Jump to content

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo

ik heb het programma WinRAR op de pc gezet en heb net een spel gedownload nou gaat dat via dat WinRAR alleen weet ik niet wat ik nu moet doen enz. Kan iemand mij een goede uitleg geven wat ik prescies moet doen om het spel goed te kunnen opstarten?

Alvast Bedankt

Geplaatst:

Het downloaden van spellen en openen met het programma WinRar 'ruikt' naar een illegale actie en hulp hieromtrent wordt op het forum niet gegeven. Topic gesloten derhalve. Mocht ik verkeerde conclusies trekken kun je me natuurlijk altijd een PM zenden :Y

Gammie heeft me kunnen overtuigen per PM van zijn goede en legale bedoelingen en de uitpakacties betreffen in dit geval een aantal demo's. Topic dus heropend met het vriendelijke verzoek hem massaal van de nodige informatie te voorzien :puh:

Geplaatst:

:cya:,

Als je het .Rar bestand van de demo hebt gedownload, moet je het gewoon openen. Het kan zijn dat je het niet gaat, maar dan doe je even Rechtermuisknop->Openen met->Selecteer prgramma in lijst. Daar klik je op 'WinRAR', en vink je 'Deze toepassing altijd openen met dit programma'. Dan open je het, en installeer je de demo. Daarna kan je spelen. Moest je nog vragen hebben omtrend dit onderwerp, je vraagt maar. :)

Velaro. :cya:

Geplaatst:

Ik kan je wel van de nodige uitleg voorzien, WinRar is een programma dat vooral gebruikt word voor het Comprimeren (kleiner maken) van bestanden. Het is een soort van opslag map, het is meestal ook nog eens veiliger dan zo maar een .exe (Uitvoering) van het internet te downloaden. Sommige Virus scanners, scannen het ook voordat je het opent. Ik zal nu weer even naar je vraag kijken;

---

Je hebt als het goed is een Demo gedownload van het internet, maar die zit in een .Rar (Winrar) pakket. Die moet je dus openen. Is het niet zo dat als je op het Winrar pakket klikt dat Winrar zichzelf opent. Als dat niet het geval is moet je het maar even zeggen, want het is natuurlijk niet bij iedereen hetzelfde.

Als je op het Winrar bestand hebt geklikt zal Winrar openen en zie je een aantal bestanden, plak deze in een door jou aangemaakt map op het Bureaublad en noem deze in het voorbeeld: Map1. In die map moet je zoeken naar een .exe (Uitvoering) meestal genaamd: Install of <naam van het spel>.

Als je die hebt gevonden dan druk je tweemaal op het .exe (Uitvoering) bestand. En dan zal als het goed is de instalatie beginnen.

scherm22xc.th.png

Geplaatst:

Bij sommige gratis games die je kan downloaden (zoals racer) zitten er talloze mappen en bestanden in. Klik bovenaan op ''extract to..'' en kies waar jij hem wil hebben.

In die (uitgepakte) map kan een .exe zitten. Kopieer hem naar je bureablad (snelkoppeling) en speel het :)

Geplaatst:

Ik heb het gedaan zo als SummerBase het heeft verteld heb hem nu dus in een eigen mapje op het bureuablad gezet maar als ik het open kan ik er niks mee doen er staan dan allemaal bestandjes in zoals op dat plaatje van SummerBase. Hoe moet ik dat nu doen zodat ik het wel kan opennen en spelen?

Geplaatst:

Post eens een screenshot van je inhoud van je WinRar map. Kunnen we het beter bekijken ;)

Geplaatst:

Zou je eventueel een screen kunnen maken van de map die je zonet hebt aangemaakt, want ik weet natuurlijk niet wat voor bestanden er in staan. Maar kan je dat echt geen .exe (Uitvoering) vinden, want als je die niet hebt kan je relatief weinig. Het kan ook wezen dat er .iso (Soort archief) of .msi (Uitvoering) te vinden is. Deze werken meestal ook wel, maar je kan natuurlijk niks met zekerheid vertellen. Dus ik zou zeggen maak even een screen van je map; ik zal hieronder uitleggen hoe je een screen maakt, ik heb het vandaag geschreven en heb het ook al ergens anders gebruikt, maar je hebt er volgens mij wel wat aan.

