Jump to content

populous the beginning

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb jaren geleden populous the beginning gekocht.

Maar dat spel is zo geweldig dat ik het nogsteeds vaak doe.

Ik kwam er toevallig achter dat er een uitbrijdingspakket voor was.

Undiscovered worlds.

Maar die kon je vroeger alleen kopen in Engeland.

Ik wil dat toch hebben dus.

Weet iemand heel toevallig waar ik dat uitbrijdingspakket kan downloaden of kopen?

Geplaatst:

Ik heb voor je gezocht maar ik kan helaas niets vinden.

Ik kan je wel zeggen dat het wel bestaat, maar uit de gevonden links kon ik ook niet veel wijzer worden.

Met de site van EA kom ik ook niet veel verder.. :-(

Ik raadt je dus aan om naar een winkel als de Bart Smit te gaan, ik denk dat ze het daar wel weten.

Succes ermee.. :)

Geplaatst:

Undiscovered Worlds:

Ik heb even voor je gezocht op 'Google'. Als je op de Google zoekpagina bent aangekomen moet je op de bovenste link klikken je zult dan 'hier' komen. Dit is een site met informatie over bepaalde spellen. Maar waar je vooral op moet letten is dat er een reclame op deze site staat. Hier kan je dus de desbetreffende uitbreiding kopen. Als ik me niet vergis staat er een reclame van Amazon en Ebay. 'Amazon' kun je vergelijken met 'Bol.com'. Het werkt ook bijna hetzelfde alleen het engie nadeel is dat het bedrijf in Engeland gevestigd is en dat het lagn gaat duren voordat een pakket gebracht word. En natuurlijk niet te vergeten de verzendkosten het is natuurlijk geen zwaar pakket, maar het moet wel met een boot mee en dat kost geld.

Je kan hem 'hier' kopen op 'Amazon' je vind hem op nummer; 9. Volgens mij moet je via Creditcard betalen vanuit het buitenland, en of je het wel kan bestellen vanuit het buitenland weet ik ook niet, maar het is altijd het proberen waard. Dit is dus voor de computer en ik weet niet op welk systeem jij hem wilt hebben. Ik heb de uitbreiding ook niet gevonden voor andere platformen.

---

Verder lijkt me dit een lastige, omdat je hem nu alleen kan kopen via Amazon wil dat niet dan kun je het beste op tweedehands sites gaan speuren of op tweehandsverkoop forum's (Grote Forums) of iemand hem daar eventueel heeft, want ik weet wel zeker dat dit spel niet meer in een normale speelgoed zaak als Bart Smit/Intertoys te vinden is. Ik wens je veel succes en ik hoop dat je toch nog het spel weet te vinden. :cya:

Geplaatst: (bewerkt)

Ha die Blast. :)

Het doel van dit spel is god spelen wanneer de wereld net geschapen wordt. :Y

Hier een review(deze review gaat over de normale versie zonder de uitbreiding):

Lang voordat Peter Molyneux het voor de een goddelijke en voor de ander ronduit duivelse spel Black & White op ons afstuurde, kregen we al een voorproefje op het digitaal god spelen in de vorm van Populous. Het spel verscheen in 1989 en werd gemaakt door het legendarische Bullfrog. Het spel kreeg twee opvolgers, waarvan de laatste alweer uit 1998 stamt. Populous: The Beginning, zoals het derde en laatste deel heet, gaf letterlijk een nieuwe dimensie aan de game: voor her eerst was de wereld van Populous in drie dimensies te bewonderen. Vulkanen die in 3D het dorp van de vijand tot smeulende as herleiden, driedimensionale draken die boven de woningen van andere stammen stevig huishouden of complete bergen en zeeën die met een klik van de muis uit het niets verschijnen en verdwijnen. Ah, sweet memories. It feels good to be a god. Laten we op deze laatste dag van het jaar nog een keer terug kijken naar de tijd dat 2D sprites nog heel gewoon waren, textures niet fotorealistische hoefden te zijn en spellen nog gewoon op 1 CD-ROM schijfje pasten. En de tijd waarin Populous: The Beginning uitkwam, natuurlijk. Eens kijken of de goden mij nog steeds een beetje goed gezind zijn.

