Jump to content

.daa bestand

Recommended Posts

Geplaatst:

hoi

ik heb een vraagie ik wil een .daa bestand openen maar ik heb geen flauw idee welk progamma ik nodig heb om dit bestand te kunnen openen. mischien zijn er hier een paar mensen die het weten

en nee dit klinkt niet als illegale shit (om sommige mensen maar even voor te zijn)

ik hoor het wel

laters

Geplaatst:

Ik heb geen idee wat een .daa file is, zou je mischien kunnen vertellen waar je het precies voor nodig hebt?

Dan kunnen we je helpen. :)

Geplaatst:

aquarium89, om eerlijk te zijn klinkt het wel als illegaal.

.daa is een bestand Direct-Access-Archive PowerISO.

Hiervoor heb je dus PowerISO nodig. Dit bestand wordt meestal gebruikt voor een cd/dvd image, wat dus illegaal is.

Geplaatst: (bewerkt)

Kijk voor een volledige lijst van (bijna) alle extensies op www.filext.com.

Handig voor later ;) .

PS: Wat is een CD/DVD image. Ik weet dat het dus illegaal is, maar wat is het precies? :{

Mvg

Flitskikker :cya:

Bewerkt: door flitskikker
Geplaatst:
Kijk voor een volledige lijst van (bijna) alle extensies op www.filext.com.

Handig voor later ;) .

PS: Wat is een CD/DVD image. Ik weet dat het dus illegaal is, maar wat is het precies? :{

Mvg

Flitskikker :cya:

Zeg maar een CD die je op je HDD opslaat. en die hebben formaten als .daa, .iso etc.. Die kun je dan mounten met behulp van een programma die virtuele drives maakt. Zo denkt je pc dat je een extra CD/DVD waar je dan de CD/DVD image inmount ;)

Geplaatst: (bewerkt)

Het komt er dus op neer dat je met dit een programma zonder de CD of DVD in je CD/DVD drive te stoppen kunt afspelen. Dit is illigaal en daarom niet gewenst op dit forum.

Er zijn wel gevallen dat een image freeware bevat maar in 99,9% van de gevallen is dit niet zo.

Dit is eigenlijk vergelijkbaar met deamontools, dit programma kun je ook voor legale doeleinden gebruiken maar omdat het heel vaak voor illigale zooi wordt gebruikt hebben ze het bespreken hiervan maar ook verboden op dit forum.

Dus aquarium89, je vraag naar hulp is naar mijn idee dus niet toegestaan op dit forum.

Er zijn zat sites op internet die je hiermee wel kunnen helpen, maar als ik je daarover meer vertel krijg ik te maken met de banknuppel van PatrickW. :schater:

Bewerkt: door Goliat
Geplaatst:

Images zijn in zekere vorm niet illegaal, bij mij thuis heb ik images gemaakt van bepaalde spellen(die ik legaal heb) zodat ik niet telkens die DVD/CD in de computer hoef te stoppen. Dus een image hoeft niet illegaal te zijn, zolang het maar zelf gemaakt is(van eigen documenten of gekochte software) en alleen op je eigen PC(of netwerk) wordt gebruikt.

Geplaatst:

Dat vind ik dus ook, maar het is gewoon zo dat als ik het hem uit zou moeten leggen hoe hij met zijn Image om zou moeten gaan, ik daar Deamon Tools of Alcohol 120% in zou moeten betrekken en hoewel het zo is dat deze programma's niet persé voor illigale doeleinden worden gebruikt, het wel vaak zo is. Daarom heeft de crew(daar hoor jij bij toch Marius :puh: ) besloten om de bespreking van dit soort programma's te verbieden.

In princiepe ben ik het hier niet helemaal mee eens, sterker nog alles wat maar illigaal is mag volgens de wet besproken worden, alleen mag het niet omgezet worden tot handelen. Als je bedenkt dat dit forum een officiële GTA site is dan is het toch wel raar om uit te gaan leggen hoe je o.a. GTA zou kunnen downloaden voor nop.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...