Jump to content

Videokaart te warm?

Recommended Posts

Geplaatst:

Ik heb sinds een paar dagen een probleem met mijn pc...

Ik heb vooral bij zware spellen namelijk dat na een tijdje mn fps halveert en er paarse witte blokke in beeld komen

zie: http://www.filestart.com/images/170372aaight.JPG

Wat is daar de oorzaak van?

Nou had ik al zon vermoeden dat mij videokaart te warm werd... de kast voelt dan namelijk erg warm aan de achterkant. Nu heb ik ff zon progje gedownload om alle temperaturen te checken

Mobo: idle: 38°C stressed 39°C

CPU: idle: 45°C stressed 50°C

VidKaart (GPU): idle: 85°C stressed 115°C

GPU omgeving: idle: 65°C stressed 88°C

HDD: idle: 42°C stressed 44°C

zoals je dus ziet zijn de temperaturen overal redelijk goed, behalve die van mijn videokaart dan..... ik had op internet gezien dat meer dan 75 graden stressed niet goed voor je video kaart is. Ik heb nu ook het gevoel dat ik de levensduur van mijn videokaart aardig aan het verkorten ben.

Wat moet ik nu doen om hem onder de 75graden grens te krijgen... ik denk dat ik hem morge ff stofvrij maak, als dat niet helpt dan ga ik maar naar de computershop hier in de buurt om te laten checken of de koeler het nog wel doet en desnoods een nieuwe koeler erop pleur... hebben jullie verder nog ideeën?

bvd

Geplaatst:

ehm, de gpu is niet het enige wat te warm is hoor! een harde schijf moet ongeveer 40 C zijn

heb je trouwens wel een fan op je videokaart?

Geplaatst:
ehm, de gpu is niet het enige wat te warm is hoor! een harde schijf moet ongeveer 40 C zijn

heb je trouwens wel een fan op je videokaart?

naja das dan 4 graden te warm... maar mn videkoort is 40 graden te warm en daar maak ik me wel zorgen over.

en wat is een fan? :$ ik heb gewoon een 6800GT waar ik nix aan verandert heb

6800gt.jpg

Geplaatst: (bewerkt)

Ik vraag me af of dit wel de hele tijd is, volgens mij geeft Everest wel vaker een forse temperuur stijging maar soms dus ook een daling. Ik heb bijvoorbeeld een keer gehad dat Everest aangaf dat me CPU 90 graden is en even later was het weer 3 graden en vervolgens weer normaal naar 40 graden.

Echt betrouwbaar zijn die sensoren die in je PC zitten dus niet, althans bij mij in ieder geval.

Het schoonmaken van je ventilator kan inderdaad zeker helpen, een kooler wekrt minder goed met al dat aangekoekte stof.

Succes ermee. :)

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

Ik weet niet hoor, maar volgens mij moet je wel een PC hebben die die videokaart aan kan..

Ik weet niet of je dat hebt? Ook moet je wel een goede ventilator hebben, anders word het veelste warm binnen en krijg je dit soort dingen.

Ik zelf heb één zijkant van de PC afgehaald omdat hij dag en nacht aan staat, ik heb er maar één ventilator in omdat die andere kapot is.

Geplaatst:
Ik weet niet hoor, maar volgens mij moet je wel een PC hebben die die videokaart aan kan..

Ik weet niet of je dat hebt? Ook moet je wel een goede ventilator hebben, anders word het veelste warm binnen en krijg je dit soort dingen.

Ik zelf heb één zijkant van de PC afgehaald omdat hij dag en nacht aan staat, ik heb er maar één ventilator in omdat die andere kapot is.

