Jump to content

draaie met muis ?

Recommended Posts

Geplaatst:

hallo,

ik heb nu gta san andreas op de pc maar ik vind het lastig als je bv naar rechts of links gaat moet je met je muis mee draaie kun je dat verandere dat als je naar rechts of links gaat de camera mee draait ?

Geplaatst:

ik denk het niet hoor zelf heb ik sa voor de ps2.

ik denk eigelijk van niet,mischien kun je even in je instellingen kijken of het er daar ergens bij staat.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik denk dat ik je probleem begrijp. Je bedoelt dus dat je Camera niet mee draait als je met de muis naar links/rechts gaat, want dan heb je namelijk aan je instellingen gezeten. Dan staat waarschijnlijk de Controller Setup op: 'Joypad'. Deze moet uiteraard stan op: 'Mouse + Keys', want met een muis kan je het scherm laten draaien met de Muis. En een Controller heeft uiteraard geen Muis en die draait dus met een andere Knop. Je kan dit natuurlijk makkelijk weer aanpassen. Ga gewoon naar het begin van het scherm uit GTA San Andreas. Je weet wel dat scherm waar je ook bent als je opstart. Druk dan op Options dan heb je 3 keuzes waar je uit kan kiezen. Namelijk: 'Controller Setup', 'Audio Setup' en 'Display Setup' kies dan voor de optie 'Controller Setup', omdat het te maken heeft met de Controlls. Daar kun je overgens ook de opties aanpassen voor de toetsen bijvoorbeeld als je een andere toets wil hebben voor het schieten, maar daar hebben we het nu niet over. Als je voor 'Controller Setup' hebt gekozen zal je wel een overzicht zien en waarschijnlijk staat het ook wel op Joypad dat moet je dus veranderen naar Mouse + Keys zoals ik al eerder zei. Klik erop en het zal veranderen. Ik heb ook nog even wat screens gemaakt om het duidelijk te maken wat er aan de hand is. Veel plezier en succes er mee, en mocht er nog wat wezen dat iets niet werkt. Meld het dan want daarvoor zijn vragen. :cya:

gtasa2006071720080206ac4.th.jpg gtasa2006071720080548er0.th.jpg gtasa2006071720081090jg1.th.jpg gtasa2006071720081218lc8.th.jpg

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

Daar raak je snel aan gewend hoor, gewoon even een paar missies doen of gewoon een beetje rond lopen je je hebt het zo onder de knie. Anders kun je zoals megamaggot al zei even bij je instellingen kijken.

Geplaatst:
Ik denk dat ik je probleem snap, heb je toevallig je instellingen op Gamepad gezet? Ach ik maak even screens dan snap je het mischien beter. Ik had er ook al eens last van gehad.

ik weet niet of ik dat op gamepad heb gezet hoe zie je dat ? pleas help mij want ik kan zo echt ni goed spelen :?

Geplaatst:

ja dat staat ook zo bij mij ingesteld maar het is gew als ik naar links druk op de pijltje dan gaat hij wel naar links maar dan moet ik eigelijk met mijn muis mee draaie anders zie ik niet naar waar ik ga. En dat vind ik zo lastig dat je met je muis heel de tijd moet meedraaien :s

Dat hoort bij iedereen ik vind het juist makkelijker om met de muis- mee te draaien, want zo kan je een beetje het gebied verkennen. De muis moet je dus gewoon mee draaien om makkelijker te lopen, maar ik zal even kijken of je de draaien modus- ook kan toewijzen aan een toets. De draaimodus is naar links/rechts draaien, dat bedoel je toch? - Ik zal even kijken heb je een momment? :) Het is dus volgens mij niet mogelijk om dit aan te passen ik heb ook even gekeken of je iets kon aanpassen met het draaien, maar dat lukte mij in ieder geval niet als iemand anders het weet kunnen we Natalie uit de brand helpen, maar ik begrijp eigenlijk echt niet wat je er erg aan vind, maar goed dat zal wel een persoonlijke voorkeur wezen dat je niet graag met je muis wilt werken. Ik kan je helaas niet verder helpen, een muis moet je nou eenmaal gebruiken, of je koopt een Joypad of een andere Game- handhulp. :cya:

