Jump to content

Presentator op een Radio

Recommended Posts

Geplaatst:

Heey iedereen,

Ik heb een vraagje.

Omdat ik Radio Presentator word die op een radio ongeveer 2uur draai en liedjes speel en aankondig en verzoekjes afspeel en requests voorlees kan ik best wel tips gebruiken.

Ik begin volgende maand en zal jullie dankbaar zijn met alle tips die ik zou kunnen krijgen.

Ik zou graag weten wat voor muziek ik het beste kan spelen voor alle leeftijden, zowel jong als oud, wat ik precies kan doen om leuk te presenteren en eventueel nog andere tips.

Al jullie tips zijn zeker en vast welkom bij me..

Slimmeke1

Geplaatst:

hey Slimmeke1 :cya: ,

Ik denk dat je zowieso goed en duidelijk en vooral rustig moet praten. Qua muziek, ja dat ligt denk ik aan wordt voor soort stijl die radiozender voornamelijk draait maar ik denk dat je dan gewoon vooral popmuziek kan gaan draaien of gewoon dingen van de top 40. En voor het leuk presenteren, denk gewoon heel enthousiast praten maar ook weer niet TE overdreven en misschien soms paar leuke feitjes voorlezen ofzo. Maar btw ga je met shoutcast uitzenden?

Groeten,

Glenn

Geplaatst:

Weet niet met wat ik ga uitzenden, want het is een professionele online radio die best veel betalen per jaar.

En wat bedoel je precies met leuke feitjes?

Zoals wist je datjes?

Duidelijk praten zal niet echt een probleem zijn, maar ik bedoel 2uur presenteren kan ik moeilijk alleen feitjes ofzo vertellen hé :puh:

Geplaatst:

Lijkt me slim om eerst wat mee te lopen in de studio om te weten hoe alles zit. Dan ben je veel relaxter.

Is dit een echt radio station met echte studio of gewoon een zolderkamer webradio station?

Geplaatst:

Ja met feitjes bedoel ik bijvoorbeeld van wist je dat Tom Cruise 5 keer getrouwd is geweest. Maar je kan ook bijv. releases van cd's of dvd's vertellen of datums van optredens vertellen maar ja het ligt er ook wel weer aan wat voor soort luisteraars je heb wat je kan gaan vertellen.

Geplaatst:

Is een webradio.

We kunnen een studio beginnen als we willen, maar we houden het op internet.

Ze moeten vooral veel betalen, daarom we ook sponsers zoeken.

Ik zelf zal zeker en vast doodzenuwachtig zijn, want er zitten ongeloofelijk veel luisteraars op.

Ik had gesolliciteerd door intespreken en ze vonden me zeker en vast goed voor presentator, binnenkort mag ik dus beginnen, maar ik blijf zenuwachtig.

En dan te weten dat ze zelfs plannen hebben om een echt radiostation te worden

Geplaatst:

Praat heel relaxt en humor. Luister is goed naar 538 oid en beluister hoe zij het aanpakken. Vol enthausiasme moet je zoiezo zijn.

PS. Wat is de site om te beluisteren?

Geplaatst:

Ik weet niet precies wat voor radiostation het is, en ik weet ook niet of jij dat zelf mag uitvoeren, maar doe een beetje hetzelfde als The Oceans - Veel acties uitvoeren! Daar bedoel ik dan dus mee dat je bijv. een dag hebt waar je alleen maar jaren '80 muziek ofzo uitzendt. Dat soort acties vind ik altijd wel leuk, meestal gaan radiostations daar dan ook helemaal in op, dat geeft een soort leuke sfeer. :)

Geplaatst:

Ja ik zou dat ook eens willen hoor ,je moet zo eens van bob sinclair een liedje opzetten ik was op een fuif en ze zetten dat op en iedereen mee zingen jong en oud dus ik zou dat eens opleggen ;)

Geplaatst:

Probeer niet (als je alleen zit) om je eigen grappen te gaan lachen, dit staat namelijk nogal stom. Ook is te veel praten niet leuk. Daarintegen moet je een of twee zinnnen met grappige weetjes over de artiesten van het liedje dat je gaat draaien vertellen. Zoals die reclame: Weinig rondslomp is wel zo prettig :klap: En draai niet alleen maar de nieuwste hits, probeer ook een paar oude hits (ik hoorde pas Watskebeurt weer op de radio...) en onbekende liedjes te draaien, maar draai wel alleen leuke liedjes.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en veel plezier en succes!

BTW: Kan je niet zeggen voor welke web-radio, ik wil namelijk wel luisteren! :puh:

Geplaatst:

Thnx voor de tips al

Vanaf ik de premiere doe van die radio, geef ik deze door via pb wie wilt.Want reclame maken mag zomaar niet staat in de regels hé ;)

Ik zeg nog niet welke radio ofzo, hij is nogwel vrij onbekend maar heeft wel ontzettend veel luisteraars al.

Daarom ze later een studio willen beginnen

Als ik me eerste uitzending ga doen meld ik het wel

Heb binnen uurtje of 2 via telefoon een gesprek met de beheerder van de radio voor laatste puntjes en dan krijg ik normaal me datum door

Geplaatst:

Misschien kun je een speciaal e-mail adres aanmaken en dat de mensen daar dan hun aanvragen naar kunnen sturen? Of je stelt een paar liedjes voor en dat de mensen daar dan op kunnen stemmen?

Maar dat mag je natuurlijk zelf weten.

Veel succes ;)

Geplaatst:

Dat telefoontje in zo langzamerhand wel geweest. Mij kun je PB'en met de site naar het webradiostation.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...