Jump to content

Geef Windows XP een Media Center Skin

Recommended Posts

Geplaatst:

Ben je zat van de standaard XP skin? Hier kan je je eigen Windows XP versie het uiterlijk geven van de Media Center Edition, door middel van een paar simpele stappen.

Hier een screen van mijn eigen computer:

naamloos4lg.th.jpg

Het gaat om een skin die rechtstreeks in Windows zelf aangepast kan worden. Dus je hebt geen geheugenvretende skin-programma's nodig.

Download deze Zipfile, Media Center Skin.zip, pak het uit en voer de volgende stappen uit:

1: Dubbel klik op de file: royale_makedirs.bat

2: Dubbel klik op de file: royale_install.bat

3: Dubbel klik op de file: royale.theme

Nu kies je bij scherminstellingen -> vormgeving bij vensters en knoppen: Windows XP style, en bij kleurencombinatie: Royale.

En voilá, je pc heeft nu de Media Center skin. Je kan ook nog gewoon kiezen voor de standaard skins in Windows.

De uitgepakte map Royal Theme en alle inhoud kan verwijderd worden na installatie, behalve de achtergrond, als je besluit die te gebruiken..

Veel plezier ermee!! :)

Deze informatie en de zipfile heb ik gevonden op de site: www.overclock.net.

Geplaatst: (bewerkt)
Je kunt het ook op een makkelijkere manier doen. Dan moet je even Xpize downloaden. Die installeer je, rebooten en klaar!
Ja, die heb ik ook geprobeerd, maar de Koptekst in de menu's is heel erg lelijk... Bovendien moet je daarvoor eerst een patch draaien, anders heb je de kans dat je pc op den duur crashed..

Maar in principe komt Xpize op hetzelfde neer.... :Y

Sorry, ik bedoelde een andere... :)

Maar dat Xpize, is dat niet een skinprogramma? Een programma die altijd moet meedraaien en daardoor veel geheugen in beslag neemt?

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

hetgene wat het minste geheugen vreet is een windows skin!

of gewoon mediacenter kopen[/font]

Geplaatst:

Je kunt het ook op een makkelijkere manier doen. Dan moet je even Xpize downloaden. Die installeer je, rebooten en klaar!

Ja, die heb ik ook geprobeerd, maar de Koptekst in de menu's is heel erg lelijk... Bovendien moet je daarvoor eerst een patch draaien, anders heb je de kans dat je pc op den duur crashed..

Maar in principe komt Xpize op hetzelfde neer.... :Y

Sorry, ik bedoelde een andere... :)

Maar dat Xpize, is dat niet een skinprogramma? Een programma die altijd moet meedraaien en daardoor veel geheugen in beslag neemt?

Nee, het hoeft niet altijd mee te draaien, het is gewoon een skin. Tijdens het installeren kun je wel kiezen of je TaskSwitch wilt installeren. Deze moet wel altijd mee draaien. Met dat programma kun je gemakkelijk tussen programma's schakelen. (aanrader)

Geplaatst: (bewerkt)
Hij doet het niet. :N Moet je niet royale.msstyles ook draaien?

Je moet precies doen wat er in de eerste post staat.. Dan moet het lukken.

Zodra je alle handelingen hebt uitgevoerd kan je de skin kiezen bij je scherminstellingen, vormgeving. Kies voor de kleurencombinatie Royale. :Y

EDIT: ok. :)

Bewerkt: door RonaldVC
Geplaatst:

prachtig prachtig.

hij werkt perfect.

ik krijg straks ook een media center pc :Y:engel:

en dit is alvast een voorproefje :*D

• 1 year later...
Geplaatst:

een hele makkelijke tut

maar bij mij komt Royale er helemaal niet bij te staan het gaat goed nadat ik die 3 dingen heb aangeklikt.

Geplaatst:

Aah weer een prachtige turtorial.

Ik moet er wel nog even bij melden dat er verschillende kleuren in de maak waren maar deze zijn nooit gereleased.

Maar door die zo erg vertrouw bare medewerkers bij Microsoft is dit toch gelekt en nu op het internet te verkrijgen.

screen:(mijn bureaublad)

bb.PNG

Er zijn nog 3 andere kleuren maar daar ga ik geen screen van maken.

Dit pakket heet Royale remixed en kunnen jullie via klik downloaden.

(Het heeft misschien niet dezelfde naam, maar zoek via die trefwoorden.)

,K

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...