Follow Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Hey, ik zoek een korte countdown script die ik kan plaatsen in een panel voor mijn site. Net zo'n countdown op gtagames.nl. Wie kent er 1 of wie weet waar ik 1 vind. Via google vond ik niks. >>> Door JGuntherS: De typo uit de titel heb ik veranderd<<< Reageren
Samurai Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 http://www.leejoo.nl/java/clocks/countdowner.htm Reageren
Follow Geplaatst: 1 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 (bewerkt) Edit: k snap het al, maar dat is niet wat ik zoek, want dat is een gewoon een script voor een pagina, maar het moet hierin kunnen: openside("name"); echo "content"; closeside(); Bewerkt: 1 juli 2006 door Follow Reageren
Samurai Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Edit:k snap het al, maar dat is niet wat ik zoek, want dat is een gewoon een script voor een pagina, maar het moet hierin kunnen: openside("name"); echo "<font face="Verdana" size="2">Countdown naar 31 December 2005,om 24:00 uur</font></p> <form name="form1"><p align="center"><font face="Verdana" size="2">Dagen <input type="text" name="days" value="0" size="3"> Uren <input type="text" name="hours" value="0" size="4"> Minuten <input type="text" name="minutes" value="0" size="7"> Seconden <input type="text" name="seconds" value="0" size="7"> </font> </p> </form>"; closeside(); Zou denk ik moeten werken. Reageren
Argon Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Nee werkt niet. Zoals ik altijd (toch vaak) zeg is het handig voor zulke dingen eerst een wm-community af te zoeken dan het hier te vragen tevens vind je het antwoord op je vraag vaak veel sneller. (google is ook een zeer goede mogelijkheid). En als je dan zou gedaan hebben wat ik nu heb gedaan had je dit gevonden: <?php // countdown(.....)...; vul hier in tot wanneer er moet worden afgeteld // parameters: (jaar, maand, dag, uur, minuten) countdown(2010,1,1,0,0); /// vanaf hier mag niet worden aan gewerkt function countdown($jaar, $maand, $dag, $uur, $minuten) { $de_countdown_datum = mktime($uur, $minuten, 0, $maand, $dag, $jaar, -1); $vandaag = time(); $verschil = $de_countdown_datum - $vandaag; if ($verschil < 0) $verschil = 0; $overblijvende_dagen = floor($verschil/60/60/24); $overblijvende_uren = floor(($verschil - $overblijvende_dagen*60*60*24)/60/60); $minutes_left = floor(($verschil - $overblijvende_dagen*60*60*24 - $overblijvende_uren*60*60)/60); /// tot hier mag niet worden aan gewerkt // onderstaande 3 regels zullen te zien zijn op uw scherm echo "Datum ".date("F j, Y, g:i a")."<br/>"; echo "Telt af tot ".date("F j, Y, g:i a",$de_countdown_datum)."<br/>"; echo "Nog ".$overblijvende_dagen." dagen ".$overblijvende_uren." uren ".$minutes_left." minuten te gaan"; } ?> Bron: Sitemasters.be (ik had geen tijd om zelf eentje te maken maar die is goed genoeg voor jou denk ik ) Reageren
Follow Geplaatst: 1 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Het werkt helaas niet. Ik las wel dat een " teken moet veranderd worden naar ' teken, heb ik geprobeerd, maar werkte ook niet. Reageren
Samurai Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Google, <? $day = 13; // Day of the countdown $month = 5; // Month of the countdown $year = 2002; // Year of the countdown // mktime is the marked time, and time() is the current time. $target = mktime(0,0,0,$month,$day,$year); $diff = $target - time(); $days = ($diff - ($diff % 86400)) / 86400; $diff = $diff - ($days * 86400); $hours = ($diff - ($diff % 3600)) / 3600; $diff = $diff - ($hours * 3600); $minutes = ($diff - ($diff % 60)) / 60; $diff = $diff - ($minutes * 60); $seconds = ($diff - ($diff % 1)) / 1; printf("(Only $days day's, $hours hours, $minutes minuts and $seconds until a thing)"); ?> http://www.wmcity.nl/scripts.php?actie=bekijk&id=3 In het vervolg beter googlen. Reageren
Follow Geplaatst: 1 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 Die head ik ook al gevonden, maar ik wil het met minuten en seconden (Vergeten te zeggen ) Reageren
Goofy Geplaatst: 1 juli 2006 Rapport Geplaatst: 1 juli 2006 (bewerkt) In seconden is heel makkelijk deze heb ik ff uit mijn hooft getypt weet dus niet of die werkt <?php $datum = mktime(0, 0, 0, 13, 12, 2007); // mijn verjaardag :D $vandaag = time (); $verschil =($datum-$vandaag); print "nog maar $verschil seconden tot mijn verjaardag"; ?> Bewerkt: 1 juli 2006 door Goofy Reageren
Follow Geplaatst: 2 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 In seconden is heel makkelijk deze heb ik ff uit mijn hooft getypt weet dus niet of die werkt <?php $datum = mktime(0, 0, 0, 13, 12, 2007); // mijn verjaardag :D $vandaag = time (); $verschil =($datum-$vandaag); print "nog maar $verschil seconden tot mijn verjaardag"; ?> Ik krijg geen error bij deze, na ik een simpele aanpassing gedaan heb, maar als ik het opsla als panel. Zie ik niks, hoe moet ik dat voorelkaar krijgen dan dat ik het wel zie? PS: De code na die kleine aanpassing: <?php $datum = mktime(0, 0, 0, 13, 12, 2007); // mijn verjaardag :D $vandaag = time (); $verschil =($datum-$vandaag); print 'nog maar $verschil seconden tot mijn verjaardag'; ?> Reageren
Upstream Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 (bewerkt) <?php $datum = mktime(0, 0, 0, 13, 12, 2007); // mijn verjaardag :D $vandaag = time(); $verschil = ($datum-$vandaag); echo "nog maar $verschil seconden tot mijn verjaardag"; ?> Btw, ik zou ff een e-mailtje sturen naar je host hoe je je php-fout-meldingen weer aan kan zetten. Want dat zou heel erg helpen als we zien welke foutje je krijgt. EDIT: Dit moest ik van mijn host doen: zet "php_value display_errors On" in een bestand genaamt ".htaccess". En stop dat bestand in je hoofdmap, kijk dan nog eens of het werkt. Bewerkt: 2 juli 2006 door Upstream Reageren
Follow Geplaatst: 2 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 Ik heb het bestand htacces wel, maar ik zie geen php_value display_errors in dat bestand. Reageren
Samurai Geplaatst: 2 juli 2006 Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 OMG, je moet het er zelf in zetten. Reageren
Follow Geplaatst: 2 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 2 juli 2006 Nee het werkt nog niet. Ik weet wel een code die nu werkt maar geen minuten kan je erbij instellen Ik probeerde dat aantepassen maar het werkt dan ook niet. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.