Ben_92 Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Hallo, ik heb met GMax het WorldTradeCenter gemaakt, en geopend met GMax. Ik heb ook KAM's scripts geinstalleerd. En als ik nu m'n model naar DFF wil exporten, ( en dat doe ik precies zoals bij Waazup's video-tutorial ) dan export ik 'm dus bij Mijn Documenten. Als hij klaar is, dan ga ik naar Mijn Documenten en wat zie ik daar dus NIET ??? M'n DFF!! Kan iemand mij helpen? Reageren
Blastov Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Zorg dat je je model aanklikt in g-max tijdens het exporteren. Als je hem dan gewoon opslaat lijkt me het sterk dat hij er dan niet staat. Reageren
Ben_92 Geplaatst: 28 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Ja dat heb ik gedaan kijk maar: Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Ik heb voor je een stappenplan gemaakt. Als je dat helemaal opvolgt en het probleem is nog niet opgelost, dan weet ik het ook niet! Sketchup 1. Maak je model. 2. Bestand -> export -> 3d model -> opslaan als .3ds 3. Gmax -> import -> je bestand Als je Gmax gebruikt om het model te maken, dan ben je gelijk klaar als je het model hebt gemaakt en hoef je de bovenstaande stappen uiteraard niet te gebruiken. --------------- Script gebruiken 1. Download het script 2. Zet de .mse (kunnen er meerdere zijn) in je gmax map (Gmax -> Scripts -> GTA_Tools) 3. Open GMax 4. Klik rechts op het hamertje (utilities) 5. Maxscript 6. Run Script 7. Kies je script (Dit is een .ms bestand!) 8. Selecteer je model 9. Kies GTA SA 10. Laat de eerste 3 vakjes geel (MMC, UV, NOR) 11. Maak Vcol grijs 12. Skip Col 13. Export DFF 14. Opslaan onder jou naam Als je dit allemaal netjes opvolgt, dan moet het je lukken! Succes! Groetjes, Dutchy3010 PS: Als je heel graag een .dff bestand wilt hebben, en het blijft maar neit goed gaan, upload het bestand dan bij Rapidshare, zet het hieronder en ik maak er wel even een .dff bestand van! Reageren
Ben_92 Geplaatst: 28 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Ja, bij mij lukt 't nog steeds niet. Wil jij 't voor me doen? http://rapidshare.de/files/24386762/world_...ter_1_.3ds.html Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 (bewerkt) Ik zal het proberen! EDIT: Ik heb het voor je geprobeerd, maar een probleem komt al voor als ik hem importeer in gmax. Dan slaat gelijk heel gmax vast. Ik weet niet hoe dat komt... Sorry! Bewerkt: 28 juni 2006 door Dutchy3010 Reageren
Blastov Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Ja dat heb ik gedaan kijk maar: Ik weet niet of je engels kunt maar als je die melding leest weet je de fout. Reageren
Dutchy3010 Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Hij bedoelt waarschijnlijk dat hij het wel gedaan heeft, anders kreeg hij deze melding... Tenminste, zo heb ik het opgevat. En aangezien hij zei dat hij het al had opgeslagen, alleen niet meer vind in de pc, denk ik dat dit een voorbeeld was van hoe het ging als hij het niet had gedaan zeg maar... Reageren
Wazuup Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 (bewerkt) Heb je die zelf gemaakt? Weet je wel hoeveel poly's dat ding is? 100773!!!! Dat is veels maar dan ook veels te veel voor GTA voor 1 dff. Mvg, Wazuup Bewerkt: 28 juni 2006 door Wazuup Reageren
Ben_92 Geplaatst: 28 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 en hoe kan ik dat verminderen??? Reageren
Blastov Geplaatst: 28 juni 2006 Rapport Geplaatst: 28 juni 2006 Hier is die ben. Zoals wazuup al zei hij is belachelijk veel poly's. Op zich kan de dff wel in sa alleen mot je wel low poly col plaatsen. De kans dat je dan in het gebouw kan lopen is wel klein aangezien je dan wel een heel ingewikkelde col moet maken. Je kant ook 28 dff's met identieke cols maken, dan kun je er wel in lopen. Reageren
Ben_92 Geplaatst: 29 juni 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 29 juni 2006 (bewerkt) Hier is die ben. Zoals wazuup al zei hij is belachelijk veel poly's. Op zich kan de dff wel in sa alleen mot je wel low poly col plaatsen. De kans dat je dan in het gebouw kan lopen is wel klein aangezien je dan wel een heel ingewikkelde col moet maken. Je kant ook 28 dff's met identieke cols maken, dan kun je er wel in lopen. Nou dat klinkt een beetje moeilijk, dan maar niet erin lopen.. Enne echt hartstikkebedankt!!! :D ] edit maar nu heb ik een ander probleem... Als ik 'm wil importen bij GMax, dan zegt ie: ''This is a Non-Standard DFF !'' please help me Again Bewerkt: 29 juni 2006 door Ben_92 Reageren
Blastov Geplaatst: 29 juni 2006 Rapport Geplaatst: 29 juni 2006 Dan maar niet importeren he. Nouja, ik weet ook zo 1 2 3 niet waarom die dat zegt, mischien is hij te veel mb ofzo. Als je een col moet maken moet je dat maar even zeggen dan maak ik die wel. Reageren
Apple-Mac Geplaatst: 10 juli 2006 Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 In die foutmelding stond geschreven, dat het object geselecteerd moest worden (voor degene die het niet weten). Maar dan nog, ik zit ook met hetzelfde probleem:D:D:D Precies hetzelfde gebeurt er. Alles loopt volgens het programma, maar als ik exporteer zie ik ook GEEN bestand (Ja, ook ZONDER foutmeldingen) Ik heb iets opgemerkt, na het xporteren verschijnt er deze text links onderaan: <snooped/> Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.