Jump to content

RPG Maker XP : Een paar vraagjes ...

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi :).

Ik heb een paar vragen over RPG Maker :

1) is er een andere manier om poppetjes te maken dan Resource Manager > Export > bewerken in ps > saven > import ?

2) Bestaat er soms een goede basis tutorial over ?

3) Hoe kan ik bv. m'n huis , al dat wit erond ook gras doen?

bv.

gras5kw.th.png ?

4) Hoe kan je een mannetje een huis laten binnengaan ?

5) Hoe kan je kiezen waar het mannetje in het begin staat?

Wrsch kan dit met coordinaten , mr hoe kan je die coordinaten zien?

6) Hoe kan ik het beginscherm aanpassen?

Niet de achtergrond maar dat van

- Start

- Shutdown

Alvast bedankt!

Geplaatst:

Hey Nicsan,

1) Ik zou niet zo snel weten hoe je custom poppetjes kan maken.

2)Als je tutorials bedoeld echt gericht op custom poppetjes dan weet ik dat niet. Gewoon over het algemeen van RPG Maker XP kan ik wel tutorials voor je vinden.

3)Volgens mij moet je dat huis dan op een andere layer plaatsen als ik me nog goed kan herinneren van mijn RPG Maker tijd.

4)Een mannetje naar een huis verplaatsen moet je een extra map maken die zo inricht hoe je wilt dat de binnenkant van de tent eruit moet komen te zien. Daarna maak je op beide maps een Teleport event. En dan tada je naar andere plaatsen :bier:

5)Ongeveer het zelfde moet je gewoon naar de event layer gaan en dan rechtermuis knop klikken op de plaats waar je wilt dat je hero begint en dan set party start position aanklikken.

6) Dat kan je veranderen door middel van scripten met de Ruby taal maar dat kan ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen.

Hopelijk heb ik je hiermee een stukje geholpen en nog veel plezier met RPG Maker XP! :)

Groeten,

Gleto

Geplaatst:

Beste,

Ik heb het programma ook en ik heb ook ee paar vragen:

1. Is er geen chat waarmee spelers met elkaar kunnen praten? Want het is toch een RPG?

2. Kan je geen login namen maken en paswoorden. Want als een speler erin komt en hij word een hoge level en moet stoppen, dan verliest hij en moet hij helemaal opnieuw beginnen.

:)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...