Jump to content

7 tips voor je pc

Recommended Posts

Geplaatst:

als het warm weer is wort je pc snel heel erg warm daarom is het goed om een aantal dingen goed voorberijd te hebben om crashes the voorkomen. hier dus een aantal tips voor jouw en je pc

TIP 1: ga als je een keer een paar uurtjes vrij heb de kast van je pc open maken en verwijder al het stof. dit kun je het best doen met een zacht kwastje. verwijder alle goten plukken stof met een stofzuiger. ga met het kwastje voorzichtig in de ventilatoren en probeer er zo veel mogelijk stof uit te halen.

LET OP:

haal eerst de stroom van de pc er helemaal af anders kan je mischien een schok krijgen.

ga niet met de stofzuiger op de ventilatoren want door de kracht van de stofzuiger gaan de vans kapot.

haal ook NIET de voeding er uit en maak hem ook niet open als je dit wel doet is de garantie van je pc niet meer geldig. hier komt ook nog bij dat het levens gevaarlijk is. want ookal heb je de stroom er af in de voeding zit nog altijd klein accuutjes met een erg hoge voltage.

TIP 2: als het erg warm is ga dan niet downloaden. hiervoor moet je pc in volle toeren draaien. want

1: de processor moet vol draaien

2: de harde schijf moet ook vol draaien

TIP 3: als je aardig wat ruimte heb op je bureau set je pc dan hier op. want als die op de grond staat zit die telkens stof te happen.

TIP 4: als je een kamer ventilator heb set die dan aan en plaats die voor of naast je pc en richt de llucht er naar toe.

TIP 5: doe je raam DICHT en je gordijnen ook. hier door kan er geen warme lucht naar binnen en schijnt de zon ook niet in je kamer. is de zon weg gedraaid kan je je gordijnen wel weer open doen. maar als je naar school gaat laat ze dan dicht.

TIP 6: als je een beetje moderne pc heb met een moderne kast dan heb je aan de voor kant en achterkant ventilator ruimte en vaak ook nog wel aan de zijkant. als je voor en achter heb dan is het goed om 1 extra ventilator te kopen en die in je pc te monteren. hierdoor kan er voor koele lucht ingezogen worden en achten de warm lucht er weer uit.

een ventilator kost maar ongeveer 10 euro

TIP 7: dit kun je geleketijd met TIP 1 doen. zorg dat alle kabels en snoeren die in je pc zitten aan elkaar gemaakt zijn als je bijvoorbeeld 5 snoeren lopen van je videokaart naar je moederbord en die hangen naast de snoeren van de voeding dan kun je die met een klein ijzerdraadje aan elkaar maken. dit zorgt er voor dat de pc van binnen goed gestroomlijnd is en dan kan de lucht er makkelijk door heen.

INFO: kom niet met je handen aan de printplaten in je pc kijk hier goed mee uit want er kan wel snel wat afperken. als je niet precies weet wat je doet of je vertrouwt het toch niet helemaal zorg dan dat je papa of je slimme buurman er bij is. dit kan ernstige schade voorkomen

Geplaatst: (bewerkt)

Ik wil echt niet vervelend gaan doen hoor maar de helft dat jij typt staat hier =====>>><<<===== al geschreven

Als er trouwens een iemand van het forum jou tips opvolgt voor je pc schoon te maken is hij voor de schroothoop, je moet je pc eerst statisch vrij maken dat kan je =>Hier<= alemaal lezen

en btw welke oen zet zijn monitor op de grond, volgens mij staat elke monitor op een bureau behalvde de kapote dan ... :puh:

Edit @ Mania, dat had in niet eens gezien :schater:

Ijzerdraad in je pc = Schroothoop, of een nieuwe voeding, maar Kees wij zeggen dit niet om je uit te lachen ofzow hoor, maar je kan beter de volgende keer de zoekfunctie gebruiken og een tutorial zoeken met google, want als 1 iemand de raad die jij nu hebt gegeven opvolgt :blauw:

Bewerkt: door Tim Van Vynckt
Geplaatst:

Welke idioot gaat er ijzerdraad in zijn PC duwen, Stroom+Ijzerdraad= :blauw:.?

Dit moet je gewoon met van die zwarte dingen doen die je zonder tang niet meer loskrijgt.

Geplaatst:

Kleine aanvulling, je blaast best het eerst in je PC en dan kan je het stof opzuigen met je zuiger

Geplaatst:

Bedankt voor de tips, het heeft nog wel een aantal aanpassingen nodig maar het is goed dat je er tijd in gestoken hebt om ons te helpen.