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

ja misschien dat ik dat wel is doe maar het lukt nu al beter maar op de ps2 vind ik dat het vele simpeler gaat

Hallo :cya:

Je moet voor muis en toetsenbord kiezen, (dat snap je wel, zo te zien aan de lange uitleg van Summerbase) nu moet je op mouse setting klikken, daarergens staat invert mouse vertical ofzo. Klik daarop om de muis de goede bewegingen te laten maken :Y

Je kan ook een controller kopen en daar alles instellen, daat kan je véél instellen bij joypad settings :Y

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

bedankt ik ga het direct uit proberen er zijn daar nog 2 instellingen bij die muis moeten die op on of off staan ?

Geplaatst:

Ik zou bij Fly with mouse en Drive with mouse uit laten staan, anders komt iemand aan de muis en dan heb je problemen :puh:

Geplaatst:

Eigenlijk snap ik niet wat mensen leuk vinden aan GTA spelen met de muis. Het is geen First Person shooter.:N

Ik mieter mijn muis dus gewoon het raam uit :) en speel alles met het toetsenbord.

Kijk je mag mijn GTA_SA.set wel hebben dan vervangt deze de controls met de toetsen die ik gebruik en het handigste vind. Zet als je dit wilt wel je Configuration bij Controller Setup op Joypad.

Bij mij gaat alles als volgt:

Lopen: Pijltjes, camara draait gewoon mee je kan het een beetje verder corrigeren met je numpad.

Schieten: Linker Ctrl

Locken: z

Wapen verwisselen: Linker Shift

Springen: Spatie

Sprinten: Rechter shift

Auto in/uit: Enter

Rijden: Pijltjes toetsen

Dit zijn de belangrijkste, je zou het nog verder aan kunnen passen in Refederine Controls.

GTA_SA.set

Je moet mijn GTA_SA.set varvangen met die van jezelf in GTA San Andreas User Files in de map mijn documenten.(maak wel een back-up!)

Geplaatst:

Ik had hier in het begin ook last van dat ik met de muis moest draaien. Aangezien ik Gta Sa ook al op de ps2 had en het draaien vanzelf ging wou ik dit toch ook wel graag op de pc versie. Maar, na veel gekloot kwam ik erachter dat je de controls juist op joypad moet zetten. ik heb zelf ook geen joypad en speel gewoon met het toetsenbord. het klinkt allemaal krom, maar je moet de controls dus juist op joypad zetten ook al heb je die niet. Zo is het probleem verholpen ;) .

Eigenlijk snap ik niet wat mensen leuk vinden aan GTA spelen met de muis. Het is geen First Person shooter.:N

Ik mieter mijn muis dus gewoon het raam uit :) en speel alles met het toetsenbord.

Kijk je mag mijn GTA_SA.set wel hebben dan vervangt deze de controls met de toetsen die ik gebruik en het handigste vind. Zet als je dit wilt wel je Configuration bij Controller Setup op Joypad.

Bij mij gaat alles als volgt:

Lopen: Pijltjes, camara draait gewoon mee je kan het een beetje verder corrigeren met je numpad.

Schieten: Linker Ctrl

Locken: z

Wapen verwisselen: Linker Shift

Springen: Spatie

Sprinten: Rechter shift

Auto in/uit: Enter

Rijden: Pijltjes toetsen

Dit zijn de belangrijkste, je zou het nog verder aan kunnen passen in Refederine Controls.

GTA_SA.set

Je moet mijn GTA_SA.set varvangen met die van jezelf in GTA San Andreas User Files in de map mijn documenten.(maak wel een back-up!)

ik snap het eigelijk nog niet goed wil je het nog is uitleggen ? en wat is een back up ? :$

Natalie

Bewerkt: door Natalie
Geplaatst:

een back up is eigelijk:je hele bestand opslaan op een diskette of USB.Dit is best noodzakelijk als je computer crasht :)

*ontopic*

Goliat wil dat je zijn lijstje overneemt in je Configuration bij Controller Setup op Joypad.Dan gebruik je je muis niet en heb je meer gameplezier :D

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...