Jump to content

Windows start niet meer op.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb sinds vanmorgen een groot probleem met mijn pc. Ik probeerde Windows Xp Home Edition SP2 op te starten. Dat lukte dus niet, hij bleef hangen op het opstartscherm. Toen maar in de veilige modus. Dat lukte wel, alleen toen gaf ie achter elkaar foutmeldingen dat de reservekopieen van systeemherstel beschadigd waren. Dus systeemherstel werkt dan ook niet meer. Nu kan ik helemaal niet meer in Windows komen, ook niet meer in de veilige modus. Heeft iemand een idee wat ik kan doen, of moet ik gewoon Windows opnieuw installeren. Of is er nog een manier om systeemherstel via de Windows herstel CD te doen?

Bewerkt: door gta_rulez
Geplaatst:

Oplossing als je 2 computers hebt: Neem de harde schijf ven de kapotte Pc naar de werkende. Kopieer alle bestanden die je wilt bewaren. Stop de harde schijf trug in de kapotte PC. Installeer Windows opniuew.

Doe weer de harde schijf wisselen. Doe de bestanden terug. Je pc is net als nieuw/oud :puh:

Geplaatst:

Dat zou kunnen ja, maar is er geen manier om systeemherstel via de Windows herstel CD te doen? Gewoon dat ie alle systeembestanden terugzet zonder windows helemaal opnieuw te installeren.

Geplaatst:

Als je opstart vanaf de Windows XP cd kan je ipv Windows installeren ook (ik heb het nog nooit gebruikt) op repareren klikken. Misschien is dat wat. ;)

Geplaatst:

Heb ik al geprobeerd, maar dan kom je gewoon in DOS terecht dus daar heb je ook niet veel aan.

Geplaatst:

In dat Dos venster moet je hem commando's geven. Hier zijn er bevoorbeeld 2

- fixboot

- fixmbr

Die zorgen er namelijk voor dat je terug je Windows kan opstarten. Als je iets verkeerd gedaan hebt bij het booten. Maar dat is in jou geval niet van toepassing. Hier heb je misschien ook iets aan. Maar de beste optie lijkt mij nog altijd je XP hernieuw installeren. Want hij moet al heel erg beschadigde bestanden hebben voor dat hij in Veilige modus al errors geeft. Heb nog even iets gevonden. Hier kan je het zien.

Installeer dan Windows gewoon opnieuw. Dat is dan volgens mij de enige oplossing. :{

Edit: Matiscus was me net voor. :puh:

Bewerkt: door wizkid4590
Geplaatst:

Oke bedankt voor de snelle reacties, ik zal het even proberen en anders installeer ik hem gewoon opnieuw.

Installer, zoals Wizkid zij, windows over de oude windows heen, je behoud dan al je bestanden en je hebt een weer een zo goed als nieuwe Windows versie!

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:

Dat helpt niet zo veel als het een virus is die dit veroorzaakt. :N Ik heb laatst ook een virus gehad die de systeem bestanden wijzigde. Maar als je dan Windows opnieuw installeert (er overheen) blijft het virus staan en schakelt zichzelf weer in! :{ Dus ik raad je aan om je schijf dus gewoon te wissen en dan windows weer te installeren.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...