Mischien is er een groot deel al in andere topics op dit forum te lezen, maar je bedoelt het goed. :)

@Mania-92: Het is inderdaad niet zo slim om het met een ijzerdraadje te toen..

Maar ik neem eigenlijk aan dat Kees op hechtdraad doelt, dit is in princiepe ijzerdraad alleen zit er dan nog van dat groene pastic om heen waardoor het in dit geval wel bruikbaar zou zijn.

Ik zeg waarschijnlijk net als Kees ook altijd ijzerdraad i.p.v. hechtdraad geen idee waardoor het is, het maakt in de meeste gevallen niets uit maar in dit geval zou het dus pijnlijke gevolgen kunnen hebben.

Geplaatst:

De stofzuiger is dé vijand van een computer. Een stofzuiger is één grote statische bom, wat niet goed samen gaat met een computer. Raak je perongeluk met de slang de pc aan, heb je de kans dat de stofzuiger zich ontlaad op de pc. Hij geeft de pc dus een schok waardoor de kans bestaat dat de pc onherstelbaar beschadigd wordt.

Zet dus de stofzuiger op blazen, zodat je nog een veilige afstand kan houden tot de pc. Of gebruik, zoals EliR al aangaf een spuitbusje met perslucht. Die busjes zijn niet duur en kan je in elke betere onderdelenzaak wel krijgen..

En dan nog iets. Snoeren die je bijelkaar bind gaan functioneren als een spoel. Als je snoeren klemvast tegen elkaar aan gaat hangen en dus een dikke bundel hebt, gaan die snoeren warmte produceren. Wil je ze toch bij elkaar binden gebruik dan in godsnaam geen ijzerdraad, maar Tie-rips. Plastic snoerbandjes die je overal kan kopen...

Geplaatst:

Ik heb ook eens wat gepost:

Even ter verduidelijking,

Stof in je systeemkast kan brand veroorzaken je computer word te heet en kan dus het stof laten verbranden.

Ik zou zeggen ga naar een erkend computer bedrijf en haal daar een busje ''Invertible air duster'' of kijk op fellowes.com bijvoorbeld deze: http://fellowes.com/Fellowes/site/products...s.aspx?Id=99791

Of vraag iets in die richting.

Als je het hebt haal je je computer kast open en ga je buiten staan, en maar je je computer schoon

Let op:

Leg een stokje tussen de fan ander maakt hij energie.

Doe het op een dag wanneer het zonnig is.

Gebruik niet te veel want het is maar voor 5 computers (zeg maar voor 5 keer)

Gebruik je een stofzuiger heb je kans dat de fan energie maar (Zeg maar soort van contact maken met) Daarom is het niet goed.

Waarom ik zeg dat je het buiten moet doen, anders krijg je het stof weer naar binnen en heb je kan dat je het zo weer kan krijgen.

Ik hoop je genoeg geinformeerd hebt.

Wanneer jij je computer gaat schoonmaken, ontlaad je zelf eerst door het stopcontact aan te raken, zodat wanneer je een hardware onderdeel aanraakt, deze niet beschadigd raakt.

Ook moet je de stekkers er uit halen, en je zet hem of buiten op een doek, als je de Invertible air duster gebruikt, of je zet hem binnen op je parket, zeil, of tafel, als je hem gaat schoonmaken met de stofzuiger.

Wanneer je met de stofzuiger aan de gang gaat, steek voorzichtig een stokje tussen je fan, waardoor hij niet of nauwelijks meer kan draaien door de wind, zodat deze dan ook geen energie op kan wekken.

Wees ook voorzichting dat je niks met de stofzuiger aan raakt, die je niet mag aanraken.

Met de Invertible air duster kan je al het stof er uit blazen, dit is lucht in een busje, wanneer je dit gebruikt, komt er lucht uit en vliegt de stof er uit, en het busje wordt steenkoud, het werkt erg goed. alleen je kan het maar zoveel keer gebruiken.

Wanneer je niet weet wat je temperatuur van je pc is, moet je even zoeken naar een proggrammatje, soms krijg je een cdtje van je moederbord er bij die het aangeeft.

Wanneer deze te hoog is zet dan een fan (zo'n die op een steel, met een stekker) op je computer gericht dan wordt de hitte minder.

Ook moet je met warme temperaturen niet te lang op je computer zitten, of een spel spelen, dan wekt hij te veel warmte op.

Geplaatst:
Ik heb ook eens wat gepost:
Even ter verduidelijking,

Stof in je systeemkast kan brand veroorzaken je computer word te heet en kan dus het stof laten verbranden.

