Jump to content

laptop GHz

bronzenknieschijf

Recommended Posts

Geplaatst:

heey iedereen

ik heb een vraagje: ik heb gehoord dat bij laptops Ghz altijd lager is dan bij een desktop maar wel het zelfde presteren.. ik heb een laptop met een 1.7 GHz processor er in (Intel pentium M processor 735 1.7 Ghz, 400 MHz FSB, 2MB L2 cache) aan hoeveel GHz bij een desktop is hij gelijk (2.0 Ghz ofzow :? ?)

Geplaatst:

Bij mijn wete is dat onzin, GHz is GHz !

Maar, als je meer Ram geheugen hebt als een desktop computer maak je kans dat je met je minder GHz een snellere PC hebt ..

Geplaatst: (bewerkt)

tja ram geheugen is 1 gb.. maar zouw wel raar zijn met die GHz.. wnat in m'n vorige computters (desktop) had ik een 2.0 GHz processor van pentium 4 en iets van 256 ram.. en dna deez.. veel nieuwer een slechtere processor:S

Bewerkt: door bronzenknieschijf
Geplaatst:

Kleine toevoeging...

Je moet niet alleen naar het aantal GHz kijken, maar ook naar het cachegeheugen en de bussnelheid op de CPU. Hoe hoger het cachegeheugen en hoe hoger de bussnelheid, des te sneller is de CPU.

Daarom zie je zo vaak ook een groot verschil in de prijs met bepaalde processors.. Dat verschil zie voornamelijk tussen bijvoorbeeld Intel Pentium en Intel Celeron CPU's, dan hebben ze bijvoorbeeld beide 3,2 GHz, maar het cachegeheugen en bussnelheid van de Celeron is een stuk lager en presteert dan ook merkbaar minder snel....

Geplaatst:

ja daar wete ik eigenlijk niks van.. maar mijn vraag was meer.. als er op spel op de doos als aanbevolen systeemeigenschappen staat een processor van 2 Ghz... kan ik dat dan ook gewoon met deez van 1.7 Ghz spelen??? (Intel pentium M processor 735 1.7 Ghz, 400 MHz FSB, 2MB L2 cache)... en ja videokaart zit wel goed.. een 256MB Nvidea Geforce Go 7300 w/turboCache

Geplaatst:

Dit zou normaal gezien geen problemen mogen geven, met je videokaart zit je zeker goed !

Ik weet niet of 0.3 MHz iets uitmaakt :N Maar ik veronderstel van niet..

Geplaatst:

Ja, dat denk ik wel.. Dat staat waarschijnlijk bij de aanbevolen systeemeisen. Je moet ook eens kijken naar de minimale systeemeisen, wat voor processor daar staat.. Maar ik ben er eigenlijk wel zeker van dat het spel draait op die laptop..

Trouwens, als dat eigenlijk jouw vraag was, stel die dan gelijk in de beginpost, zodat we allemaal weten wat nou precies je vraag is.. Even voor de volgende keer. ;)

Geplaatst:

Een AMD64 2.0 GHz is te vergelijken met een Intel 3.2 Ghz. Dat ligt dus gewoon aan de CPU (zie voor meer info Ronalds post). Bij een laptop kan dit ook het geval zijn.

Geplaatst:

nouw, je moet eigenlijk meer naar de fsb kijken dan naar de kloksnelheid

die van jou heeft 400 Mhz, een gemiddelde pentium 4 ook

mijn laptop is een pentium d op 1,8 Ghz, maar hij speelt sa beter als mijn Athlon 64 3500

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...