Jowx Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 (bewerkt) Gerucht | 15 juli 2006 - De site Rated-M.com is met een sappig maar vrij aannemelijk gerucht op de proppen gekomen: Microsoft, het bedrijf achter de Xbox en Xbox 360, zou interesse hebben in Rockstar, de ontwikkelaar van de Grand Theft Auto games. Hoewel het hier slechts wat brainstorming en speculatie betreft, zijn de argumenten niet uit de spreekwoordelijke duim gezogen: het Hot Coffee fiasco van Rockstar heeft Take-Two veel geld heeft gekost, en men zou bij Take-Two Rockstar dus maar al te graag verkopen voor een flink bedrag. Rated-M.com heeft nog meer argumenten: zo vertellen zij het bekende verhaaltje van GTA IV, die exclusief voor de Xbox 360 zou zijn. En Rockstar Games zou laatst de helft van zijn personeel hebben ontslagen, wat volgens Rated-M een kenmerk is van een overname door een ander bedrijf. Hierbovenop zou Rockstar indirect Take-Two veel problemen hebben veroorzaakt, zowel financieel als op het gebied van reputatie. Het zou hierdoor voor Take-Two alleen maar voordeliger worden Rockstar te verkopen: het bedrijf zou een flinke hoeveelheid extra geld kunnen versieren, en men zou minder last hebben van authoriteiten die op het moment naar illegale aandelenopties aan het zoeken zouden zijn, dankzij de streken van Rockstar. Bron: InsideGamer -------------------------------------------------- Als het zo zou zijn dat Microsoft daadwerkelijk Rockstar overneemt is dat een tegenslag voor Sony die dan waarschijnlijk de GTA-reeks zal moeten gaan missen, voorlopig blijft dit een gerucht. Bewerkt: 15 juli 2006 door Jowx Reageren
MadMike Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Als het wel gebeurd word de ps3 wel een stuk minder verkocht aangezien veel mensen gta4 op de ps3 willen spelen. Reageren
Goliat Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 (bewerkt) Ik kan me herrineren dat ik hier al eens een topic over had gemaakt in Upcoming GTA. Dit kon je lezen in dat topic: Dit las ik zo net op gamer.nl: Voor alsnog kenden we de Grand Theft Auto-reeks vooral op de PlayStation en PSP, al werd er ook wel eens een zijstap naar de PC en Xbox gemaakt. Microsoft heeft in het blad GameInformer bekend gemaakt dat zij graag de nieuwe Grand Theft Auto-titel exclusief op de Xbox 360 willen laten verschijnen. Mocht Rockstar niet instemmen met een volledige exclusiviteit, dan wil Microsoft pogingen doen voor een tijdelijke exclusiviteit, zoals Sony ook deed bij de Grand Theft Auto games voor de PS2. Overigens zal het niet zonder slag of stoot gaan, want Sony zal niet graag willen dat dit PlayStation-paradepaardje in handen van de concurrent valt. Dit zou dus beteken dat de nieuwe GTA alleen op de XBOX360 uitkomt. Zeg maar wat julie ervan vinden. GTA mogelijk alleen op XBOX 360 Volgens mij is het destijds nooit wat geworden tussen Microsoft® en Rockstar, maar dan hadden we er ook wel iets van gehoord. Wat wel zorgwekkend is, is dat Microsoft heel Rockstar games wil gaan kopen, dat was destijds allerminst bekend. het Hot Coffee fiasco van Rockstar heeft Take-Two veel geld heeft gekost, en men zou bij Take-Two Rockstar dus maar al te graag verkopen voor een flink bedrag. Zal PatrickW leuk vinden. Edit: @Jowx en Samshine: Nou ja oud word ik nog niet, maar ik merk wel dat ik steeds kippiger begin te worden. Mijn excuses. Bewerkt: 15 juli 2006 door Goliat Reageren
SamShine Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Goliat, jij word oud! Dit is namelijk voor het kopen van R*, dat was voor exclusiviteit van GTA IV. Zelf hoop ik dat het gaat gebeuren, ik heb namleijk pas een X360 gekocht! Reageren
Jowx Geplaatst: 15 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Dit was dus van 10 april, je wordt oud Jowx. Volgens mij is het destijds nooit wat geworden tussen Microsoft® en Rockstar, maar dan hadden we er ook wel iets van gehoord. Ten eerste gaat dit niet alleen over GTA, Rockstar is meer dan alleen Grand theft Auto. Ten tweede is dit een nieuw gerucht, ook op InsideGamer is dit vandaag gepost. Dus eerst even m'n bronnen controleren voordat je post, bvd. Reageren
Mania-92 Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, waarom zou take two een van zijn grootste franchises verkopen? Ik weet zeker dat ze met GTA IV meer zullen verdienen dan M$ bied dus... Reageren
SamShine Geplaatst: 15 juli 2006 Rapport Geplaatst: 15 juli 2006 Lijkt me zeer onwaarschijnlijk, waarom zou take two een van zijn grootste franchises Ontwikkelaars verkopen? Ik weet zeker dat ze met GTA IV meer zullen verdienen dan M$ bied dus... Ik denk dat Microsoft zo veel bied dat weigeren lastig word. En ik denk dat Microsoft een paar trucjes heeft om Take 2 'erin te luizen'. Overigens moeten ze daar niet te ver bij gaan omdat ze dan de ondersteuning van andere ontwikkelaars van Take 2 kwijt zijn... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.