Jump to content

Apache configuratie fout

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Ik heb thuis men eigen webserver draaien, en wil die graag privé houden, en dat is nu ook zo (poort 80 gesloten). Maar ik wil dat hij wel te bereiken is binnen het netwerk, ik heb al wat gezocht maar nog niet echt gevonden. Op de andere PC in het netwerk krijg ik de fout: "Forbidden; you don't have acces to this server" ofzoiets.

In het logbestand van apache (apach_error.log) vond ik dit:

[Sat Jul 08 18:34:36 2006] [error] [client IP] client denied by server configuration: C:/pat naar het bestand

Ik denk dat ik iets in httpd.conf moet wijzigen maar ik heb het hele bestand al doorspit en niks gevonden (of het werkte toch niet).

Bewerkt: door Argon
Geplaatst:

Het makkelijkste kun je je apache gewoon helemaal open zetten, en in je router poort 80 van buiten dicht gooien. Als je dit niet wilt of kunt(usb modem) kun je ook nog je apache aan een specifiek IP knopen, waardoor hij alleen luistert naar requests van binnen het lokale netwerk. Dit doe je door boven in de httpd.conf acter de listen regel iets te zetten als 10.0.0.12:80 ipv 0.0.0.0:80.

suc6

Geplaatst:

Ik had het al gevonden maar bedankt voor de info allersiends daar ben ik ook wat mee, maar ik heb vanmorgend gevonden dat het lag dat apache niet toeliet dat alles werd aangeroepen via een ander ip adres als 127.0.0.1 en ik heb er dan van gemaakt: Allow all en het werkt dus ben ik tevreden :puh:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...