nick11123 Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 ik heb een probleem met mijn broertjes laptop, ik had hem gister schoongemaakt van binnen een beetje en ook van buiten. :$ Maar na het schoonmaken heb ik hem opgestart en hij deed het prima behalve dat muisding dan die deed een beetje vaag en er zat niet z,n Windows knop op dat toetsen bord, die knop waar je dan meestal naar start toe gaat. dus zette ik hem gewoon uit met het knopje alleen toen ik hem opstarte toen deed hij gewoon laden in de BIOS en toen kwam dat blauwe ding met z,n gele balk en der stond op Windows is niet Correct afgesloten, maar meestal als je dan op "Enter" drukt dan gaat dat weg, maar dit keer niet. maar toen hij op 38% procent was toen kwam er z,n venster en toen kon ik kiezen: Repareren Niet repareren en Meer Info. dus ik kikte op de R van repareren en hij deed niks en ik klikte op Enter enzo en gewoon niks doen alsof hij niet meer reageren kan. dus kan iemand mij helpen het lukt gewoon niet en m,n broertje word helemaal gek want hij kan niet meer msn,en het is een Compoaq Armada 1700 met Windows 98 Alvast Bedankt voor de hulp Reageren
RonaldVC Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 Tja, I hate to say "I told you so".... Waarschijnlijk is bij het openmaken van de laptop de mousepad en een aantal knoppen op het toetsenbord losgegaan.. Ik bedoel daarmee dat het contactpunt/draadje/hoejehetooknoemt, losgeraakt is en dus niet meer werkt. Dat is vanaf hier natuurlijk niet te zien, maar ik vermoedt het wel omdat het voorkwam nadat je hem had opengemaakt.. Bij Windows 98 moet je even in de veilige modus opstarten, en daarna weer gewoon opstarten, dat lost het meestal wel op.. Maar hoe je die boel weer gerepareerd krijgt (hardware), ik zou zeggen ga ermee naar een speciaalzaak.. Reageren
nick11123 Geplaatst: 8 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 bedankt maar zo ver had ik hem echt niet open gemaakt hoor gewoon op een kiertje kon ik erin kijken dus maar eerst werkte het toetsen bord wel maar even een vraag ik heb niet zoveel verstand van maar hoe start je hem op in veilige modus Ps: ik heb altijd nieuwschierig om in aparaten te kijken maar ik weet het "I Hate My self Reageren
Gleto Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 Je start op in veilige modus door je Windows cd in de cd-speler te doen en zorgen dat hij opstart via die cd bij mij gebeurt dat als ik op F8 druk. Groeten, Glenn Reageren
nick11123 Geplaatst: 8 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 ik heb op F8 gedrukt en hij begon alleen maar piepen dus het toetsen bord werkt wel maar ik heb geen Windows 89 CD want we hebben die laptop ooit is gekregen van iemand. Reageren
Gleto Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 Ja misschien kan je het proberen met andere windows cd of probeer een linux live cd dan kan je zowiezo zien of dat muis-vlakje het nog doet. Reageren
nick11123 Geplaatst: 8 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 (bewerkt) ik heb geen andere CD,s ik heb alleen Windows (XP) CD,s maar die wekt zeker nooooooooooit op die laptop daar is hij veel te oud voor EDIT: sorry ik bedoel ik heb een Windows XP CD geen 98 foutje van me Bewerkt: 8 juli 2006 door nick11123 Reageren
Gleto Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 Naja probeer het dan nog een keertje met die Windows 98 cd. En als laatste kan je eventueel dan toch een een linux live-cd gebruiken maar laten we hopen dat dat niet hoeft. Reageren
nick11123 Geplaatst: 8 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 eignlijk heb ik nog een vraag welke knoppen en fuctie,s heb je eigenlijk nog allemaal in de BIOS Reageren
Gleto Geplaatst: 8 juli 2006 Rapport Geplaatst: 8 juli 2006 Tsja daar weet ik niet zo super veel van af. Je kan wel de volgorde instellen van of hij van de cd of hard disk moet opstarten maar voor de rest is het voor mij ook abra ka dabra. Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 zoals je het beschrijft kun je niets meer, dus je moet op de een of andere manier een cd van windows 98 zien te krijgen! Reageren
Wrieh Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 (bewerkt) kijk is in je bios.(meestal bijm laptops f1 f2 of f3)zit er wel mb ram in is iets beschadigd? mischien weet. EDIT:ik bedoel akn ie mb ram wel vinden? en mischien kun je van die kenissen waar je d elaptop avn kreeg ook wel vargen om de win 98 cd als zij hem niet hebben.zoek op marktplaats/speurders.nl bij computer SOFTWARE niet hardware Bewerkt: 9 juli 2006 door jensbrinkman Reageren
nick11123 Geplaatst: 10 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 ik heb het de toetsen board is stuk hij reageert niet meer ik heb toen ik hem opstarte de toetsen bord van deeze computer aangesloten en toen deed hij het dus het is het toetsen bord maar toch raar dat hij het eerst wel deed na het schoonmaken nou ja hij staat voorlopig een paar dagen uit dan kan hij z,n brein refresche en ik heb ontdekt, dat je een andere geheugen kaart in kan doen Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.