Jarno Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 Ik was weer eens aan het klooien in Pawno(X). En ik had een idee om een voertuig spawner te maken dat mensen een wagen konden spawnen via een commando. Maar dat was niet gelukt. Als iemand hier weet hoe te repareren... Tell me. Maar dit is nu meer bedoeld als voorbeeld filterscript. #include <a_samp> #define COLOR_YELLOW 0xFFFF00AA #define COLOR_WHITE 0xFFFFFFAA public OnFilterScriptInit() { print("\n----------------------------------"); print("Vehicle spawner\n"); print(" v0.1\n"); print(" By: Ywa*NL\n"); print("----------------------------------\n"); } public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[]) { new string[256]; new cmd[256]; new idx; cmd = strtok(cmdtext, idx); if(strcmp(cmd, "/spawnhelp", true) == 0) { SendPlayerFormattedText(playerid,"VEHICLE SPAWNER - VERSION 0.1 - BY: YWA*NL",0); SendPlayerFormattedText(playerid,"Type: /spawn [ID] - spawn a vehicle with defined ID",0); return 1; } if(strcmp(cmd, "/spawn", true) == 0) { new tmp[256]; new id; new Float:PosX; new Float:PosY; new Float:PosZ; tmp = strtok(cmdtext, idx); if(!strlen(tmp)) { SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "USAGE: /spawn [ID]"); return 1; } id = strval(tmp); if (id > 399 && id < 612) { GetPlayerPos(playerid, PosX, PosY, PosZ); // PosZ += 1.0; CreateVehicle(id, PosX, PosY, PosZ, 0.0, 0, 0, 1); // ??? AddStaticVehicle(id, PosX, PosY, PosZ, 0.0, 0, 0); // ??? //PutPlayerInVehicle(playerid, vehicleid, seatid); format(string, sizeof(string), "Spawned the defined vehicle (ID: %d).", id); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string); format(string, sizeof(string), "Debug %f | %f | %f", PosX, PosY, PosZ); SendClientMessage(playerid, COLOR_YELLOW, string); } else { SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "Vehicle ID must be > 399 and < 612"); } return 1; } return 0; } public OnPlayerConnect(playerid) { SendPlayerFormattedText(playerid, "VEHICLE SPAWNER 0.1 ==> For help type /spawnhelp.", 0); } public SendPlayerFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[256]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), str, define); SendClientMessage(playerid, 0xFFFF00AA, tmpbuf); } public SendAllFormattedText(playerid, const str[], define) { new tmpbuf[256]; format(tmpbuf, sizeof(tmpbuf), str, define); SendClientMessageToAll(0xFFFF00AA, tmpbuf); } strtok(const string[], &index) { new length = strlen(string); while ((index < length) && (string[index] <= ' ')) { index++; } new offset = index; new result[20]; while ((index < length) && (string[index] > ' ') && ((index - offset) < (sizeof(result) - 1))) { result[index - offset] = string[index]; index++; } result[index - offset] = EOS; return result; } Reageren
Azer Geplaatst: 11 juli 2006 Rapport Geplaatst: 11 juli 2006 voertuigen spawnen met SA:MP kan simpelweg gewoon nog niet Maar als ik de blogposts mag geloven zal je script bij de volgende versie wellicht werken: VehiclesI will also be overhauling the vehicle commands to allow dynamic creation, movement and destruction of vehicles through the script. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.