-Niels- Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Beste leden, Onlangs is door een raar foutje de laptop van mijn broer stuk gegaan. Hij heeft hem naar een PC-Winkel gebracht maar die kon hem niet reparen. Nu krijgt hij van de verzekering een bedrag terug en wil daar een vaste PC voor kopen. Ik wil de specificaties van de PC die ik in me gedachten had even met jullie delen en ik zou graag jullie reacties op deze PC willen zien. De PC word voornamelijk gebruikt voor school (Microsoft Office), MSN en internetten. Hier volgen de specificaties van de PC: AMD Semprom processor 3000+ Geheugen 1 GB DDR SDRAM Hardeschijf 160 GB 7200 RPM 256 MB Shared videogeheugen ATI Radeon xpress 200 DVD Brander 16x/8x +-r/rw dual layer 9-in-1 Flashcardreader 7x USB 2.0 aansluitingen 2x IEEE 1394, FireWire aansluiting 10/100 MB Netwerk aansluiting Windows XP Home Edition PS2 muis en multimedia toetsenbord Uitgebreid softwarepakket Prijs excl. monitor 19'' vanaf €299,- De prijs zonder de monitor is €249,-. Een beeldscherm hebben we hier nog thuis dus die kan hij meenemen. Is het spul wat erin zit tegen over de prijs, goed? Graag zie ik jullie reacties tegemoet. PS. Zouden het liefst mensen die verstand hier van hebben willen reageren. En niet van die kleine post met: T'is wel goed spul!
Mania-92 Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Oh ja hoor, verwacht echter niet datje games kunt spelen omdat het een bagger videokaart is, maar alleen voor internet etc. is hij wel goed.
-Niels- Geplaatst: 15 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 En waarom is die videokaart ''bagger''?
Joriz Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Alleen aan het bedrag kan je al zien dat het niet veel is je betaald 250 euro voor een computer dus dan kan je niet echt veel verwachten. Alleen de videokaart in mijn pc kost al meer dan 250 euro. Prijs zegt natuurlijk ook niet alles. Kijk is op websites met hardware reviews. en denk even na over de standaard vragen zoals: Wat heb ik nodig? Wat heb ik er voor over? is het haalbaar? Hoeveel jaar kan hij mee gaan? Als ik extra uitgeef bespaar ik dan op langere termijn? etc ? etc ?
-Niels- Geplaatst: 15 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Alleen aan het bedrag kan je al zien dat het niet veel is je betaald 250 euro voor een computer dus dan kan je niet echt veel verwachten.Alleen de videokaart in mijn pc kost al meer dan 250 euro. Prijs zegt natuurlijk ook niet alles. Kijk is op websites met hardware reviews. en denk even na over de standaard vragen zoals: Wat heb ik nodig? Wat heb ik er voor over? is het haalbaar? Hoeveel jaar kan hij mee gaan? Als ik extra uitgeef bespaar ik dan op langere termijn? etc ? etc ? Ja oke. Hartelijk dank voor je reactie. Ik ga is even opzoek naar sites met dat soort reviews.
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 wat is je budget? met 600 kan je al een aardige pc kopen en met 1000 al helemaal! de beste pc's kosten in de 2000 dus dat zit er denk ik niet in, als je zegt wat je maximale budget is om een pc te kopen kan ik er wel 1 vinden misschien. vertel ook wat je eisen zijn.
Nemean^inf Geplaatst: 17 juli 2006 Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 Ik zou eerst even in computer reviews kijken, mij lijkt een computer voor 250 euro niet echt een top pc. Mijn hardeschijf, geheugen, internetkaart en nog wat onderdelen buiten de pc (Muis etc) Koste samen al boven de 250 Euro. Ik denk dat je eerst een budget moet gaan samen stellen, je kan bijvoorbeeld eens vragen bij iemand of die nog een lege kast heeft, en ga zelf een pc bouwen, natuurlijk kan je het ook door een bedrijf laten doen. Ik denk dat als je een mooie pc wilt om grafisch een mooi beeld te ontvangen moet je toch wel letten op de specificaties van de computer. Als je wilt kan ik een soort prijskaartje voor je maken als je mij verteld wat je er minimaal in wilt hebben en wat voor bedrag.
-Niels- Geplaatst: 17 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 17 juli 2006 Bedankt mensen voor de informatie. Maar ik heb mijn keuze gemaakt en ik wil nog even gaan rondkijken! Slotje!
Recommended Posts