Jump to content

vc laten runnen op win98

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

ik had een vraag. ik wil een tweedehans computer kopen, zou een computer met de onderstaande specs VC aankunnen?

specs:

windows 98 (fat32)

P3 800mhz

384 of 512 mb geheugen

32 of 64 mb (3D!!) videokaart

Bewerkt: door brbgtaplayer
Geplaatst:

Ik heb het even voor je bekeken, en volgens mij kun je op die PC prima Vice City spelen.

Hieronder heb je de mininale systeemeisen, en volgens mij voldoet jouw PC daar zeker weten aan! ;)

800 Mhz Intel Pentium III of 800 Mhz AMD Athlon of 1,2 Ghz Intel Celeron of 1,2 Ghz AMD Duron CPU

128 MB RAM

32 MB videokaart

8X CD-ROM/DVD speler

DirectX 9.0 compatible geluidskaart

915 MB vrije hardeschijfruimte (+ 635 MB als je videokaart geen DirectX texture compressie ondersteund)

Windows 98, 98 SE, ME, 2000 of XP

Direct X 9.0 of hoger

Geplaatst:

ik heb die pc nog niet hoor, ik koop binnenkort zo'n pc! (ik heb thuis nog 256mb geheugen liggen)

ontopic: bedankt!

Geplaatst:

Ik heb een computer met P3 797Mhz, 192 MB geheugen, Win XP Pro, 32 MB videokaart en vice city doet het. Hij schokt alleen af en toee een beetje, maar dat ligt aan me videokaart. Met 64 MB videokaart loopt ie wel goed. Met 32 MB ook, maar 64 is beter.

Nog een tip: Maak van FAT32 -> NTFS en zet Win XP erop (Pro is aanbevolen).

Mvg

Flitskikker

Geplaatst:
Ik heb het even voor je bekeken, en volgens mij kun je op die PC prima Vice City spelen.

Hieronder heb je de mininale systeemeisen, en volgens mij voldoet jouw PC daar zeker weten aan! ;)

800 Mhz Intel Pentium III of 800 Mhz AMD Athlon of 1,2 Ghz Intel Celeron of 1,2 Ghz AMD Duron CPU

128 MB RAM

32 MB videokaart

8X CD-ROM/DVD speler

915 MB vrije hardeschijfruimte (+ 635 MB als je videokaart geen DirectX texture compressie ondersteund)

Direct X 9.0 of hoger

Ik weet dat die specs er staan... maar dan lukt het nog geeneens op de laagste resolutie met de laagste draw distance... (althand bij mij) ik heb een 32 mb videokaart en windows xp (een SiS 651 onboard videokaart om precies te zijn) en dan lukt het spelen dus echt niet.

Geplaatst:

128 MB RAM

32 MB videokaart

8X CD-ROM/DVD speler

Direct X 9.0 of hoger

Ik weet dat die specs er staan... maar dan lukt het nog geeneens op de laagste resolutie met de laagste draw distance... (althand bij mij) ik heb een 32 mb videokaart en windows xp (een SiS 651 onboard videokaart om precies te zijn) en dan lukt het spelen dus echt niet.

SIS is een K.U.T chipset. Maar het moeten lukken al zul je alles wel low moeten zetten.

over een paar dagen is er waarschijnlijk een tweedehans pc beschikbaar met een P4! (de specs zijn nog onbekend, ik hoop geen XP want ik wil maps voor GTA2 maken (ja echt waar)) edit @ schno009: vc werkt wel op de "gewone" 98 dacht ik

Bewerkt: door brbgtaplayer

@ brbgtaplayer: Ik heb GTA1 op XP laten lopen, moet wel lukken met GTA2

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
@ schno009: Ik heb GTA1 op XP laten lopen, moet wel lukken met GTA2

het gaat over VC niet over GTA2

oh ja, en om de prestaties hoog te houden, zou ik windows 2000 erop zetten, xp vertraagt te veel in het geval van die pc

Geplaatst:

@ schno009 : ik wil vc én de gta2 mapeditor (dus ook gta2) erop laten runnen. kan dat ook met windows ME of windows 2000?

Geplaatst:

Volgens mij kun je VC gewoon runnen op alle video kaarten. Zelf heb ik een laptop. Normaal zijn laptops niet geschikt voor Spellen. Maar Vice City doet het er prima op...

Je kunt GTA VC zelfs redelijk spelen op een pentium II 300Mhz,

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...