Jump to content

Ik kan SA niet meer installeren...

Recommended Posts

Geplaatst:

Goed, om een lang verhaal kort te maken; ik heb SA al eens eerder geïnstalleerd, maar de DVD is kapot gegaan. Ik heb SA gedeïnstalleerd vanwege een mod die niet werkte, en als ik nou de DVD er weer instop(ik heb hem laatst weer gekocht), krijg ik het startschermpje, maar er staat niet bij 'install', maar dit:

naamloos4yr.jpg

Terwijl ik het spel niet geïnstaleerd heb.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

(ps, op uninstall klikken heeft ook geen zin, dan komt eerst dat 'demoshield' dingetje, en vervolgens gebeurd er niks, als ik ctrl+alt+delete doe, staat hij er ook niet bij als taak)

Geplaatst:

Aaah! Mijn moeder heeft het al opgelost! Gewoon rechtermuisknop verkennen, en dan setup.exe! Goed, wel het verkeerde install schermpje, maar hij doet het nu wel dus :*D !

• 4 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

ik heb ook een instal probleem ik heb gta sa verkeert werwijderd niet via configuratie\software of via de instal menu maar ik heb de rockstargames\gta sa map verwijderd en als ik nu wil in staleren dan krijg ik het zelfde scherm als alexy en als ik uninstal klik dan zegt hij "DO YOU WANT TO COMPLETELY REMOVE THE SELECTED APPLICATION AND ALL OF ITS FEATURES ?'' en dan doe ik ja maar er gebeurd niks en kan hem nu ook niet meer instaleren voor dat hij het uninstall heeft uitgevoerd :N

moet ik dat ergens hand matig verwijderen ?

Geplaatst: (bewerkt)
ik heb ook een instal probleem ik heb gta sa verkeert werwijderd niet via configuratie\software of via de instal menu maar ik heb de rockstargames\gta sa map verwijderd en als ik nu wil in staleren dan krijg ik het zelfde scherm als alexy en als ik uninstal klik dan zegt hij "DO YOU WANT TO COMPLETELY REMOVE THE SELECTED APPLICATION AND ALL OF ITS FEATURES ?'' en dan doe ik ja maar er gebeurd niks en kan hem nu ook niet meer instaleren voor dat hij het uninstall heeft uitgevoerd :N

moet ik dat ergens hand matig verwijderen ?

ik had dit probleem jaren geleden ook vaak met simcity 3000, ik weet niet echt of er een makkelijke manier voor is. ik gebruikte toen drastische maatregelen door mijn hele C schijf te rebooten en windows opnieuw erop tezetten, omdat spellen ook nog altijd data zetten in de system32 map in je windows map(Dacht ik?) . ik raad dit niet aan omdat het veel werk is en alle inhoud van de C schijf gewist word. ik doe dit wel ieder jaar een keer om mijn pc weer sneller te laten draaien omdat er vaak spyware en andere rommel op zit waardoor je pc veel trager werkt. mischien moet je ff googlen voor een oplossing en anders als je echt graag gta speelt en geen oplossing kon vinden, en als je weet hoe je windows etc eraf moet gooien en opnieuw installeren en het je niet uitmaakt als veel data van je pc af gaat kun je dat nog altijd als mogelijk heid zien. ik raad het alleen niet aan.

EDIT : ik zal nog even zoeken naar andere dingen dan meteen je hele pc overhoop te halen

veel succes ermee :cya:

Bewerkt: door Dikbuik
Geplaatst:

de windows opnieuw instaleren dat is mijn laatste keus ik heb net 2 weken geleden al opnieuw windows op gezet dus ik heb geen zin om nog eens 180 GB te backupen :N

Geplaatst:

Hoi 'Topdrop' natuurlijk hoef je niet heel Windows opnieuw te instaleren dat zou bizar wezen. Ik kan je wel helpen om het probleem op te lossen. Het is zeer ingewikkeld en is dan ook niet aan te raden voor de mensen die niet dit probleem hebben, stop maar met lezen voor de mensen die dit probleem niet hebben. Het zit hem denk ik in het Register. Je computer slaat vaak eigenschappen zoals het: Geinstaleert hebben of niet geinstaleert hebben op in een log-boek. Die is verborgen en dus niet zo maar te vinden voor niet- gevorderden. Maar voordat we hier mee aan de slag gaan wil ik je nog even ergens anders op atenderen.

