Jump to content

cpu en geheugen

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi,

mijn cpu draait sinds ik terug ben van vakantie bijna altijd op 100% kan ik daar iets aan doen om het te vergroten en in welke kosten zou het dan lopen?

mijn geheugen is soms ook te klein. kan ik dit ook vergroten en ook weer welke kosten.

verder, kan mijn pc traagworden door hitte? hij draait namelijk nu heel erg zwaar. kan ik daar dan een 2e ventilator bijzetten?

ter informatie ik heb een packard hell iXreme.

btw ik heb eergisteren de 3d kaart driver geupdate, maar hij is nu wel veel trager. ook kan ik games starten heel traag op.

Geplaatst:

scan eens voor spyware, en probeer eens te defragmenteren, kijk ook eens hoeveel schijfruimte je nog over hebt

Geplaatst: (bewerkt)

Aan het Cpu- gebruik kun je zeker wat doen. Je kan dit doen door een betere Koeler op je cpu- te zetten. Maar het kan ook simpel door een kleine omweg. Ik weet niet of je Cpu er kouder/cooler van word, maar er zullen wel dingen sneller gaan werken. Je kan dit Regelen in; Taakbeheer (Ctrl + Alt + Del). Als je daar bent moet je naar het Tabblad Processen gaan. Daar zul je een lijst zien met allemaal programma's die op dit momment aan het draaien zijn. Ga dan naar het het vakje Cpu en klik daar eenmaal op. De hoogste Cpu staat nu bovenaan, controleer even wat voor Proces (.exe) het is en als het iets is waarvan je denk, het maakt niet uit druk dan op delete en dan zal je de vraag krijgen of je het uit wilt zetten. Doe dit en als het goed is zal je Cpu- dalen. Omdat deze minder te verduren heeft, word de Cpu- ook koeler/cooler.

Wil je de Cpu (Centrale Processor Unit) op normaal nivuea laten draaien en ervoor zorgen dat je niet om de haverklap dat trucje moet uitvoeren. Kun je twee dingen doen, of je koopt een snellere Cpu- daardoor zul je dit probleem zeker minder tegenkomen. Of je koopt een snellere Cpu- fan (Ventilator). Ik heb even een overzicht voor je gezocht;

---

Je vraagt om nieuwe geheugen ik heb een tijd geleden een hele uitgebreide post gemaakt ik verwijs je dan ook daar naartoe daar staat veel informatieve informatie in. Je kan de post 'hier' vinden. Verder kan je daar alles lezen over verkoop tip's. Er zitten zelf's wat voorbeelden bij, als er vragen zijn kun je ze hier stellen.

Je vraagt ook om een ventilator in je Computer- deze dingen heten Fan's. Ze zorgen voor de toevoer van de warme lucht waardoor het dus minder warm word in de computer. En wat natuurlijk ook de bedoeling is, het aansluiten is ook niet moeilijk. In de meeste gevallen kan je ze gewoon op de 2/4 pins molex stekkers aansluiten, een molex stekker is een kabel die vast zit aan het moederbord. Je kan 'hier' een voorbeeld zien van deze kabel. Er zijn natuurlijk ook nog andere modelen kabel's, mochten die onbekend zijn vraag het maar. De Fan's kun je gewoon aan de achterkant van de kast schroeven. Dus niet aan de buitenkant maar gewoon aan de binnenkant, maar dan op de plek waar een rooster zit. Ik heb ook nog even het overzicht voor Fan's opgezocht. Er zijn ook nog verschillen in de snelheden, maar dat maakt eigenlijk ook niet zo veel uit. Je kan natuurlijk ook een fan- nemen met kleurtjes dit leukt mooi op en je computer blijft er ook nog eens koeler van en de Airflow (Luchttoevoer) blijft goed.