Hoe maak je een screen:

• Druk op 'Printscreen' terwijl je het scherm waar je een screen van moet nemen voor je hebt.
  • Open een Tekenprogramma zoals Paint en druk op Plakken (Ctrl + V), je screen zal nu te zien zijn in het Tekenprogramma.
  • Sla hem op, neem een formaat zoals: Jpeg of Png. Neem geen Bitmap, want deze zijn over het almgeen veels te groot.

Nu moeten de screen's nog op internet gezet worden dit is ook niet moeilijk, want tegenwoordig zijn er diverse site's die dit gratis en voor niet doen. Ik zal je weer in een stappen plan uitleggen hoe je een screen op het internet zet.

• Ga naar 'Imageshack' en druk op Bladeren.
  • Je zult nu een map te zien krijgen zoek je Screen op, en druk op openen.
  • Als dat gebeurt is druk je op: 'Host it'. De Afbeelding word nu naar het afbeelding gezonden.
  • Dan Kopier en plak je de voledige inhoud die voor: 'Thumbnail for forums (1)' staat hier naar het forum.

Veel succes, en ik hoor het nog wel als er nog problemen zijn. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ja ik zal even een screen proberen te maken.

Edit: ben nu bij Imageshack en als ik host it doe duurt het een tijdje daarna staat er dat het bestand te groot is hoe kan ik het verkleinen?

Bewerkt: door gammie
Geplaatst:

Edit: ben nu bij Imageshack en als ik host it doe duurt het een tijdje daarna staat er dat het bestand te groot is hoe kan ik het verkleinen?

met paint bijvoorbeeld (ik hoef nu toch niet uit te gaan leggen hoe paint werkt)

laat bijvoorbeeld de startbalk weg en alles wat je niet nodig hebt

Geplaatst:

Jij hebt je afbeelding waarschijnlijk als .BMP opgeslagen, dit is een erg groot bestand, als je je afbeelding opslaat moet je hem als .Jpg opslaan, dit zorgt ervoor dat de afbeeldings grote in Kb kleiner word. Daarna kan je hem gewoon uploaden met Imageshack.

123211hf.th.jpg

[/url][/img]

Hopelijk lukt het zo :)

Edit: deze lukt niet probeer het nog ff volgens Typhoon

Daarvoor kan je een programma gebruiken zoals Photoshop, ik zal het even uitleggen, maar ik weet ook niet of je het hebt. Het kan in ieder geval handig wezen als je het hebt.

• Start Photoshop en Plak de screen erin.
  • Als je op de layer zit waar het plaatje zich bevind druk je op 'Ctrl + T' nu kan je hem verslepen verkleinen.
  • Druk op de Shift toets tijdens het vergroten/verkleinen om de afbeelding gelijkmatig te verkleinen.

Als het goed is heb je de screen die jij hebt gemaakt opgeslagen in Bitmap, maar je moet het opslaan als Jpeg of Png.

scherm62ef.th.png

Mensen als je ziet dat iemand aan het posten is, post dan niet nog een keer, want dit is zeer irritant. En dit resulteert op dubbele-posts.

---

Er bevind zich geen .msi of .exe tussen die bestanden dus je kan er vrijwel niks mee. En het lijkt me onwaarschijnlijk dat een demo 800mb+ groot is.

Bewerkt: door SummerBase

t is gelukt! :Y

Edit: alleen de letters zijn een beetj vervaagd

screen48nt.th.jpg

Gast
Dit onderwerp is gesloten.
  • Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...