Je hebt de 'GTA San Andreas' map in de Rockstar Games map in Program Files verwijderd. Dit heb je handmatig gedaan dus de computer weet dat niet. Ga naar: 'Configuratiescherm > Software', mischien staat hij daar nu tussen daar kan je hem verwijderen. Dan weet de computer in ieder geval of het verwijderd is of niet. Werkt dit niet of staat daar geheel niks meer bij, dan moet je door gaan naar de volgende stap, maar let op je moet wat af weten van computers. Ga je dit doen zonder een kleine kennis dan kan ik je verzekeren doe het niet. Ik zal het zo goed mogelijk uit proberen te leggen en doe dan ook niks anders dan dat ik je vertel in de volgende stap. Ga ook niet zelf prutsen, want dat kan uitlopen op problemen.

Zoals je weet gaan we wat doen waar je normaal niet kan komen. Ga naar: 'Start > Uitvoeren > Regedit'. Dat regedit moet je dus invullen in de witte balk van uitvoeren, klik op Ok en je zult een welicht onbekend scherm zien. Als het goed is zie je aan de linker kant 5 mapjes staan die je open kunt klappen. Druk tweemaal achter elkaar op: 'HKEY_LOCAL_MACHINE'. Dan klapt weer een gedeelte open kies: 'SOFTWARE' dan zie je een megalijst met mappen van bepaalde bedrijven en programma's. Zoek naar: 'Rockstar Games' klik daar weer twee maal op. Dan opent daar weer een aantal mappen uit of 1, het ligt er aan hoeveel GTA's je hebt. Druk met de rechtermuisknop op: 'GTA San Andreas' > Verwijderen. Dan word de sleutel die bewaart dat GTA geinstaleert is verwijderd en zo kun je dus weer schoon opnieuw beginnen. Dit is een uitleg en als je enige dingen niet snapt 'stop' dan direct en vraag de dingen, want het kan fout gaan. Ik hoop dat het lukt. Veel succes! :cya:

ik heb nu gta sa uit register verwijderd pc opnieuw gestart en nu zie ik wel install in het instalatie menu maar als ik daar op klik dan vraagt die nog steets (DO YOU WANT TO COMPLETELY REMOVE THE SELECTED APPLICATION AND ALL OF ITS FEATURES?) dus het heeft niet echt 100% geholpen.

en ik kwam ook iets anders tegen (C:\Program Files\InstallShield Installation Information\{FB08F381-6533-4108-B7DD-039E11FBC27E}) hier zie ik ook een paar install bestanden van gta sa ik heb al geprobeert om hem even uit het map te verwijderen (knippen plakken op bureuablad)maar dat was ook geen oplossing

is er meschien nog iets in system32?

of ik ben ook even van plan om gta op mijn andere pc te instaleren en via netwerk het rockstargames map op mijn pc kopeeren en dan proberen te verwijderen zou dat meschien helpen of zou ik er helemaal niet mee beginnen?

Bewerkt: door topdrop
Geplaatst:

ik heb gta sa op een ander pc geinstaleerd en via netwerk op mijn pc in rockstargames gekopeerd maar dat is dus niet gelukt, nog steets dat melding :-(

dan ga ik zo eens 184 GB backuppen op mijn xbox en widows opnieuw instaleeren :{ nog bedankt zover voor de hulp

oow ja trouwens mijn pc is sins eergisteren besmet met een trojan virus :ch: (backdoor.haxdoor.O) ik heb hem probeerd om handmatig te verwijderen maar is niet gelukt dus moet nu zowiezo windows opnieuw instaleren

Voor de zoveelste keer:

Download Add/Remove Pro

Installeer het dan.

Open het en klik GTA SA aan.

Klik op remove entry.

Nu moet je de map van GTA SA shift-deleten.

Nu kan je GTA SA weer instaleren.

Dit is ongeveer hetzelfde als Summerbase poste, maar wel veiliger. (Hier kan je weinig verkeerd doen, en het gaat sneller :puh:)

@ topdrop: Ik denk dat je maar beter uit system32 moet blijven... :puh:

Bewerkt: door ikt

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...