Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo, ik heb met GMax het WorldTradeCenter gemaakt, en geopend met GMax.

Ik heb ook KAM's scripts geinstalleerd. En als ik nu m'n model naar DFF wil exporten,

( en dat doe ik precies zoals bij Waazup's video-tutorial ) dan export ik 'm dus bij Mijn Documenten.

Als hij klaar is, dan ga ik naar Mijn Documenten en wat zie ik daar dus NIET ??? M'n DFF!!

Kan iemand mij helpen? :engel:

Geplaatst:

Zorg dat je je model aanklikt in g-max tijdens het exporteren. Als je hem dan gewoon opslaat lijkt me het sterk dat hij er dan niet staat.

Geplaatst:

Ik heb voor je een stappenplan gemaakt. Als je dat helemaal opvolgt en het probleem is nog niet opgelost, dan weet ik het ook niet!

Sketchup

1. Maak je model.

2. Bestand -> export -> 3d model -> opslaan als .3ds

3. Gmax -> import -> je bestand

Als je Gmax gebruikt om het model te maken, dan ben je gelijk klaar als je het model hebt gemaakt en hoef je de bovenstaande stappen uiteraard niet te gebruiken.

---------------

Script gebruiken

1. Download het script

2. Zet de .mse (kunnen er meerdere zijn) in je gmax map (Gmax -> Scripts -> GTA_Tools)

3. Open GMax

4. Klik rechts op het hamertje (utilities)

5. Maxscript

6. Run Script

7. Kies je script (Dit is een .ms bestand!)

8. Selecteer je model

9. Kies GTA SA

10. Laat de eerste 3 vakjes geel (MMC, UV, NOR)

11. Maak Vcol grijs

12. Skip Col

13. Export DFF

14. Opslaan onder jou naam

Als je dit allemaal netjes opvolgt, dan moet het je lukken!

Succes!

Groetjes, Dutchy3010

PS: Als je heel graag een .dff bestand wilt hebben, en het blijft maar neit goed gaan, upload het bestand dan bij Rapidshare, zet het hieronder en ik maak er wel even een .dff bestand van!

Geplaatst: (bewerkt)

Ik zal het proberen! :)

EDIT: Ik heb het voor je geprobeerd, maar een probleem komt al voor als ik hem importeer in gmax. Dan slaat gelijk heel gmax vast. Ik weet niet hoe dat komt... Sorry!

Bewerkt: door Dutchy3010
Geplaatst:
Ja dat heb ik gedaan kijk maar:

naamloos5lx.png

Ik weet niet of je engels kunt maar als je die melding leest weet je de fout.

Geplaatst:

Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij het wel gedaan heeft, anders kreeg hij deze melding...

Tenminste, zo heb ik het opgevat.

En aangezien hij zei dat hij het al had opgeslagen, alleen niet meer vind in de pc, denk ik dat dit een voorbeeld was van hoe het ging als hij het niet had gedaan zeg maar...

Heb je die zelf gemaakt? Weet je wel hoeveel poly's dat ding is? 100773!!!!

Dat is veels maar dan ook veels te veel voor GTA voor 1 dff.

Mvg, Wazuup

Bewerkt: door Wazuup
Geplaatst:

Hier is die ben. :)

Zoals wazuup al zei hij is belachelijk veel poly's. Op zich kan de dff wel in sa alleen mot je wel low poly col plaatsen. De kans dat je dan in het gebouw kan lopen is wel klein aangezien je dan wel een heel ingewikkelde col moet maken. Je kant ook 28 dff's met identieke cols maken, dan kun je er wel in lopen. :)

Hier is die ben. :)

Zoals wazuup al zei hij is belachelijk veel poly's. Op zich kan de dff wel in sa alleen mot je wel low poly col plaatsen. De kans dat je dan in het gebouw kan lopen is wel klein aangezien je dan wel een heel ingewikkelde col moet maken. Je kant ook 28 dff's met identieke cols maken, dan kun je er wel in lopen. :)

Nou dat klinkt een beetje moeilijk, dan maar niet erin lopen.. :puh:

Enne echt hartstikkebedankt!!! :D :D :D]

edit maar nu heb ik een ander probleem... Als ik 'm wil importen bij GMax, dan zegt ie:

''This is a Non-Standard DFF !'' please help me Again :?

Bewerkt: door Ben_92
Geplaatst:

Dan maar niet importeren he. :puh:

Nouja, ik weet ook zo 1 2 3 niet waarom die dat zegt, mischien is hij te veel mb ofzo.

Als je een col moet maken moet je dat maar even zeggen dan maak ik die wel.

• 2 weken later...
Geplaatst:

In die foutmelding stond geschreven, dat het object geselecteerd moest worden (voor degene die het niet weten). Maar dan nog, ik zit ook met hetzelfde probleem:D:D:D :bonk: Precies hetzelfde gebeurt er. Alles loopt volgens het programma, maar als ik exporteer zie ik ook GEEN bestand (Ja, ook ZONDER foutmeldingen)

Ik heb iets opgemerkt, na het xporteren verschijnt er deze text links onderaan: <snooped/>

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...