Hoewel je wel degelijk in de huid van een heuse god kruipt, zul je nooit rechtstreeks de wereld kunnen beïnvloeden. Je cursors heeft dan ook niet de vorm van een goddelijke hand waarmee je de wereld naar je, uhm... hand kunt zetten. Om je krachten op de bevolking uit te oefenen maak je gebruik van een sjamaan. Deze dame, overigens het enige vrouwelijke karakter in het hele spel, is de leider van je stam en de overige stamleden aanbidden haar dan ook als ware het de god zelve. Zij is de enige die krachtige spreuken kan oproepen en je zult via haar je godpowers uitoefenen. De Sjamaan ziet eruit als een echte prehistorische medicijnman (medicijnvrouw dus in dit geval) met een grote verentooi op haar hoofd en natuurlijk een magische staf. Je sjamaan is dus de belangrijkste unit in het spel. Als zij sterft is het echter niet direct game over, mevrouw kan oneindig vaak gereïncarneerd worden. Pas als ieder huisje en iedere dorpeling van jouw beschaving van de kaart is geveegd, keert je Sjamaan niet meer terug uit het hiernamaals en is het spel afgelopen.

Het doel van het spel is dus simpel gezegd: alle andere stammen van de planeet vegen. In feite is Populous dan ook niet meer dan een RTS game met wat extra (goddelijke) spells eraan toegevoegd. Het spel speelt zich af in de prehistorie en je stam is daarom nog erg primitief. Huisjes bestaan uit simpele houten kotjes en de burgers zijn niet veel meer dan simpele boeren. Van prachtige tempels, enorme standbeeld voor je goden of wegen had men nog nooit gehoord. Het middelpunt van ieder dorp is de steencirkel. Je sjamaan wordt hier geboren en gereïncarneerd. Op de wereldkaart staan af en toe wat stenen hoofden en totempalen opgesteld, waarschijnlijk restanten van eerdere beschavingen. Deze beelden zijn uiteraard heilig en kunnen worden aanbeden door je volgelingen. Op deze manier kunnen nieuwe spreuken en gebouwen worden vrijgespeeld.

Zoals gezegd speelt Populous III als een gewone RTS. Je begint ieder spel met je sjamaan en een paar dorpelingen. Je hebt geen echte resources en nieuwe eenheden kunnen dus ook niet ‘gekocht’ of ‘gemaakt’ worden. Door huisjes te bouwen wordt de populatielimiet verhoogd en zolang je maar enkele burgers in deze huizen laat wonen, worden er vanzelf nieuwe inwoners geboren. Best vreemd als je bedenkt dat de volledige bevolking uit mannen bestaat. Of is mevrouw de sjamaan zó vruchtbaar? Anyway, met die simpele boeren kun je natuurlijk niet opboksen tegen de vijandige stammen. Tijd voor wat strijdkrachten. Je kunt je dorpelingen in de rij van de barracks zetten om ze te trainen tot warriors. Op diezelfde manier kun je ook firewarriors (soort van boogschutters die met vuurballen schieten), spionnen en priesters creëren.

De game speelt op zich best lekker weg. Het is best leuk om je dorpje te zien groeien en de vijanden te ownen met vette godpowers als tornado’s, meteorietenregens en wespenplagen. Het neerzetten van verschillende gebouwen en het oproepen van deze destructieve krachten gaat heel eenvoudig via overzichtelijk controls en een duidelijke interface. Helaas is het vechten, toch een van de belangrijkste onderdelen van de gameplay, lang niet zo leuk en uitgebreid als we van de meeste real time strategy games gewend zijn. Om te beginnen zijn er slechts vier eenheden die bovendien allemaal voetsoldaten zijn. Je kunt weliswaar boten en luchtballonnen maken en deze bemannen met firewarriors, maar echt uitgebreid is het allemaal niet. Je hebt geen formaties of strategische opties, het is gewoon een kwestie van je hele leger selecteren, klikken op de vijand en het beste ervan hopen. Tijdens de battle kun je natuurlijk nog wel wat spells op de vijand afsturen, maar meestal is het vechten gewoon één grote chaos. Jammer. Combineer dit nog eens met pathfinding problemen in de AI van zowel de vijandige als je eigen soldaten en je weet dat het vechten soms gewoon zuigt.

