Jump to content

Router goed te gebruiken?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik haad een vraagje, (voor de zoveelste keer ja)

Goed op me laptop heb ik nog geen internet staan omdat ik dus

geen router heb om verbinding te krijgen! nu wil ik weten als deze

router van Dixons goed is?

Dixons router

En past elke router bij elke laptop? en is het moeilijk om zo,n ding te installeren?

Geplaatst:

Het ligt ook aan de verbinding. Ik heb EttH als internet en daarvoor moet je een nóg andere router gebruiken ;)

Geplaatst:

Die Router hebben wij hier thuis ook hangen en hij is aan te raden, hij werkt heel goed. Om verbinding te kunnen krijgen met je laptop (Wireless) heb je of een draadloze netwerkkaart nodig die al in je laptop zit, of je moet er een netwerkkaart bij kopen (indien hij er niet bijgeleverd word) of je hebt mazzel en hij zit er al bij. Om contact te krijgen tussen je laptop en je Router is niet moeilijk, je moet gewoon heel goed, maar dan ook heel goed het boekje doorlezen voordat je wat fout doet. (is mij namelijk overkomen)

Geplaatst:

Maar een router hoort dus inprincipe gewoon goed te werken

met elke laptop? en het installeren is helemaal niet moeilijk?

Geplaatst:
Maar een router hoort dus inprincipe gewoon goed te werken

met elke laptop? en het installeren is helemaal niet moeilijk?

Hij hoort gewoon te werken, het enige waar je op moet letten is of je Router ADSL & Kabel is of alleen kabel of ADSL, dat ligt er aan wat je hebt. Maar deze Router werkt bij beide verbindingen. Het installeren is NIET moeilijk, als je het boekje gewoon GOED naloopt.

Geplaatst:

Je moet voor je laptop een WI-FI USB-antenne kopen, dat kost 15 euro ofzoiets.. Zodra je de router geconfigureerd hebt is het gewoon een kwestie van de USB-antenne installeren op de laptop en hij zal automatisch naar een beschikbaar netwerk zoeken..

Heel makkelijk, 5 minuutjes werk. :Y

Geplaatst:
Je moet voor je laptop een WI-FI USB-antenne kopen, dat kost 15 euro ofzoiets.. Zodra je de router geconfigureerd hebt is het gewoon een kwestie van de USB-antenne installeren op de laptop en hij zal automatisch naar een beschikbaar netwerk zoeken..

Een (bijgeleverde) draadloze netwerkkaart werkt precies hetzelfde en geeft volgens mij betere resultaten qua snelheid etc.

Geplaatst:

Ooh ik heb een draadloze netwerkaart van 54 mpbs hier liggen!

dus dat moet denk ik wel goed komen.

Geplaatst:

Een (bijgeleverde) draadloze netwerkkaart werkt precies hetzelfde en geeft volgens mij betere resultaten qua snelheid etc.

Ik had ook niet goed gekeken, er zit al een USB-antenne bij.... :)

@Searagent: Je hebt die netwerkkaart niet nodig, er zit een USB-antenne bij, die hoogstwaarschijnlijk een snelheid heeft van 108mbps, een keer zo snel dus.. ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Zo dan heb ik die netwerkaart voor niets gekocht wou je beweren?

Edit: is die Attene ook draadloos dat ik hem er van af kan halen?

Bewerkt: door searagent
Geplaatst:
Zo dan heb ik die netwerkaart voor niets gekocht wou je beweren?
Ik beweer het niet, het is gewoon zo... Die kan je terugbrengen naar de winkel. :Y
Edit: is die Attene ook draadloos dat ik hem er van af kan halen?
Die antenne is net als een gewone USB-memorystick, geen draden dus, gewoon in een USB-poort prikken en klaar...
Geplaatst: (bewerkt)

Nee maar ik bedoel, ik ga naar boven en beneden staat me router

Kan ik die attene er dan van af halen en boven neer leggen,

zodat ik daar ook internet heb?

Bewerkt: door searagent
Geplaatst:
Nee maar ik bedoel, ik ga naar boven en beneden staat me router

Kan ik die attene er dan van af halen en boven neer leggen,

zodat ik daar ook internet heb?

:bonk: . Dat is toch niet nodig.. Anders is het hele concept "draadloos" waardeloos geworden. Dan zou je nog een kabel door het huis hebben liggen van de antenne naar de router..

Nee, de router heeft wel bereik genoeg.. Dat gaat geen probleem worden...

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...