Jump to content

wat is ping ?

Recommended Posts

Geplaatst:

ik speel al een tijdje MTA Sa maar ik wil graag weten wat ping is ???

want er was een admin en er stond to much ping en toen GunitgangsterNL is kicked of the console :?

ik had 400 ping wat is dat precies alvast bedankt

Geplaatst:

Dat is de internet verbinding met de server, als de verbinding slecht is dan heb je een hoge ping.

Dus waarschijnlijk had je een slechte internet verbinding.

Geplaatst:

De ping is het zelfde als latency, lag zeg maar.

Ik dacht dat het zo lag: het geeft aan hoeveel miliseconden vertraging je hebt.

Dus als je een trage (56K) modem hebt, dan heb je ook een hoge ping.

Hoe lager je ping, hoe sneller je verbinding met de server ;) .

Je kan je SA zo tweaken dat je optimaal gebruik maakt van je internet en minder lag hebt :) .

Maar hoe weet ik niet :puh: .

Greetz :sigaar:

Geplaatst: (bewerkt)

Ping kent ook wel een andere benaming namelijk: 'Latency'. Dit bepaalt de connectie tussen server en de speler. Als je ping oftewel je 'Latency' heel hoog is betekend dat je veel aan het downloaden bent of jou verbinding tussen de server en jou is heel slecht. Het kan ook nog met een aantal ander factoren te maken hebben. Als je veel spellen draait kan het gebeuren dat je computer trager gaat lopen waarnaar je ping gaat stijgen. Je kan ook last hebben van een slechte upload snelheid ga er maar pak en beet van uit dat je minimaal toch wel 15 kilobits/s nodig hebt. De server moet dat natuurlijk weer ontvangen en als er heel veel buitenlanders in de server zitten krijgt de server het nou eenmaal lastig met het verwerken van de gegevens, omdat die buitenlanders vrijwel nooit genoeg data kunnen leveren. Dan heb ik het wel over de buitenlanders heel ver weg, soms wel tienduizenden kilometers. Ping word uitgedrukt in cijfers, maar dat zegt eigenlijk niet zoveel. Houd de vuistregel aan: Lager ping is beter.

---

Ik zal de tips nog een keer op een rijtje zetten. Ik denk dat het makkelijk is om het zo te doen, want dan kan je namelijk makkelijk aflezen wat je wel en wat je niet kunt doen om je Ping te verlagen.

• Zorg voor een A(DSL) of een Kabel verbinding.
  • Zet je Graphics lager, zo voorkom je Lag en een Hoog Ping.
  • Ga niet in een server met Polen en Russen.
  • Zorg ervoor dat je downloads uit staan.
  • Zorg voor minimaal: 15 kilobits/s upload.
  • Zet zoveel mogelijk processen uit.

Lag: Lag is een spreekwoordelijke benaming in de computer wereld. Dit betekent dat hij/zij last heeft van een stotterende computer, omdat de verbinding schijnbaar niet optimaal is. Men noemt dit ook wel de brakke verbindingen, meestal komt dit voor op goed- kope thuis servers die teveel spelers aankunnen. Althans ze denken dat ze meer aan kunnen, maar dat kunnen ze niet waardoor de server te kort komt en de gegevens niet compleet afgemaakt kunnen worden dat maakt het Lag.

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Nu is nog steeds niet het exacte begrip ping uitgelegd. Want ping zegt wel wat.

Als je een server of computer pingt meet je de tijd in milliseconde tussen het verzenden en ontvangen van een pakketje van jouw computer naar de server en weer terug.

Hoe hoger de waarde hoe langer het verzenden en weer ontvangen duurt.

Dit kan zoals gezegd aan veel oorzaken liggen.

De meest voorkomende oorzaak is: hoe groter de afstand hoe hoger de waarde van de ping.

Doordat de server van gtagames.nl in Nederland staat heb je dus al in een paar milliseconde een pakketje heen en weer gestuurd. Naar Amerika doet een pakketje er echter wel tussen de 100 a 150 ms over.

Hoe langer het pakketje er over doet als jij een spel speelt hoe later de locatie van jouw op de server en bij de rest van de spelers aankomt. Hierdoor loopt het zeg maar voor de rest van de spelers achter waar jij bent. Dit wordt wel op ingewikkelde manier opgeheven.

Door een slechte verbinding (te lage verbindingscapaciteit) kan je te weinig pakketje per seconde versturen waar jij bent. Hierdoor zien spelers je door het spel heen hikken aangezien er niet voldoende pakketjes met jouw locatie kunnen worden verstuurd. Ook wordt dit meestal opgeheven door de server zodat het nog enigszins vloeiend lijkt. Dit wordt in meeste gevallen ervaren als lag.

Als jij een ping van 400 ms hebt kan je dus beter op een server spelen die dichterbij je huis staat of dien je op een server te spelen met hogere capaciteit (hiermee bedoel ik de snelheid van de internet verbinding). Als dit beide niet werkt ligt het of aan je eigen verbinding of aan je pc.

Geplaatst:

tnx nu weet ik dat weer

ik dacht eerst dat ping betekent hoeveel waarschwuwingen ik heb

maar dat heb ik nog nooit gehad :puh::puh:

hij is nu weer gwn 28 ping :Y

bedankt he ;)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...