Jump to content

weet niet hoe mod installer werkt iemand wel?

Recommended Posts

Geplaatst:

Hoi ik heb "gta san andreas mod installer" gedownload en hem gebruikt om diverse auto mods te installeren. toen ik klaar was starte ik het spel op maar ik kon nergens mijn mods terug vinden in het spel heb ik iets verkeerd gedaan???

Geplaatst:

Niet terugvinden zeg je? Gebruik eens een carspawner, je kan ze genoeg vinden op internet. Daarmee kan je de 'verdwenen' auto's spawnen, dus weer 'tevoorschijn toveren'.

Veel geluk!

Geplaatst:

lukte niet........ ik heb een carspawner geinstalleerd maar kon hem niet vinden :( iets verkeerd gedaan wat eigelijk niet kan ik heb alles gevolgd van wat hier op het forum stond :bonk:

Geplaatst: (bewerkt)

Heb je het instaleren van de mod(ificatie)s wel goed de stappen doorlopen? Want het kan nog wel eens fout- gaan als je niet goed de stappen doorlopen hebt. Ook moet je er voor zorgen dat het goede mod(ificatie)s zijn, want als het niet goede mod(ificatie)s zijn kun je die natuurlijk ook niet terug vinden in het spel wat natuurlijk ook wel logish is als ik het zo bekijk. Als je een Mod(ificatie) download van het internet zit dat meestal verpakt in een .zip (Winzip) of een .rar (Winrar) dit zijn Archieven waar dergelijke bestanden in opgeslagen kunnen worden. Als je die normaal uitpakt zul je een .txd en waarschijnlijk een .dff vinden. Dit zijn bestanden voor de Textures en voor de Scripting als ik me zo heel snel niet vergis. Het programma 'San Andreas Mod Installer (Sami)' laad daarom ook het hele .Zip of .Rar pakket in het programma en dit programma zal ze dan ook proberen te instaleren in de GTA3.img als dit echter niet lukt heb je een probleem, maar dat is namelijk wel makkelijk op te lossen, maar je moet er wel wat meer werk voor verichten. Ik neem aan dat je weet hoe de 'San Andreas Mod Installer' werkt en ga daar ook in dit bericht ook verder niet op in. Verder wil ik er nog wel even bij- vertellen: Als je een Mod(ificatie) instaleert moet je een ander voertuig/gebouw vervangen, omdat je niet zomaar iets erbij kan toevoegen. Als jij dus gewoon kaal een voertuig hebt toegevoegt kan je die dus ook nergens vinden zonder dat je hem toevoegt aan de .scm (GTAIII missie script). Dit is een best moeilijk process en verwijs je dan ook door naar het: 'Scm- Modding' gedeelte van dit forum, maar ik denk niet dat het een handige stap is om dat te doen. Wat je wel kunt doen is om het handmatig erin te zetten en een ander voertuig te overschrijden, want dan kan je namelijk het aangepaste voertuig terug vinden op de plek waar het voertuig staat die je normaal hebt voor dat voertuig dat je hebt overscreden. Natuurlijk geld dit ook voor gebouwen en andere mogelijke objecten in San Andreas.

Als je het handmatig erin wilt zetten moet je eerst het programma- 'MultiIMG' van Jarno downloaden. Je moet je helaas wel even aanmelden/inloggen op GTAGames, maar dat kun je gewoon doen met de Inlog gegevens die je hier ook gebruikt. Als je het gedownload hebt kun je het gewoon openen je krijg nu een soort vak met een wit gedeelte en een aantal opties. Druk dan op 'Bestand' en dan op 'Open IMG'. Je moet nu zoeken naar het IMG bestand genaamd: 'GTA3.img' deze vind je in de map: 'Program Files\Rockstar Games\GTA San Andreas\models'. Open dan het bestand: 'GTA3.img' je zult nu een lange lijst met bestanden krijgen. Dan zoek je de .txd en de .dff op die je moet vervangen met het origineel en je drukt op Openen. Als ik me niet vergis zal dit programma aan de slag gaan, maar let wel op. Dit is wel op eigen risico en er kunnen geen rechten worden onclaimt aan enig of andere schade, ik zal ook even wat screens maken om het wat duidelijker te maken ze komen er zometeen aan. :sigaar:

multiimg2lx3.th.png multiimggy2.th.png

Bewerkt: door SummerBase
Geplaatst:

heb het geprobeerd alles ging goed tot het vervangen. Hij gaf een error aan iets van error 1/2 of zoiets.........

en daarna liep hij vast

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...