Jump to content

Geheugenkaarten

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Zou het dan mogenlijk kunnen zijn om 2 van deze kaarten er in te doen of 2 van deze?

Ow, en is hij dan snel?

Bewerkt: door Nickonly

Ik heb wat informatie over je moederbord (MSI 6382) gevonden. Ik denk dat het wel handig kan wezen, omdat op deze informatie lijst een aantal gegevens staan waar je uit kan cocluderen of iets past. Ik weet niet helemaal zeker of dit bij je moederbord past, maar ik kon niks anders vinden. En dit is wel het meest uitgebreid, want ik zal per optie uitleggen waar het voor dient. Ook zal ik nader-hand een aantal tips geven over het plaatsen van het geheugen en natuurlijk nog enkele verkoop tips.

---

Main Memory : MSI 6382

• Support four memory banks using two 184-pin DDR DIMM - Dit moederbord beschikt over een 184-polen/pins geheugenbus. Dat betekent dus dat alleen DDR Dimm Werkgeheugens met 184-pins erin passen. Dit is eigenlijk wel een goed iets, want dit soort werkgeheugens zijn nog volop te vinden.

• Support a maximum memory size of 2GB - Dit moederbord kan maximaal 2GigaByte aan. Tegenwoordig zou dat betekenen dat het genoeg is, maar over een paajaar is het denk al weer te weinig. Met 2Gb gaat je computer heel snel, maar de spellen worden ook telkens zwaarder.

• Support 2.5v SDRAM DIMM - Dit moederbord ondersteunt een 2.5v(olt) SDRAM Dimm dit betekent dat je moet kiezen uit de soort: 'DDR SDram'. In deze soort is een geruime keus en kan je dus goed uitzoeken wat je wilt hebben. En dit soort heeft ook (bijna) allemaal 184-pins.

Dan weet je nu dat je moet kiezen voor de 'DDR SDram' soort. En dat het maximaal tot 2GigaByte kan gaan. Nu zal ik de door jou uitgekozen producten eens naast het moederbord leggen, komen ze overéén dan kan je ze met een gerust hart kopen, komen ze niet overéén dan moet je ze links laten liggen.

Transcend DDR SDRAM, 1024 MB, DDR, PC2700, 333 MHz, 1 x - Uitgebreide spec(ificaties)

• Merk : Transcend - Dit is een niet een bekend merk, maar als ik kijk naar de structuur kan je eigenlijk wel verklaren dat het een degelijk werkgeheugen is.
  • Capaciteit : 1024 MB - Dit moet voor een normale computer meer dan genoeg zijn, maar voor een game-computer is toch wel een 2gb werkgeheugen aan te raden.
  • Type geheugen : DDR, PC2700 - Zoals je ziet komt dit niet goed overéén met de spec(ificaties) van je moederbord. Want het moederbord ondersteunt geen PC2700.
  • Geheugen kloksnelheid : 333 MHz - Dit is voor een normale computer snel genoeg. Dus niks om je zorgen over te maken. MHz betekent; MegaHertz wat dit in feite betekent weet ik zelf ook niet.
  • Cas : 2.5 - Zoals ik al eerder verteld had, Cas is eigenlijk Cas Latency en Latency staat gelijk aan Ping, dit bepaald de snelheid van Werkgeheugen tot Processor. Cas 2.5 is een goede snelheid en stabiel.
  • Aantal pins : 184 pins - Zoals je kan zien heeft je moederbord een: 184-polen/pins aansluiting dus dit Werkgeheugen moet zeker passen.
  • Capaciteit per module : 1024 MB - Dit is ruim voldoende voor een normale Computer, mocht je echter met wat zwaardere dingen aan de gang gaan is 2gb wel aan te raden.

Zoals je kan zien is dit geen goed geheugen omdat dit Pc2700 is en dat ondersteunt het moederbord niet.

Nu heb je nog een werkgeheugen uitgekozen laat ik daar maar eens naar kijken, want wie niet probeert wie niet krijgt. Ten eerste wil ik nog wel even zeggen dat als je iets bij Alternate koopt dat je altijd goede service hebt, ik weet ook niet hoe dat zit bij Azerty. Maar we zullen zien, bij Alternate betaal je meestal wat meer, maar je krijgt er ook een betere service voor geloof ik.

MDT DIMM 1 GB - Uitgebreide Spec(ificaties)

• Totaalcapaciteit : 1024 MB - Weer kan ik niks anders zeggen: Dit is meer dan voldoende voor een normale computer, maar voor een groot game-systeem kan dit wat problemen opleveren.
  • Soort : DDR-SDRAM - Dit ondersteunt het moederbord ook dus deze past volkomen, geen twijfel- over.
  • Timings CAS Latency (CL) : 2.5 De Cas Latency staat eigenlijk voor Ping, en ping duid de snelheid van Werkgeheugen tot processor. En Cas Latency 2.5 is meer dan voldoende.
  • Aansluiting : 184-pins - Hier komen we weer het bekende 184-polen/pins fenomeen tegen, ik kan echt niks anders zeggen dat deze volkomen past.

Hier kunnen we ook aan zien dat het gewoon kwalitatief goed spul is, dus ik zou zeggen ga voor je persoonlijke voorkeur uit. Helaas zal deze ook niet passen gezien jou Moederbord.

