Jump to content

Hoe een nieuw station aan te maken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik had een vraag, ik heb maar 1 schijf station en dat is station C

daar staan alle programma,s op, maar hoe kan ik nou nog zo,n

heel extra station erbij krijgen? want op me laptop staan er 3!

Geplaatst:

Dat doe je met het aanmaken van zogenaamde 'partities'. Daarmee deel je de HD als het ware in stukjes en ieder stukje krijgt een eigen drive-letter. Het voordeel is natuurlijk een beter overzicht, je PC zal sneller worden (want tijdens het zoeken hoeft Wndows een kleiner stuk af te lopen) en je kunt iedere partitie afzonderlijk leegmaken of formateren. Check ==> dit <== topic voor wat meer informatie. Daar staan ook wat links naar websites die hieraan aandacht besteden. Wat je ook doet straks: zorg ervoor dat je eerst de belangrijke dingen op je PC goed opslaat hoor. Als er wat misgaat kun je in ieder geval de gegevens weer terughalen dan. Succes :Y

Geplaatst: (bewerkt)

Oke maar kan het verder geen gevaar om een extra schuifstation er aan toe te voegen?

EDIT: ik wil gewoon 1 station voor me games en de andere voor internet programma,s enzo..

Zou dat handig zijn? ik denk het wel?

Bewerkt: door searagent
Geplaatst:

Nee, een extra schijfstation toevoegen kan natuurlijk helemaal geen kwaad. Het is alleen maar handig. Ik heb zelf station C, D, E en F. Op C staat Windows en alle "nuttige" programma's. D gebruik ik voor downloads, filmpjes, foto's etc. De bewaarbox dus. Op E staan alle spellen en F is geheel gewijd aan mijn MP3-bestanden. Dus alles mooi en overzichtelijk :Y

Geplaatst:

Als je naar de link gaat die ik in de 2e post noem zie je eveneens in de 2e post (ik dacht van Froodooo) 3 links staan naar websites. Vooral de 3e is erg bruikbaar en vertelt precies hoe je een en ander moet doen. Je zult dan wel gewoon je harde schijf moeten formateren en vanaf 0 éérst de partities moeten maken en daarna alles weer moeten installeren. Partition Magic gebruiken kan ook (en kan ook achteraf) maar dat is meer een "virtuele" oplossing. Zie je harde schijf als een kast in de huiskamer. Als je er meerdere planken in wil zetten laat je de kast natuurlijk niet vol om dat te doen. Je haalt eerst de kast helemaal leeg en maakt hem schoon, zet de planken erin en richt daarna de kast weer in. Zo moet je het (althans: dat is mijn mening) ook met je PC doen......

Geplaatst:

Moet ik hem dan weer helemaal formatteren?

DAt heb ik pas nog gedaan! kan het niet gewoon makkelijker?

Geplaatst:

Volgens mij zijn er wel programma's die ná installatie van Windows je schijf kunnen opdelen in stukjes, en volgens mij doet die Partition Magic dat. Maar dat heb ik helaas nog nooit gedaan dus ik kan je daarvoor geen raad geven. Wellicht één van de andere aanwezigen?

Geplaatst:

Ooh ik dacht dat het allemaal veel makkelijker kon een extra schuif toevoegen!

Is er echt geen makkelijker manier voor?

Geplaatst:

in de topic van die link die boven staat staat er dat je het gewoon met een tooltje van windows kan doen! als je dat topic nou eens rustig doorleest leer je weer wat! ;)

Geplaatst:

Ja maar ik hoef toch niet steeds perse me pc te formatteren voor een shuif?

En waarom staan er op me laptop wel standaard 3 stations?

Geplaatst:

Zo lekker is dat ik krijg er maar 1 partitie bij met maar 7,81 MB

Daar pas net 1 nummer op! kan dit niet hoger?

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...