Jump to content

Grote crisis!

Recommended Posts

Geplaatst:

ok... maar ik ben erachter gekomen waarvan die map naam is... het is een uninstallatieding van gta vice city.

zoek maar eens in google naar: {4B35F00C-E63D-40DC-9839-DF15A33EAC46}

Geplaatst:

Ik lees net dit op internet:

Dear Sir/Madam

Thank you for contacting Take 2 Technical Support.

Open My Computer then open the Local Disk (C Open the program files folder.

Click on the tools menu then choose folder options Click on the view tab and tick the box labelled "show hidden files and folders". Press OK Open the installshield installation information folder Search for a folder named {4B35F00C-E63D-40DC-9839-DF15A33EAC46}

Right click on the folder and choose rename. Press the End key on the keyboard and type the word OLD. Press the enter key reinstall the game.

This will replace and overwrite any missing components that were preventing the game from being uninstalled normally To uninstall the game, go to Control Panel>> Add/Remove programs and highlight the game in the list. Choose change/remove and follow the onscreen prompts

Geplaatst: (bewerkt)

En nogsteeds is de map niet toegangkelijk en word NFTS SCANDSC opgeroepen tijdens het opstarten :duh:

Bewerkt: door plippop
Geplaatst:

Het lijkt mij heel sterk dat die ene map ervoor zorgt dat elke keer bij het opstarten scandisk wordt gestart.

Installshield is een programma wat het voor software fabrikanten makkelijk maakt om eenvoudige installatie en deinstallatie programma's uit te leveren. Bij een installatie houd hij relevante informatie bij over je systeem. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat je bij het installeren van een tekstverwerker al een bestandje hebt, dat je hebt gekregen bij een spreadsheet. Als je nu de tekstverwerker verwijderd wil je niet dat je spreadsheet programma ook niet meer werkt. Om dit soort problemen te voorkomen worden er in je Application Data inderdaad mappen aangemaakt. Deze mappen bevatten legitieme informatie, niets met hackers of virussen te maken.

Als je elke keer bij het opstarten schijfcontrole krijgt, is waarschijnlijk OF je harde schijf, OF je windows naar de blubber. Eigenlijk zou je eens van een andere schijf / CD moeten opstarten, en van daaruit de schijfcontrole moeten uitvoeren.

Nu ik erover nadenk: Heb je misschien iets gedaan met rechten veranderen van de mappen ? Heb je misschien mappen als "prive" gemarkeerd of iets dergelijks?

Geplaatst:

@Pliplop

Kijk eerst bij dit:

Ga naar Start => Uitvoeren => Type in msconfig

Kijk dan of Diagnotisch opstarten is aangevinkt, zo ja vaak dan selectief opstarten aan.

En dan daaronder alles aangevinkt. (Staat bij mij wel zo)

Ik denk dat dat het moet verhelpen, Zo niet, zet het dan terug en probeer dit hier onder:

Scandisk:

Scandisk start iedere keer als de computer opstart, alhoewel op de correcte manier is afgesloten.

Oplossing:

Dit probleem komt vaak voor bij systemen met snelle processoren en een IDE harde schijf met veel cache geheugen. Door de snelle processor gaat het afsluiten te snel om alle data in het tussentijdse cache geheugen daadwerkelijk naar de harde schijf te schrijven. Microsoft heeft hiervoor een oplossing gevonden welke meestal in de lijst van updates staat.

Via deze link komt u op de pagina waar u de patch direct kunt downloaden. Hier dient eerst nog de taal van uw windows systeem gekozen te worden en dan kan er op 'download now' geklikt worden. Als de patch gedownload is moet deze alleen nog uitgevoerd worden en het probleem is in de meeste gevallen verholpen na de volgende keer opnieuw opstarten.

Bron: http://members.chello.nl/b.vanduuren/neder.../windows98.html

Geplaatst: (bewerkt)

ps. die quote van die chkdsc zal niet werken want mijn processor is zeeeeer langzaam!

Dat staat al aan! het enige wat ik wil verwijderen is die beschadigde map van een verkeerde uninstall van gta vc die op een een of andere manier in application data is terecht gekomen, die map zorgt er echt voor det chkdsc word gestart tijdens het opstarten, moet er wel een programma zijn geweest die dat programmatje heeft gescant, iemand had het over een shradder, waar akn je die downloaden? heeft er misschien iemand een oplossing bijvoorbeeld: die map in een map doen die niet gescant zal worden, zo ja: wat voorn soort map is dat?

Bewerkt: door plippop
Geplaatst:
ps. die quote van die chkdsc zal niet werken want mijn processor is zeeeeer langzaam!

Dat staat al aan! het enige wat ik wil verwijderen is die beschadigde map van een verkeerde uninstall van gta vc die op een een of andere manier in application data is terecht gekomen, die map zorgt er echt voor det chkdsc word gestart tijdens het opstarten, moet er wel een programma zijn geweest die dat programmatje heeft gescant, iemand had het over een shradder, waar akn je die downloaden? heeft er misschien iemand een oplossing bijvoorbeeld: die map in een map doen die niet gescant zal worden, zo ja: wat voorn soort map is dat?

Plippop je kan niet zomaar die map ook al is het van VC in een andere map zetten, deze map kan zodannig toch gebruikt worden door je systeem.

Wat voor Processor heb je?

Geplaatst:

een intel pentium 4 van 2.4 ghz.. zeer langzaam!

en het is niet de map van vice city... maar een uninstall shield code map van vc die niet meer gebruikt word :Y

Geplaatst:

Ik zeg ook niet dat het een map is van VC, maar wel een onderdeel van VC geweest.

Dat is geen langzame proccesor, oke het is niet de nieuwste maar langzaam is hij zeker niet, wanneer je veel op je computer hebt dan wordt je computer langzaam, dus die Quote kan best werken.

Geplaatst:

ohh... maar ik heb maar 224 mb ram en een kapotte karde sgijf van 53,3 gb en er maar 7 gb van gebruikt duss...

Geplaatst:

Het probleem is mij nu een beetje ontgaan na het lezen van alle berichten..

Is het probleem dat je bij het opstarten automatisch een Schijfcontrole voor je snufferd krijgt? Of dat je spyware binnenloodst?

Ik weet niet, maar probeer eerst eens in veilige modus op te starten. (waarom weet ik niet, maar dat helpt soms)

Ik zou het bestand toch maar verwijderen zoals al was bescheven ("del #pad#"). Maar voordat je dat doet zou ik een kopie van het bestand bewaren in een andere map, óf een herstelpunt aanmaken..

Vrij ingewikkeld probleem, dit, vooral omdat ik niet een beeld krijg van wat er nou eigenlijk aan de hand is

Geplaatst:

ik heb het zelf al meteen shredder geprobeert, dat hiep geeneens, kent iemand een goede gratis shredder? en in veilige modus opstarten helpt niets.. tenminste... wat zou ik dan moeten in de veilige modus?

en het probleem: een bestand van instalshield (uninstallatie informatie van gta vice city) is op een een of andere manier in applicatien data van curren user gekomen (de naam van de gebruiker) dat bestand is beschadigt en daardoor denkt windows dat hij een schijfcontrole moet uitvoeren, steeds als ik of een scan (virusscan registerscan etc.) met dat bestand in aanraking komt start tijdens de volgende keer de schijfcontrole op, ik heb sinds ik dat heb ook gemerkt dat een spyware scan ineens zonder enige reden spyware vind (die zit er echter niet want hij loopt precies hetzelfde). dus.. eigenlijk zijn het allebei de problemen en nu il ik dus die map verwijderen om het ptrobleem op te lossen.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...