Mijn tip (en die van Mania-92) is ga op zoek naar een PC2100 en/of PC1600 geheugen strook. Ik heb natuurlijk ook even voor je gekeken naar wat alternatieven, ze zouden allebij moeten passen;

- Kingston ValueRAM DIMM 1 GB

- Kingston ValueRAM DIMM 512mb

Je geld geef je immers maar 1keer uit. Verder wens ik je veel succes met de zoektocht naar het Werkgeheugen. Mochten overhoopt nog vragen zijn dan kan je die altijd stellen, want vragen staan open. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Ik heb een zeer trieste mededeling Summerbase ze zullen allebei niet gaan passen, het moederbord ondersteunt alleen PC2100, PC1600 en deze zijn beide PC2700.

Deze zal echter wel moeten passen.

Geplaatst:

Megaherz: het aantal pulsen per seconde; 1 herz is 1 puls per seconde, op computergebied is het de verwerkingssnelheid in bits per seconde.

de systeembussnelheid moet ook ondersteund zijn door de geheugenbank en vice versa, maar die kingston heeft het al vanaf 133 Mhz, dus die moet wel kunnen

Hmm, ik heb er nu dus eigenlijk 2 op het oog:

De ene die Mania-92 me aanbeveelde (deze),

en de ene die SummerBase me aanbeveelde (die van 1gb) (deze)

Ik zie er geen verschil inen ze zouden allebij moeten passen volgens jullie, dus welke zou ik moetten kiezen?

De prijs is in dieder geval bij allebei €99,- (en wordt dus, omdat ik meteen naar het maximale wat m'n mobo aan kan en dus 2 kaarten, €198,-), dus dat maakt niet uit.

Geplaatst:

:cya:,

Ik zie er inderdaad ook geen verschil in, want ze zijn compleet hetzelfde als je even naar de link had gekeken.. :cab: Ze zouden dus moeten passen als jouw geheugen-type DDR is. Maar ben je van plan er 2 te kopen, zodat je 2048Mb RAM heb ? Dat is namelijk een beetje zonde, want 1024Mb is meer dan genoeg voor de recente games en dergelijke. Jij kiest, dus maak je keuze. :)

Velaro. :cya:

De naam v/d eerste link:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...html?artno=IAID25&

en v/d 2e link:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...html?artno=IAID26&

De naam van de 1e kaart:

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C2/1G)

de naam v/d 2e kaart:

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C25/1G)

Er zit dus wel verschil in als je even goéd had gekeken.

En dat het verspilling van geld zou zijn als ik er 2 zou kopen: Dan ben ik voorlopig van dit geheugen gedoe af, meer is altijd beter en ik kreeg dit nog cadeau van m'n ouders voor m'n "goede"rapport! :D

-Edit-

Maare, ik kan ze dus gewoon allebij nemen, geen probleem, fout, of iets anders erg??

Geplaatst:
De naam v/d eerste link:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...html?artno=IAID25&

en v/d 2e link:

http://www.alternate.nl/html/shop/productD...html?artno=IAID26&

De naam van de 1e kaart:

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C2/1G)

de naam v/d 2e kaart:

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C25/1G)

Er zit dus wel verschil in als je even goéd had gekeken.

En dat het verspilling van geld zou zijn als ik er 2 zou kopen: Dan ben ik voorlopig van dit geheugen gedoe af, meer is altijd beter en ik kreeg dit nog cadeau van m'n ouders voor m'n "goede"rapport! :D

-Edit-

Maare, ik kan ze dus gewoon allebij nemen, geen probleem, fout, of iets anders erg??

Er zit meer verschil in dan je aangeeft. Het is niet alleen de link die verschilt, maar de Cas Latency verschilt bij deze twee producten. Het kan enig verschil uitmaken, maar niet heel veel. Want als je naar de rest van de indeling van deze producten kijkt is het vrijwel allemaal hetzelfde.

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C2/1G) - Uitgebreide Spec(ificaties)

- Timings : CAS Latency (CL) 2

Kingston ValueRAM DIMM 1 GB (Bulk , KVR266X64C25/1G) - Uitgebreide Spec(ificaties)

- Timings : CAS Latency (CL) 2,5

---

Hieraan kan je zien dat er toch enig verschil is, het is niet veel, maar het kan mischien enige kleine snelheids verschillen maken. Ik zou als ik jou was voor de Cas Latency: 2 versie gaan, omdat Latency gelijk staat aan Ping. En menig gamer weet hoe lager het ping hoe een betere verbinding er is. Dus Cas Latency: 2 is volgens mij iets beter, natuurlijk niet veel.

Als je deze (Cas L: 2) tweemaal koopt heb je dus een Opvoering van maar liefst: 1792mb (2048mb - 256mb), dan kan je zeer zeker na-gaan dat je computer een heel stuk sneller gaat draaien. Maar let wel op, het heeft niet alleen met het werkgeheugen te maken. Er zijn ook nog andere factoren waar je op moet letten. Denk aan de: Processor/Videokaart en Voeding (Stabiliteit). Om niet te veel af te dwalen, met een goede dosis geheugen ben je er meestal ook wel.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...