DJ-TQM Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Hallo, Ik ben bezig met het maken van een website, maar ik weet iets nog niet. Eerst gebruikte ik templates, maar nu maak ik er een met fotoshop VB. Hoe kan ik die buttons en alles zo knippen, dat er links op kunnen komen en dat de achtergrond nog goed in elkaar overloopt. Alvast bedankt. m.v.g. ps. Ik hoef geen antwoord met kijk ff op goole, want dat heb ik al gedaan. Reageren
Froodooo Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Je kunt het beste in Photoshop geen tekst in de buttons plaatsen. Als je een nieuwe site maakt, moet je dus gewoon alleen je template met lege buttons als achtergrond gebruiken. Dan moet je met het programma waarmee je je website maakt gewoon de tekst in de buttons zetten. Zo loopt alles nog gewoon mooi in elkaar over, en heb je de tekst gewoon in de buttons. Je kunt ook de button appart maken in Photoshop, en dan de button op de template plaatsen. Aan de button moet je dan de link vastmaken. Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Je kunt ook de button appart maken in Photoshop, en dan de button op de template plaatsen. Aan de button moet je dan de link vastmaken. Alvast bedankt voor je info, maar even over die quote Dit had ik gedaan, de afbeelding op de achtergrond en de buttons ervoor, maar het werkte niet, omdat de buttons niet op hun plek bleven Reageren
Froodooo Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Alvast bedankt voor je info, maar even over die quoteDit had ik gedaan, de afbeelding op de achtergrond en de buttons ervoor, maar het werkte niet, omdat de buttons niet op hun plek bleven Dan kun je het gewoon het best met de tekst doen, dat blijft wel staan hoop ik? Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Alvast bedankt voor je info, maar even over die quote Dit had ik gedaan, de afbeelding op de achtergrond en de buttons ervoor, maar het werkte niet, omdat de buttons niet op hun plek bleven Dan kun je het gewoon het best met de tekst doen, dat blijft wel staan hoop ik? Ik ga het zo proberen, thnx! Reageren
Samurai Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 En je kan het slicen met de slice tool, dan kan je ze opslagen inclusief index.html en je hebt je site. Reageren
Argon Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 En je kan het slicen met de slice tool, dan kan je ze opslagen inclusief index.html en je hebt je site. En even over de slice tool van Photo shop, de HTML die photoshop genereerd is niet echt goed, zo kan het (bijna altijd) zijn dat je template niet uitrekt, dus als je meer tekst hebt en dat alles moet gaan uitrekken je hele layout naar de knoppen is. Netzoals je hier op het forum soms ziet dat er te brede images zijn. Het is dus handig dit zelf in goede HTML te zetten of in CSS wat nog beter is maar veel moeilijker. Op een andere website vond ik een goede tutorial over slicen die je misschien kan helpen: Slice tutorial Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 (bewerkt) Bedankt voor alle tips ---------- Ik heb de tip van froodoo gedaan, en dan lukt het --> Maar nu heb ik nog 1 probleem: Hoe voorkom je al die "&bnsp;"? ik gebruik macromedia dreamweaver Bewerkt: 7 juli 2006 door TQM Reageren
Argon Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Dat zijn gewoon spaties (ben er bijna zeker van en vind het even niet ) die zie je alleen in het code vak van je editor (in jouw geval Dreamweaver dus). Reageren
DJ-TQM Geplaatst: 7 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Dat zijn gewoon spaties (ben er bijna zeker van en vind het even niet ) die zie je alleen in het code vak van je editor (in jouw geval Dreamweaver dus). Ja die heb ik er zelf ingezet, omdat de spatie niet werkt, maar kan dat ook op een andere manier? Als ik de schermresolutie aanpas, werkt het dan nog? Reageren
Argon Geplaatst: 7 juli 2006 Rapport Geplaatst: 7 juli 2006 Dat zijn gewoon spaties (ben er bijna zeker van en vind het even niet ) die zie je alleen in het code vak van je editor (in jouw geval Dreamweaver dus). Ja die heb ik er zelf ingezet, omdat de spatie niet werkt, maar kan dat ook op een andere manier? Als ik de schermresolutie aanpas, werkt het dan nog? Waarschijnlijk zal je layout niet volledig goed getoond worden met een andere resolutie als je met spaties werkt, en als je 1 spatie zet ziet HTML die maar twee achter elkaar ziet hij niet. En dan moet je die "&bnsp;" gebruiken. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.