Crappy-Apple Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 hey ik heb men videokaart overklokt maar ik ga nog een cooler kopen voor nog meer te overklokken maar bestaat er een tut. hoe je je videocard kunt overchippen (dus bv van 128 MB naar 256MB ) ? Reageren
Schno009 Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 pak de soldeerbout! weinig kans van slagen trouwens, een nieuwe kopen is uiteindelijk goedkoper Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 9 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 en wat is een soldeerbout Reageren
Kraay Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 en wat is een soldeerbout Als je dat nog eens niet weet zou ik zeker gewoon een nieuwe videokaart kopen! Dit is een soldeer bout, als je veel verstand hebt van overclocken kun je met behulp van bepaalde dingen aanelkaar te solderen je videokaart overclocken. Maar als je het fout doet heb je geen videokaart meer... Reageren
Goliat Geplaatst: 9 juli 2006 Rapport Geplaatst: 9 juli 2006 Mocht je toch nog van plan zijn om het te doen dan wil ik je wel even uitleggen hoe je een soldeerbout gebruikt. De soldeerbout Een soldeerbout lijkt in zijn vorm veel op een schroevendrijer, echter is het zo dat de punt van een soldeerbout d.m.v aanvoering van elektriciteit 250 graden Celsius worden. Je begrijpt dus dat je dit niet kunt aanraken als je je handen niet wilt laten verschroeien. Soldeerbouten worden gebruikt voor de samensmelting van metalen om zo draadjes met elkaar te verbinden of vast te maken aan elektroden, (je kent het wel b.v. zo'n kaartje die in je radio zit maar ook in je PC, groenkleurig in de meeste gevallen. ) Om dit te doen heb je een ijzerdraadje nodig die je samen met het draadje laat versmelten enzo het aan elkaar maakt, je zorgt zo dat het bevestigd is maar ook blijft zitten. Hoe je precies met een soldeerbout moet omgaan bij een kaartje kan ik je niet vertellen omdat ik niet precies weet wat er moet gebeuren, maar het idee is in de meestegevallen het zelfde: Bevesitg het draadje aan het kaartje, kom er met een stukje ijzerdraad bij en laat het ijzerdraad gedeeltelijk smelten zodat het aan het draadje dat bevestigd is hecht en zo alles op z'n plaats houdt. En dan nog de tip om altijd voorzichtig om te gaan met een soldeerbout, laat het rustig na het beruik ervan afkoelen nadat je de stekker eruit hebt gedaan. Veiligheid is het allerbelangrijkste. Succes ermee.. Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 10 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 oké dank u maar ik ken iemand die heel goedkoop iets voor me overchipt want hij verkoopt nu ook een viedeocard van 64 Mb naar 256 MB voor maaar 60 euro dus ga ik vragen dat hij mijn videocard overchipt maar ik zoek een super cooling voor men viedeocard of mss. met vloeibaar helium ik wil men viedeocard overklokken (dat kan ik al dus ..) dat hij van 400 MHZ naar 800 mhz gaat welke cooling is het beste ? Reageren
Schno009 Geplaatst: 10 juli 2006 Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 oké dank u maar ik ken iemand die heel goedkoop iets voor me overchipt want hij verkoopt nu ook een viedeocard van 64 Mb naar 256 MB voor maaar 60 euro dus ga ik vragen dat hij mijn videocard overchipt maar ik zoek een super cooling voor men viedeocard of mss. met vloeibaar helium ik wil men viedeocard overklokken (dat kan ik al dus ..) dat hij van 400 MHZ naar 800 mhz gaat welke cooling is het beste ? dat lijkt me praktisch onmogelijk, geen enkele 64 mb chipset ondersteund 256 Reageren
Crappy-Apple Geplaatst: 10 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 blijkbaar wel dus hij heeft zelf de videocard getoond enz... Reageren
Marius Geplaatst: 10 juli 2006 Rapport Geplaatst: 10 juli 2006 Dan neemt of jouw vriend je in de maling of de videokaart werkt niet meer. Wanneer een videokaart wordt gemaakt dan wordt de chipset aangepast aan bepaalde dingen die er op zitten, dus je kan niet zomaar even een ander stukje(meer) geheugen op de videokaart zetten. Reageren
Johan O. Geplaatst: 20 juli 2006 Rapport Geplaatst: 20 juli 2006 oké dank u maar ik ken iemand die heel goedkoop iets voor me overchipt want hij verkoopt nu ook een viedeocard van 64 Mb naar 256 MB voor maaar 60 euro dus ga ik vragen dat hij mijn videocard overchipt maar ik zoek een super cooling voor men viedeocard of mss. met vloeibaar helium ik wil men viedeocard overklokken (dat kan ik al dus ..) dat hij van 400 MHZ naar 800 mhz gaat welke cooling is het beste ? Dat is een Nvidia kaart. Dat is niet overchippen.... Koop gewoon een goede kaart! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.