Jump to content

PC Start niet op

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi,

Ik heb hier nog een oude Packard Bell computer staan.

Maar als ik hem opstart hoor ik 3 piepjes en ik krijg geen beeld.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen?

Specs:

Intel Pentium II MMX 233Mhz

32MB RAM

2.2GB HDD

BVD Johan O.

Geplaatst:

Kijk even of alles binnenin je computer goed aangesloten is.

Bijvoorbeeld je videokaart of harddisks en dergelijke.

Kijk ook even of het geheugen nog goed op je moederbord zit.

Geplaatst:

Oke dit klinkt heel vaag maarja, heb je er wel het goede beeldscherm aan hangen? :bonk: Als je videokaart S-VGA is en je hebt er een VGA scherm (ook andersom) aan hangen dan krijg je dit!

Geplaatst:

Eigenlijk heb ik ook zoiets met mijn computer. De echte oplossing is nog niet gevonden, maar ik heb wel twee dingen die ik kan doen om de PC nog wel op te laten starten:

• Als ik de PC opstart en dus geen beeld krijg, dan wacht ik even, en start de PC opnieuw op met de reset-knop. Nu doet het beeldscherm het wel gewoon.
  • Als ik klaar ben met computeren en ik heb de PC afgesloten, haal ik de stekker van de computer zelf eruit (eigenlijk de hoofdstekker, waaraan geluid, beeldscherm en computer zitten). Als ik dan de volgende keer de stekker er weer in doe en ik start de PC op, doet de computer het weer gewoon met beeldscherm

Ik heb geen idee of dit wel of niet voor jou werkt, maar mijn probleem wordt op deze manier goed opgelost.

Geplaatst:
Oke dit klinkt heel vaag maarja, heb je er wel het goede beeldscherm aan hangen? :bonk: Als je videokaart S-VGA is en je hebt er een VGA scherm (ook andersom) aan hangen dan krijg je dit!

Nou... Vanaf 1990 word VGA niet meer gebruikt...., de 'vga' die wij nu gebruiken is alleenmaar S-VGA of X-VGA.

en de pc is niet van voor 1990 ;)

@Froodoo: ik ga het zo ff proberen

Geplaatst:

wij hebben dit probleem ook aleen met een pentium I 200 mhz

32 mb ram.

verder deed ie het altijd.

ik weet de oorzaak waarschijnlijk al ene vriend van me struikelde erover de stekker er van end e computern vleig overdekop en belandt op de vloer

is er ook zoiets met joun pc hgebeurd? zoals een dikke klap er tegen geven(doe ik zo vaak :puh:)

dan kan dat ook de oorzaak zijn

Geplaatst:

Misschien is je moederbord, videokaart, geheugen kapot of beschadigd. In dat geval moet je of nieuw kopen of een nieuwe computer (Moederbord zijn vrij prijzig).

Geplaatst:
Misschien is je moederbord, videokaart, geheugen kapot of beschadigd. In dat geval moet je of nieuw kopen of een nieuwe computer (Moederbord zijn vrij prijzig).

Het moederbord is het goedkoopste van een hele computer hoor. :cab:

Geplaatst: (bewerkt)

zijn die drie piepjes er nog? dan wil de computer je vertellen wat er aan de hand is!

wat voor een bios heeft je computer?

Beepcodes

EDIT: wat opgezocht:

als je ding 1 keer lang en 2 keer kort piept, is er een probleem met de videokaart, probeer hem er uit te halen en er weer in te zetten, stevig aandrukken!

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:
Hoi,

Ik heb hier nog een oude Packard Bell computer staan.

Maar als ik hem opstart hoor ik 3 piepjes en ik krijg geen beeld.

Zou iemand weten waar dit aan kan liggen?

Specs:

Intel Pentium II MMX 233Mhz

32MB RAM

2.2GB HDD

BVD Johan O.

Ik denk dat ik de gouden tip heb, ik heb dit probleem zelf ook al gehad.

sluit een ander toetsenbord EN muis aan.

restart de computer

dit omdat de pc eerst de muis checkt en daarna het toetsenbord en daarna monitor en als een van die dingen niet functioneren gaat de pc niet het beelscherm weergeven

Geplaatst:

dit helpt dus gene zak met je gouden tip. we hebben het wel me ttien verschillende toetsenborden gedaan. en bij die oude computers die wij hebben gaat ie ehct niet zeuren om een muis....

PS: ik heb ene award bios

Geplaatst:

probeer dit: haal alles er uit behalve 1 geheugenbankje, videokaart en processor en hardeschijf (voeding natuurlijk ook niet)

start hem op: werkt hij? stop er weer wat in tót je het kapotte vind!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...