Jump to content

Optimale beeldscherm weergave

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb een 19 inch scherm.

ik vind dat het er niet erg helder uitziet.

is er een manier om het beter / helderder te maken?

het is een philips 190 s :cya:

Geplaatst:

De instellingen van je beeldscherm kun je bekijken door ergens op je bureaublad met je rechtermuisknop te drukken en dan te klikken op 'Eigenschappen'. Ga hier dan naar het tablad 'Instellingen', dan krijg je dit te zien:

beeldscherm9fs.jpg

Instellingen voor het beeldscherm

Hier kun je dus de kleurinstellingen regelen. Jouw beeldscherm moet in ieder geval wel 32 bits kleuren aankunnen,

met de beeldschermresolutie moet je maar een beetje kijken wat het beste is voor jouw PC.

Je kunt ook nog op 'Geavanceerd' klikken, en daar ergens het aantal Hertz van je beeldscherm hoger zetten.

Dit is op elke PC wel een beetje anders waar het staat, dus dat moet je zelf een beetje zoeken.

Geplaatst:

:klap:

maar is er ook eem programmaatje voor?

want ik had dat eerst.

maar heb die cd niet meer.

waar kan ik die driver downloadenb?

Geplaatst:

Je kan een driver downloaden voor je videokaart...

Je kan ook je Hertzen instellen, dat doe je zo:

Als je naar de screen van Froodooo kijkt zie je een knopje geavanceerd (Advanced) staan, klik er op en gaa naar monitor, waarschijnlijkn staat het bij jouw op 65 Hertz, zet dit nu op 85 Hertz, nu word je beeld veel helderder

Geplaatst:

@Advancegta, als je wat meer info wilt geven..Welke videokaart je hebt, kunnen we je misschien verder helpen met een programmatje ;)

Geplaatst:
@Advancegta, als je wat meer info wilt geven..Welke videokaart je hebt, kunnen we je misschien verder helpen met een programmatje ;)

Pfff, Kan je dat ergens opzoeken want ik zou het echt niet weten?

Geplaatst:

Ga naar Start -> Uitvoeren en typ dxdiag, nu krijg je een aardig overzicht van wat er in jouw PC zit.

Hier kun je met de Print Screen toets een screenshot van maken, en die hier posten (doe Alt+Print Screen om een screenshot te nemen van het scherm dat op het moment in gebruik is)

Geplaatst:

Ik weet niet hoe die Ati-zooi (:puh:) werkt, maar bij mij (NVidia GeForce) staat er bij rechetmuisknop het het bureaublad dit:

(zie bijlage)

Geplaatst:
Ik weet niet hoe die Ati-zooi (:puh:) werkt, maar bij mij (NVidia GeForce) staat er bij rechetmuisknop het het bureaublad dit:

(zie bijlage)

Bij mij niet, verschilt per computer denk ik

Geplaatst: (bewerkt)

Jouw driver dateert uit 2004, dats is nogal lang geleden...

Hier kan je je de nieuwste Ati drivers downloaden (zie download 2,Catalyst Control Package) Dan is je driver up to date en kan je je beeld beter configureren, btw heb je dit al gedaan ?

Als je naar de screen van Froodooo kijkt zie je een knopje geavanceerd (Advanced) staan, klik er op en gaa naar monitor, waarschijnlijkn staat het bij jouw op 65 Hertz, zet dit nu op 85 Hertz, nu word je beeld veel helderder

@ Ikt: Ati is momenteel een videokaart die meer is verkocht als Nvidia :puh:

Bewerkt: door Tim Van Vynckt
Geplaatst:
Jouw driver dateert uit 2004, dats is nogal lang geleden...

Hier kan je je de nieuwste Ati drivers downloaden (zie download 2,Catalyst Control Package) Dan is je driver up to date en kan je je beeld beter configureren, btw heb je dit al gedaan ?

@ Ikt: Ati is momenteel een videokaart die meer is verkocht als Nvidia :puh:

hij staat op 96:Dans:

Geplaatst: (bewerkt)

Drivers uit 2004 :cab: .

Begin met de nieuwste drivers te downloaden:

Stap 1:

Klik hier om te downloaden

Microsoft .NET Framework dit is nodig om de drivers te installeren.

Stap 2:

Dit zijn de drivers etc..

Als de links niet werken ga naar ati.com klik op Drivers&Software-->Windows XP-->Windows XP drivers and software-->Radeon->Catalyst 6.6 Windows XP - Driver Download.

Download dan dit:

Edit: Iets telaat, kwam wat belangrijkers tussen :$

post-2710-1152297096_thumb.jpg

Bewerkt: door Kraay
Geplaatst:
Drivers uit 2004 :cab: .

Begin met de nieuwste drivers te downloaden:

Stap 1:

Microsoft .NET Framework dit is nodig om de drivers te installeren.

Stap 2:

Dit zijn de drivers etc..

Als de links niet werken ga naar ati.com klik op Drivers&Software-->Windows XP-->Windows XP drivers and software-->Radeon->Catalyst 6.6 Windows XP - Driver Download.

Download dan dit:

Edit: Iets telaat, kwam wat belangrijkers tussen :$

Eey bedankt man _O_

Hoop dat het werkt.

want men scherm is nu best wazig.

maar dat komt omdat ie best groot is, de ene optie in windows is voor 17 en de volgende voor 20 (ongeveer)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...