Wel leuk is het feit dat het water ook meedoet in de strijd. In de oertijd kon men blijkbaar nog niet zwemmen wat ieder contact met de blauwe massa betekent een zieltje meer in het hiernamaals. Zelfs een sjamaan, die toch wel flink wat stootjes kan hebben, kan rekenen op een enkeltje steencirkel na een frisse duik. En tijdens een vechtpartij vliegen er nogal wat mannetjes door de lucht dankzij een flinke kick onder hun ass, een vuurbal of een toverspreuk. Je kunt dus het landschap beperkt gebruiken om de vijandige eenheden en lesje te leren en uit de weg te ruimen. Het mes snijdt echter wel aan beide kanten en het kan dus ook bijzonde frustrerend zijn als je 30 van je soldaten in één mep onder het wateroppervlak ziet verdwijnen omdat de vijandige sjamaan haar handjes niet kon thuishouden.

De graphics zijn gelukkig wat beter nieuws. Voor een spel uit 1998 zijn deze gewoon fantastisch. Het landschap en de gebouwen zijn allen in 3D en de camera kan naar believen worden geroteerd. Alle units inclusief de sjamaan zijn simpele 2D sprites, maar dit valt eigenlijk nauwelijks op. Wanneer je met de camera om het mannetje heen draait, blijft hij je namelijk niet aankijken, je krijgt gewoon een andere sprite te zien van zijn zij- of achterkant. De kleurrijke lucht, de vuureffecten, mannetjes die voetsporen achterlaten op de grond, het ziet er allemaal heel verzorgd uit. Het landschap is bovendien helemaal te vervormen: als er een gebouw neergezet moet worden, wordt de grond eerst platgestampt, met spreuken kunnen eilanden of meren worden gecreëerd en als er een gebouw afbrandt, blijft de grond daar voor de rest van het spel zwartgeblakerd. Vulkanen brengen onherroepelijke en duidelijk zichtbare veranderingen in het landschap. Grafisch is Populous: The Beginning dus gewoon genieten.

Het mooiste en écht uniek aan deze game is de speelwereld. Ieder level speelt zich af op een andere planeet en elke planeet heeft een eigen atmosfeer en landschap. De ene wereld is besneeuwd, de andere bestaat uit niet veel meer dan dorre woestijnen. So far, so good, maar…de planeten zijn rond. Echt waar. Wanneer heb je voor het laatst een spel gespeeld waarin de spelwereld ook écht rond was? Wel, in Populous is dit dus het geval. Je ziet je wachttorens en woningen aan de horizon verdwijnen en plaatsmaken voor zee. Draai je een tijdje verder, dan kom je van zelf weer bij dezelfde huizen terecht. Erg origineel. De grafische gebruikersinterface lijkt overigens verdacht veel op die van Dungeon Keeper. Eigenlijk is alleen de kleur anders (goudgeel in tegenstelling tot het duistere bruin van de Keeper), de knoppen, tabbladen en minimap zijn nagenoeg hetzelfde.

