Jump to content

Waar vind ik het ip?

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

yoo,

ik heb zojuist van alles geinstalleerd, als ik men mta server op start komt er wel op anticheat definition file updated! en daar stopt het ??

Edit : ik weet nu van het ip ... maar nu komt der altjid op connection time out ofzo .. :S maar met de MTA Remote Admin kan ik wel er op geraken :?

ik geraak er op maar men vriend nie :{:? hij heeft altijd connection time out

Bewerkt: door fredy

Op de computer waar je de server hebt staan moet je altijd: Localhost gebruiken of het standaard IP (Internet Protocol) van je modem gebruiken.

Hoe vind je het standaard IP:

Dit is niet heel erg moeilijk je moet alleen maar een aantal kleine stappen doorlopen. Ga naar 'Start > Uitvoeren > Typ: Cmd > Typ: Ipconfig > Kijk bij: Standaardgateway'. Het adres wat je daar vind is tevens je Standaard ip adres, dit kun je ook gebruiken.

-----

Hoe zet je de poorten open:

Als je een server wilt beginnen moet je een aantal poorten open zetten, in MTA voor San Andreas moet je de poorten: 44003, 22003 en 22126 open zetten. Dit doe je in de instellingen van je modem/router, omdat niet iedereen hetzelfde modem heeft is er niet echt een speciale uitleg voor een bepaald modem. Er is gelukkig wel een heel groot en goed team die dit voor elk spel in kaart heeft gebruikt. Deze site luid: Portforward, op deze site kun je een zeer goede uitleg vinden helaas wel in het Engels, maar dat maakt opzich niet veel uit. Als je op Portforward bent aangekomen druk je gewoon op Forwarding aan de bovenkant van de site. Dan kies je het door jou in gebruikte modem/router, als je dat gedaan hebt moet je het spel zoeken waarvoor de server is. In ons voorbeeld dus MTA, als je dat gevonden hebt krijg je een goede uitleg hoe je de poorten openzet. Weet je niet welk merk je hebt als router, vul dan je lokale of externe IP in de browser. Dan krijg je de configuratie te zien waar meestal ook het merk staan. Natuurlijk kun je ook aan de onderkant van je modem/router kijken of er een merk te vinden is. Kom je er dan nog niet uit, dan kan je altijd nog een foto/tekening naar ons sturen. Er zal hier vast wel iemand tussen zitten die hem herkent, maar nu weer even op het openen van een Router, zorg ook dat je Firewall uitstaat, want soms houd een Firewall dit soort dingen nog wel eens tegen.

Even samengevat: Voor een server moet je dus je eigen poorten open zetten, met alle gevolgenen van dien. Dan moet je ook nog eens je instellingen goed zetten en je eigen IP weten, nou is het allemaal niet moeilijk hoor, maar je moet even weten hoe het moet. Ik wens je meer als Veel succes, en ik hoop je binnnekort als een echte concurent te mogen ontmoeten.

Veel plezier bij het maken/draaien van je server, als er nog onduidelijkheden zijn kun je ze altijd rond de tafel gooien. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

thx dudes, ip heb ik nu gevonde ;) maar SummerBase had iets gezegd van ehm

Kijk bij: Standaardgateway'. Het adres wat je daar vind is tevens je Standaard ip adres, dit kun je ook gebruiken.

maar is dat niet gewoon een vast ip ?? kan de andere persoon/personen daar op connecten? (ik zelf natuurlijk wel omdat ik rechtstreeks verbind.) Wat ik eigelijk ook niet terug vond op die sticky over hoe een MTA Server installe, is of het mogelijk is om een server te maken en tegelijk ook mta runnen, bedoel dus op 1 pc een server en gamen op die zelfgemaakte server :puh: Ik was eigelijk van zin voor een lan(met 2andere personen) een server te maken, maar het lukt nogal moeizaam ... maar ik zal vanavond nog eens tegoei zien.

Alvast bedankt ;):cya:

Geplaatst:
thx dudes, ip heb ik nu gevonde ;) maar SummerBase had iets gezegd van ehm
Kijk bij: Standaardgateway'. Het adres wat je daar vind is tevens je Standaard ip adres, dit kun je ook gebruiken.

maar is dat niet gewoon een vast ip ?? kan de andere persoon/personen daar op connecten? (ik zelf natuurlijk wel omdat ik rechtstreeks verbind.) Wat ik eigelijk ook niet terug vond op die sticky over hoe een MTA Server installe, is of het mogelijk is om een server te maken en tegelijk ook mta runnen, bedoel dus op 1 pc een server en gamen op die zelfgemaakte server :puh: Ik was eigelijk van zin voor een lan(met 2andere personen) een server te maken, maar het lukt nogal moeizaam ... maar ik zal vanavond nog eens tegoei zien.

