Jump to content

The 5 GHZ Project

Recommended Posts

Geplaatst:

Hallo allemaal

Ik ben van plan om mijn oude processor van 400 MH zo ver mogelijk over te klokken, het is me inmiddals gelukt tot 800 MHZ. :puh:

Heb je ook van deze dingen geprobeerd of wil je het doen? melt het dan op dit topic

(Ik ga het binnenkort met stikstof proberen :D)

(P.S. het begon allemaal met dit filmpje, moet je zien!)

Geplaatst: (bewerkt)

Jazeker! ik heb zelf een zware koeling bestelt :puh: ik heb vandaag 2 koelingen van een dualcore processor op elkaar gemonteerd. en morgen krijg ik owk wat stikstof :D ik heb de montage al klaar, haast heel de middag aan gewerkt!

Edity: inmiddels is het al gelukt om hem op te voeren naar 1 GHZ! Heerlijk!

Bewerkt: door stefaneke
Geplaatst:
Hallo allemaal

Ik ben van plan om mijn oude processor van 400 MH zo ver mogelijk over te klokken, het is me inmiddals gelukt tot 800 MHZ. :puh:

Heb je ook van deze dingen geprobeerd of wil je het doen? melt het dan op dit topic

(Ik ga het binnenkort met stikstof proberen :D)

(P.S. het begon allemaal met dit filmpje, moet je zien!)

Nou, ik raad het echt af.

Dit omdat stikstof zeer brandbaar kan zijn.

En je kan je PC alleen maar naar de kl*te helpen.

Dat filmpje kende ik al, maar dat kan ook met een snellere CPU gedaan zijn.

Het lijkt mij praktisch onmogelijk om een CPU van 400MHz op 5GHz te laten draaien.

Ik raad het je echt af, en het is geheel op jouw risico!

Geplaatst:

Maar ik ga het owk niet zelf doen! en het is toch mijn oude pc en ik wil hem owk niet overklokken naar 5 GHZ maar zo ver mogelijk!

Geplaatst:
Jazeker! ik heb zelf een zware koeling bestelt :puh: ik heb vandaag 2 koelingen van een dualcore processor op elkaar gemonteerd. en morgen krijg ik owk wat stikstof :D ik heb de montage al klaar, haast heel de middag aan gewerkt!

op naar de 2 GHZ ik hoop voor je dat je het krijgt naar de 3 GHZ en dan nog je video card overchipen naar 256 MB en je RAM mss. ook een nieuwe HD en het is een nieuwe PC

Geplaatst:

op naar de 2 GHZ ik hoop voor je dat je het krijgt naar de 3 GHZ en dan nog je video card overchipen naar 256 MB en je RAM mss. ook een nieuwe HD en het is een nieuwe PC

Zo aan de post te zien gaat het om een Pentium II of een verouderde AMD-K6

En ik geloof er heilig in dat de 2GHz en vooral de 3Ghz niet gehaald zullen worden.

En ik denk ook niet dat zo'n sterk verouderde PC geen videokaart van 256MB aankan, dit vanwege de BIOS.

En nieuwe RAM? Nah, daar prop je echt niet zomaar even 512Mb bij ofzo hoor.

Ik denk niet dat het gaat lukken, maar het is het proberen waard natuurlijk :)

Het gaat om de uitdaging :puh: ik heb een pentium Ii 32 mb videokaart maar kun je ook een videokaart overklokken?

Edit: in onze oude koelkast haalt ie net 1.2GHZ :puh:

Bewerkt: door stefaneke

Je kan ook je videokaart overclocken had ik ergens gelezen dacht ik.

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

je moet eerst je viedoe overchipen bv : naar de 256 MB en dan moet je je viedeocard overlocken dan werkt het wel !

Geplaatst:

misschien is het een rare vraag, maar ik zal het toch wel graag willen weten.

Zou het ook zo kunnen dat je dus eigenlijk een paar reservoiren maakt met daarin vloeibaar stikstof, en die aan de binnenkant van de kast monteert. Het moet dan wel goed afgeschermt zijn zodat het niet uit elkaar kan spatten. Maar de temperatuur van het vloeibaar stikstof moet natuurlijk wel geleid worden door een stalen omhulsel. die zou de temperatuur weer uitstralen over de componenten in de PC. (HD, grafische kaart e.d.)

Of is de enige manier om het stikstof over de CPU te doen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...