is available. Reageren
X-Qyeh Geplaatst: 25 juni 2006 Rapport Geplaatst: 25 juni 2006 (bewerkt) --- Er zijn wel duurdere waaronder IPB: 2.×.× deze kunnen tot de 1000 euro oplopen, daar praten we verder niet over. Hoe kom je daar nu bij. Als je zoiets zegt ga dan wel even de prijzen na! Invision Power Board Perpetual License · $185.00 This will give you a perpetual license to use Invision Power Board for one installation and access to all future versions. One year of support and related services is included. After one year an optional $30 renewal for support and related services is available. Oftwel kan het ook 69,99 $ / € zijn. Maar dan moet je dit ieder jaar betalen. Voor en Phpbb forum die je niet op eigen host draait kan je het beste takeforum of forumup nemen, deze lijken er het meeste op. Voor een IPB forum zou je Invisionfree kunnen nemen, maar je kan ook even googlen en dan vind je ook een soort van IPB 1.3.x forums die ergens anders op een host draaien. Dus moet je maar even kijken. Bewerkt: 25 juni 2006 door X-Qyeh Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.