Alvast bedankt ;):cya:

De handleiding: 'Hoe maak ik een Mta-server', is nog steeds te vinden. Ik heb hem even voor je gezocht, je kan hem hier vinden. Het StandardGateway adres is niet te gebruiken voor mensen van buiten- af. Dit adres is puur voor de server/dienst eigenaar, het was gewoon even het vermelden waard, omdat sommige router's alleen zo werken.

Het is mogelijk een Server te draaien/runnen en tegelijkertijd in de server te spelen. Natuurlijk moet je pc wel beschikken over snelle onderdelen, want anders kan je vast- lopers verwachten. Als je de server wilt joinen moet je het adres: Localhost of de StandardGateway gebruiken. Je kan je eigen server dus niet joinen met het IP Adres dat je kan vinden op What's my Ip en/of Mijn IP.

Als je een lan wilt maken met diverse vrienden zul je meerdere computer's aan moeten sluiten op je router. Dan moet je ze eventueel erop aan sluiten en correct laten werken. Alles wat in het router netwerk zit waar de server op werkt kan inloggen met het adres: Localhost of de welbekende StandardGateway. Als je Private Lan wilt houden moet je wel even een wachtwoord erop zetten. Dit doe je in de configuratie bestanden.

Veel plezier/succes! :cya:

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op de computer waar je de server hebt staan moet je altijd: Localhost gebruiken of het standaard IP (Internet Protocol) van je modem gebruiken.

Hoe vind je het standaard IP:

Dit is niet heel erg moeilijk je moet alleen maar een aantal kleine stappen doorlopen. Ga naar 'Start > Uitvoeren > Typ: Cmd > Typ: Ipconfig > Kijk bij: Standaardgateway'. Het adres wat je daar vind is tevens je Standaard ip adres, dit kun je ook gebruiken.

-----

Hoe zet je de poorten open:

Als je een server wilt beginnen moet je een aantal poorten open zetten, in MTA voor San Andreas moet je de poorten: 44003, 22003 en 22126 open zetten. Dit doe je in de instellingen van je modem/router, omdat niet iedereen hetzelfde modem heeft is er niet echt een speciale uitleg voor een bepaald modem. Er is gelukkig wel een heel groot en goed team die dit voor elk spel in kaart heeft gebruikt. Deze site luid: Portforward, op deze site kun je een zeer goede uitleg vinden helaas wel in het Engels, maar dat maakt opzich niet veel uit. Als je op Portforward bent aangekomen druk je gewoon op Forwarding aan de bovenkant van de site. Dan kies je het door jou in gebruikte modem/router, als je dat gedaan hebt moet je het spel zoeken waarvoor de server is. In ons voorbeeld dus MTA, als je dat gevonden hebt krijg je een goede uitleg hoe je de poorten openzet. Weet je niet welk merk je hebt als router, vul dan je lokale of externe IP in de browser. Dan krijg je de configuratie te zien waar meestal ook het merk staan. Natuurlijk kun je ook aan de onderkant van je modem/router kijken of er een merk te vinden is. Kom je er dan nog niet uit, dan kan je altijd nog een foto/tekening naar ons sturen. Er zal hier vast wel iemand tussen zitten die hem herkent, maar nu weer even op het openen van een Router, zorg ook dat je Firewall uitstaat, want soms houd een Firewall dit soort dingen nog wel eens tegen.

Even samengevat: Voor een server moet je dus je eigen poorten open zetten, met alle gevolgenen van dien. Dan moet je ook nog eens je instellingen goed zetten en je eigen IP weten, nou is het allemaal niet moeilijk hoor, maar je moet even weten hoe het moet. Ik wens je meer als Veel succes, en ik hoop je binnnekort als een echte concurent te mogen ontmoeten.

Veel plezier bij het maken/draaien van je server, als er nog onduidelijkheden zijn kun je ze altijd rond de tafel gooien. :cya:

hoe zet je poord nou open??? dom zeg dat ook een erbij

>>> Door RTS: Dit kan je ook op een normale manier vragen, letters heb ik verkleind, dit was wel erg overdreven<<<

Geplaatst:

Moet je ook poorten open zetten met gta 2 online?

Zo ja? is het an een heel ander voorbeeld dan hierboven?