Normaal gesproken moet je met de standaard fan gewoon goed kunnen gamen onder normale temperaturen, Ook als je een zijkant van je PC afhaald heb je kans dat je geen airflow meer hebt. Dus heb je kans dat die 'oude' en warme lucht daar blijft hangen en zal je pc nog niet goed koelen. Dit is niet bij alle pc's van toepassing![/font]

Geplaatst:

Wanneer je pc te veel warme lucht toezuigt in de kast, worden de hardware onderdelen automatisch warmer, je moet proberen zeker in deze tijd, De kamer koel te houden, een oplossing kan zijn om je kast enigsins koeler te maken een fan er op te zetten.

vantilator.jpg

http://www.bartin.gov.tr/haberinresmi/vantilator.jp

Zo'n ding dus

Ik denk dat dat wel iets je zal helpen.

Ook moet je niet doorspelen wanneer je grafische kaart een raar beeld vormt, stop dan gelijk, want je kaart kan dan misschien beschadigen.

Heb je je kast al opgehad? Om te kijken of je hij wel schoon is, dat er geen stof op ligt?

Kan allemaal helpen.

Geplaatst:

Je moet er wel rekening mee houden dat een videokaart nou eenmaal heet wordt. Mijn videokaart (een Ati X1900XTX) die is tijdens het spelen meestal ergens tussen de 80 en 100 graden heet. Een videokaart krijgt het pas moeilijk over de 100 graden, dus ik zou me maar geen zorgen maken en dat over die harddisks valt ook wel mee(die mogen ook best heet worden).

Geplaatst: (bewerkt)

ik ben er mee naar de computerboer hier op de hoek geweest. die zei dat het stof ook helemaal verder in de kaart zat en dat ie zn lucht dus niet goed kwijt kon....

nou issie trug gestuurd naar de fabriek, daar gaan ze m ff nacheckke, egt kut :puh: ben ik 'm een maand kwijt en krijg dan wss te horen dat stof niet onder de garantie valt en dak m weg kan gooien :]

heb nu een brakke XFX 6500 (twv 60 euro) als nood :sigaar:

Bewerkt: door Marcjah
Geplaatst:

Dat zuigt jea

Anyway, aangezien er meerdere dingen in je pc zitten die er letterlijk warmpjes bij zitten, adviseer ik je om een goede PC fan te kopen. Denk hierbij aan dingen als Airflow, Coolermaster etc. Ik raad aan om een fan te nemen met grote bladen die op gemiddelde snelheid draait, dit geeft de beste doorstroom van verse lucht.

De prijs van zo'n fan ligt rond de 25 euro, afhankelijk van de gierigheid van je plaatstelijke pc boer :) De montage ervan kan moeilijk zijn, vooral als je pc kast niet echt meewerkt qua layout. In dat geval zou ik als ik jou was het weer aan de pc boer overlaten. Komt der wel wat geld bovenop, maar dan heb je tenminste wel een opgefrist pc. De prestaties zullen hierdoor een boost krijgen, aangezien ze soepeler draaien :klap:

Geplaatst:
ik ben er mee naar de computerboer hier op de hoek geweest. die zei dat het stof ook helemaal verder in de kaart zat en dat ie zn lucht dus niet goed kwijt kon....

nou issie trug gestuurd naar de fabriek, daar gaan ze m ff nacheckke, egt kut :puh: ben ik 'm een maand kwijt en krijg dan wss te horen dat stof niet onder de garantie valt en dak m weg kan gooien :]

heb nu een brakke XFX 6500 (twv 60 euro) als nood :sigaar:

Ha, weer zo'n geld-trekkerrijpraatje, zo hard heb ik nog nooit gelachen!

een beetje stof krijg je er uit met een gemiddelde compressor , dat "verder in de kaart" praatje klopt ook voor geen kant :N , want de enige plek waar het stof kan komen, is waar je het kunt zien! :Y:Y:Y

dit is weggegooid geld mannetje! :muur::muur::muur:

Stof valt inderdaad niet onder een garantie, want het is een extern probleem, waarvan de oplossing tè simpel is om in een fabriek te laten doen! :zz::zz:

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...