Veel scuces, en mochten er nog vragen zijn stel ze gerust. :cya:

Bewerkt: door SummerBase

ehm, hij zit met cpu GEBRUIK op 100%, niet met cpu TEMPERATUUR op 100 C! een fan helpt daarbij niets!

oh ja, fans en koelers helpen over het algemeen ook niet met de snelheid te verbeteren.

Bewerkt: door schno009
Geplaatst:
ehm, hij zit met cpu GEBRUIK op 100%, niet met cpu TEMPERATUUR op 100 C! een fan helpt daarbij niets!

oh ja, fans en koelers helpen over het algemeen ook niet met de snelheid te verbeteren.

Ik heb nooit gezegt dat hij op 100° zat, want dan overleeft hij het niet. Als de temperatuur lager is zal de Core (Cpu) ook minder warm worden. Waarna het Cpu (%) gaat dalen, dat probeerde ik dus wijs te maken, maar je moet even lezen voordat je iets post. :)

Fans zorgen voor een goede Airflow waardoor de temparatuur daalt binnen een systeem. Waar een temparatuur lager is zal een hardware onderdeel sneller werken. Mischien heb ik nog wel een tip voor de Airflow, maak je pc eens goed schoon van binnen. Nog één tip; Bind de Kabels aan elkaar met touwtjes zo kan de lucht makkelijker uit de kast.

Maak je PC eens van binnen schoon! Doet wonderen :)

Excuses aan Summerbase voor deze blinde post :blauw:

Kan een moderator ofzo dit bericht deleten?

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

wat schno009 zegt sij neit 100% waar over dta koolers niks helpen.

als je je pc oveklokt.kan hij te warm worden.daarvoor draaien die koolers die verkoolen alles dan weer dus daarom kun je ook een extra kooler er in doen en hemoverclokken

en over geheugen kijk op de pc beurs waneer hij bij jullie is kun je een 256 mb ram geheugentje kopen voor 10 euro

Geplaatst:

Ik heb nooit gezegt dat hij op 100° zat, want dan overleeft hij het niet. Als de temperatuur lager is zal de Core (Cpu) ook minder warm worden. Waarna het Cpu (%) gaat dalen, dat probeerde ik dus wijs te maken, maar je moet even lezen voordat je iets post. :)

Fans zorgen voor een goede Airflow waardoor de temparatuur daalt binnen een systeem. Waar een temparatuur lager is zal een hardware onderdeel sneller werken. Mischien heb ik nog wel een tip voor de Airflow, maak je pc eens goed schoon van binnen. Nog één tip; Bind de Kabels aan elkaar met touwtjes zo kan de lucht makkelijker uit de kast.

Die procenten betekend hoe programma's die cpu bezig houden, waar jij het over hebt is totaal onzin! Programma's gaan niet minder vragen van de CPU als die koeler is!

Geplaatst:

ik heb net windows geinstalleerd, en waarschijnlijk lag het aan een dik virus. update.exe nam 90% in en zorgde ervoor dat hij heel traag was. we konden dat ook niet uitzetten ofzo en het draaide altijd. het kon ook niet weg. nu draait alles weer als een zonnetje.

Geplaatst:

Die procenten betekend hoe programma's die cpu bezig houden, waar jij het over hebt is totaal onzin! Programma's gaan niet minder vragen van de CPU als die koeler is!

Hij zegt toch ook niet dat Programma's dan minder CPU eisen?

Hij zegt dat de CPU dan sneller kan werken

Geplaatst:
Maak je PC eens van binnen schoon! Doet wonderen :)
Had ik dat niet al verteld, jij komt bij mij gewoon op een gigantische spammer neer. Jij leest dingen snel van andere plaatst het in een eigen bericht en klaar een post erbij.
Als de Cpu koeler is kunnen wel degelijk programma's meer programma's wat vragen van de Cpu de Cpu- heeft dan meer tot zijn beschikking, omdat ze dan meer kunnen gebruiken kunnen ze ook sneller lopen.

Ik zie dat het probleem opgelost is, dus geen onnodige discussie meer aan gaan. ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...