Voor 'Client' game hoef je geen poorten open te zetten. Tenminste dat heb ik nooit hoeven doen, maar als je eens server wilt gaan runnen moet je wel de poorten open zetten, omdat je pakketjes moet onvangen en verzenden zonder dat je er erger bij hebt. Om dingen met het internet te delen moet je dus poorten open zetten. Als je gewoon wil spelen in iemand ander zijn server dan hoef je eigenlijks niks aan te passen. Voor een server moet dat dus wel. Als je niet weet hoe je een poort open zet ga dan naar 'PortForward' en druk bovenaan op Forwarding zoek het type/naam van je router uit en koppel daar het spel/game aan vast. Je zult dan een pagina te zien krijgen met informatie over het openen van je poort. Dit is dus alleen voor de server, heb je ook geen zin om zo'n lange rij met namen na de spitten. Gebruik de zoekfunctie- deze kun je gebruiken door: Ctrl + F te gebruiken. Je zult dan een zoekschermpje krijgen, vul de zoekterm in en het desbetreffende woord word opgezocht in de pagina.

Gamen : Geen Poorten openzetten.

Server beheren : Wel poorten openzetten.

Als je dus een server beheert en runt wil ik je wel helpen me het open zetten van de poorten, want het is een relatief makkelijke klus, maar je moet even weten hoe het werkt. Nou ik wens je veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:
Voor 'Client' game hoef je geen poorten open te zetten. Tenminste dat heb ik nooit hoeven doen, maar als je eens server wilt gaan runnen moet je wel de poorten open zetten, omdat je pakketjes moet onvangen en verzenden zonder dat je er erger bij hebt. Om dingen met het internet te delen moet je dus poorten open zetten. Als je gewoon wil spelen in iemand ander zijn server dan hoef je eigenlijks niks aan te passen. Voor een server moet dat dus wel. Als je niet weet hoe je een poort open zet ga dan naar 'PortForward' en druk bovenaan op Forwarding zoek het type/naam van je router uit en koppel daar het spel/game aan vast. Je zult dan een pagina te zien krijgen met informatie over het openen van je poort. Dit is dus alleen voor de server, heb je ook geen zin om zo'n lange rij met namen na de spitten. Gebruik de zoekfunctie- deze kun je gebruiken door: Ctrl + F te gebruiken. Je zult dan een zoekschermpje krijgen, vul de zoekterm in en het desbetreffende woord word opgezocht in de pagina.

Gamen : Geen Poorten openzetten.

Server beheren : Wel poorten openzetten.

Als je dus een server beheert en runt wil ik je wel helpen me het open zetten van de poorten, want het is een relatief makkelijke klus, maar je moet even weten hoe het werkt. Nou ik wens je veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. :cya:

Dus alles wat daar staat bij GTA2 MP + die Port Ranges moet ik precies hetzelfde invullen als wat op die site staat in mijn router?

Geplaatst:
Dus alles wat daar staat bij GTA2 MP + die Port Ranges moet ik precies hetzelfde invullen als wat op die site staat in mijn router?
Zoals ik al vertelde kun je op 'Portforward' een instalatie- procedure bekijken. Ik heb via- msn al van je gehoord dat je een: 'Sitecom WL527' draadloze- router hebt. Ik zal me in dit verhaaltje daar dan ook op richten. Ga naar de pagina op Portforward die over deze (Sitecom WL527) router gaat. Die pagina vind je: 'hier'. Dan staat er op dit pagina dat je een: 'Static ip adress' moet invullen. Dit Statische ip- adress vind je zo: Hoe vind je het standaard IP: Dit is niet heel erg moeilijk je moet alleen maar een aantal kleine stappen doorlopen. Ga naar 'Start > Uitvoeren > Typ: Cmd > Typ: Ipconfig > Kijk bij: Standaardgateway'. Het adres wat je daar vind is tevens je Standaard ip adres, dit kun je ook gebruiken.

Volg op die site de stappen, maar vergeet niet het is een engelse site dus lees goed, ik zal je even vertellen hoe je het snel kan doen. Jou Router- open zeten doe je zo: Vul je IP Adress in de Adresbalk in je Browser, bijvoorbeeld Internet Explorer. Nu ben je in het menu van je router- druk dan daarboven op 'Advanced Settings'. Klik daarna op 'Port. Fw' ga naar 'deze' pagina en scroll naar onder daar staat precies beschreven wat je in moet vullen in de velden. Druk op het laatst op 'Add' en sla mischien nodig op, en de poort zal als het goed is open staan. Deze handleiding poort open zetten is alleen voor de router genaamd: 'Sitecom WL527'.

---

Ik hoop dat je er wat aan hebt en er ook veel plezier aan beleeft, want het houden vane een server kan inderdaad heel leuk zijn, maar zie er ook de na- delen van in. Het is niet niks en je computer moet ook heel veel aan staan. Daarnaast ben je kwetsbaar voor ongenaardigheden en andere rotzooi die jou pad bedwingen. Nou, mischien hoor ik er nog wel van, mocht er toch nog iets niet werken klop even aan en ik of één van de andere zullen je maar al te graag helpen. :cya:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...