Ik zou zeggen ga naar een erkend computer bedrijf en haal daar een busje ''Invertible air duster'' of kijk op fellowes.com bijvoorbeld deze: http://fellowes.com/Fellowes/site/products...s.aspx?Id=99791

Of vraag iets in die richting.

Als je het hebt haal je je computer kast open en ga je buiten staan, en maar je je computer schoon

Let op:

Leg een stokje tussen de fan ander maakt hij energie.

Doe het op een dag wanneer het zonnig is.

Gebruik niet te veel want het is maar voor 5 computers (zeg maar voor 5 keer)

Gebruik je een stofzuiger heb je kans dat de fan energie maar (Zeg maar soort van contact maken met) Daarom is het niet goed.

Waarom ik zeg dat je het buiten moet doen, anders krijg je het stof weer naar binnen en heb je kan dat je het zo weer kan krijgen.

Ik hoop je genoeg geinformeerd hebt.

Wanneer jij je computer gaat schoonmaken, ontlaad je zelf eerst door het stopcontact aan te raken, zodat wanneer je een hardware onderdeel aanraakt, deze niet beschadigd raakt.

Ook moet je de stekkers er uit halen, en je zet hem of buiten op een doek, als je de Invertible air duster gebruikt, of je zet hem binnen op je parket, zeil, of tafel, als je hem gaat schoonmaken met de stofzuiger.

Wanneer je met de stofzuiger aan de gang gaat, steek voorzichtig een stokje tussen je fan, waardoor hij niet of nauwelijks meer kan draaien door de wind, zodat deze dan ook geen energie op kan wekken.

Wees ook voorzichting dat je niks met de stofzuiger aan raakt, die je niet mag aanraken.

Met de Invertible air duster kan je al het stof er uit blazen, dit is lucht in een busje, wanneer je dit gebruikt, komt er lucht uit en vliegt de stof er uit, en het busje wordt steenkoud, het werkt erg goed. alleen je kan het maar zoveel keer gebruiken.

Wanneer je niet weet wat je temperatuur van je pc is, moet je even zoeken naar een proggrammatje, soms krijg je een cdtje van je moederbord er bij die het aangeeft.

Wanneer deze te hoog is zet dan een fan (zo'n die op een steel, met een stekker) op je computer gericht dan wordt de hitte minder.

Ook moet je met warme temperaturen niet te lang op je computer zitten, of een spel spelen, dan wekt hij te veel warmte op.

Kom nooit maar dan ook nooit met je fikken aan het stopcontact. :{ Je kunt ze het beste ontladen door gewoon de case 10 seconden aan te raken.

Geplaatst:
Door middel van je pckast ontladen werkt alleen als hij geaard is.

Of je zelf ontladen door de verwarming aan te raken.

Of deze pinnetjes aanraken, om je zo te ontaarden, wanneer je zo'n stopcontact hebt:

wcd%20ra.jpg

http://www.leensel-elektro.nl/images/wcd+ra.jpg

Wil je dood ofzo? Heb je op de basisschool niet geleerd dat je nooit een stopcontact mag aanraken en als helemaal niet die pinnetjes. :sst:

Geplaatst:

Ooh die pinnetjes raken ik wel vaker aan hoor!

Je gaat er toch echt niet van dood! ik niet teminste.

Geplaatst:
Kom nooit maar dan ook nooit met je fikken aan het stopcontact. :{ Je kunt ze het beste ontladen door gewoon de case 10 seconden aan te raken.
Het gaat om de aarde in een stopcontact. Als je zo'n stopcontact hebt kan je dat herkennen door de twee pinnetjes die ziet zitten. Zo'n stopcontact is ook dieper dan de anderen..

En jezelf aan die pinnetjes ontladen is een goede manier. Bij Getronics was ik bij de reparatie van een computer constant met zo'n stopcontact verbonden (via kabel), omdat ik dan de hele tijd ontladen was..

Geplaatst: (bewerkt)

Door middel van je pckast ontladen werkt alleen als hij geaard is.

Of je zelf ontladen door de verwarming aan te raken.

Of deze pinnetjes aanraken, om je zo te ontaarden, wanneer je zo'n stopcontact hebt:

wcd%20ra.jpg

http://www.leensel-elektro.nl/images/wcd+ra.jpg

Wil je dood ofzo? Heb je op de basisschool niet geleerd dat je nooit een stopcontact mag aanraken en als helemaal niet die pinnetjes. :sst:

Dat is wanneer je met een pin of ofiets dergelijks in het gaatje van de stopcontact steekt, wat geleid en waar je een stroom schok van kan krijgen,

De pinnetjes kan je geen stroomschok van krijgen daarmee ontlaad je jezelf.

Bewerkt: door -supremecars-

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...