Zoals het hoort in een Bullfrog game zit het spel boordevol (weliswaar bescheiden) humor en is het geheel overgoten met een luchtig sausjes. Het vechten ziet er bijvoorbeeld helemaal niet spectaculair of gevaarlijk uit, de mannetjes lopen elkaar maar een beetje te schoppen en te meppen, uiteraard voorzien van de typische cartoony punch geluidjes. Als je een level hebt gewonnen draait je hele bevolking door het dolle heen en met hyperactieve springende, juichende en schreeuwende mannetjes is het echt een gekkenhuis. Priesters babbelen tijdens een poging de vijand te converteren de meeste onzinnige blaat uit, terwijl de soldaten van de concurrerende stam in kleermakershouding met de ellebogen op de knieën ademloos zitten te luisteren. Naast dit soort absoluut niet serieus ogende (en klinkende) situaties heeft het team ook op de details gelet in een poging om het toch nog een beetje serieus te houden en om de ‘goddelijke’ sfeer in het spel te brengen. Burgers die sterven zie je letterlijk opstijgen naar het hiernamaals en als een soldaat niets te doen heeft terwijl de sjamaan voorbijloopt, gaat hij voor haar door de knieën. Letterlijk. Waar je in de meeste games een simpel vierkantje trekt wanneer je meerdere eenheden wilt selecteren, zie je in Populous echt een lichtstraal uit de hemel komen en op de eenheden schijnen. Leuk gedaan.

Op het geluid valt weinig aan te merken. De achtergrondmuziek doet wat het moet doen, het draagt bij aan de sfeer. Lichte new age muziek met palmfluitjes staat er op het programma en het pas prima bij de setting van het spel. Wanneer er een vechtpartij aan de gang is, schakelt de muziek over naar een jungle drum. De muziek doet dus precies wat het moet doen zonder te storen, maar meer ook niet. Populous is dus niet bepaald een hoogvlieger op muzikaal gebied. De overige geluiden zijn soms wat van blikkerig kwaliteit, maar over het algemeen valt het wel mee. Het geluid is dus niet slecht, maar ook zeker niet goed. Gewoon degelijk, punt. De vechtgeluidjes dragen dan wel weer bij aan de eerdergenoemde luchtige en humoristische feeling.

Al met al was Populous: The Beginning een goede game. Toegeven, Bullfrog heeft betere games op zijn naam staan. De derde Populous is dan ook helaas geen klassieker zoals Dungeon Keeper, maar het is ook geen fatale mislukking zoals Theme Park Inc. Gewoon een degelijke game zonder uit te blinken. De gameplay is vloeiend, enkel het vechten wil al snel chaotisch en onoverzichtelijk worden. De prima graphics en het originele concept van een ronde wereldbol als speelveld maken echter veel goed. Qua geluid valt er ook weinig te klagen. De replaywaarde was wel een domper. Het spel biedt naast de campagne geen losse scenario’s of random games aan. Er zijn weliswaar multiplayer features, maar als je alle planeten veroverd hebt valt er in singleplayer weinig meer te beleven. Natuurlijk kun je (delen van) de campagne altijd opnieuw spelen en ook in multiplayer zal er vast wel lol te beleven zijn, maar toch had hier meer in gezeten. The Beginning was desondanks een waardige (voorlopige) afsluiting van de Populous serie.

Bewerkt: door Goliat
  • 1 year later...
Geplaatst:

nou ik heb ook gezoekt maar helaas ik bn er niet veel wijzer uitgeworden :N maar je moet niet naar de winkels gaan want het is hiet niet ik heb ook gekeken maar geen succes ze kenden poplous geen eens eens :duh: dus moet jehet toch maar via internet kopen ofzo voor 5 euro heb je het mechien al :cya:^_^ het is niet zo heel duur want het is een oud maar leuk spel ^_^^_^ kijk maar op marktplaats of ebay :Y:tu::dans::7:sigaar:

---

woeps ik heb een foutje gemaakt het kost $60 dat is mij teveel hoor :N:-( ech ik wast niet dat het zo duur koste $60 voor een oud spel van 8 jaar oud nou ik ga het gewoon downloaden

>>> Door Jowx: We hebben op het forum een leuk edit-knopje, bij deze het vriendelijke verzoek om er gebruik van te maken als je je post wilt bewerken. Het is niet toegestaan om te dubbelposten, posts samengevoegd. <<<

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...