Matiscus Geplaatst: 18 juli 2006 Rapport Geplaatst: 18 juli 2006 Ik heb paar weken geleden men firmwire geupdate naar 2.71. Maar sindsdien werkt men PSP niet echt goed meer. Men controls vallen weg bij een game dan moet ik hem weer eerst aan en uit zetten voor de controls het terug doen. Na een lange tijd lopen zelfs spelletjes vast. Het kan niet liggen aan krassen op de UMD's want er staat niks op de UMD's. Verder heb ik een mail gestuurt naar de helpdesk van Sony in België. Ik stuurde dit: Geachte,Ik heb al een paar dagen een probleem met men PSP ik heb hem namelijk geupdate naar de firmwire 2.71, sinds dien doet men PSP heel raar. Soms vallen de controls weg in een game. Dan moet ik hem weer aan en uitzetten. Ook lopen vaak sommige games vast. Het is niet door cheats of andere dingen. Want ik gebruik dit niet. Verder weet ik niet wat ik er kan aan doen. Weten jullie nog raad? Alle info is welkom. Met vriendelijk groet, Mathias. En kreeg dit terug als antwoordt: Beste,Ik zou u voorstellen om uw psp te laten omruilen, hiervoor kunt u contact opnemen met de winkel waar u uw psp heeft aangekocht, moest de winkel hier moeilijk over doen, kan de omruiling ook via ons gebeuren. U kan ons hiervoor contacteren op het nummer: 011/516 406. Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Men vraag is nu heeft er soms iemand ook problemen met de V2.71 versie? Of ligt het aan men PSP zelf? En ik vind het eigenlijk ook wel raar om je PSP daarvoor om te ruilen. Wat gaan ze er in de winkel niet over zeggen... Of ik kan ook wachten op de nieuwe firmwire 2.8 en kijken of alles er mee verholpen is... Meningen/oplossing zijn altijd welkom. Reageren
Timotees Geplaatst: 18 juli 2006 Rapport Geplaatst: 18 juli 2006 (bewerkt) Gebruik zelf ook 2.71 maar heb nergens last van. Ik zou inderdaad ook wachten op een nieuwe firmware versie, om te kijken of die het beter doet, zo niet zo ik gewoon terug gaan naar de winkel, of je belt dat telefoonnummer. Bewerkt: 18 juli 2006 door Timotees Reageren
SamShine Geplaatst: 19 juli 2006 Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Ik snap niet wat er mis is met een nieuwe PSP? Je rijdt even naar een winkel en je geeft je huidige PSP en af krijgt zo een nieuwe mee. Heb je ook geen last meer van kleine krasjes op het scherm die je nu hebt. Je bestanden (savegames, muziek ect.) die je op je memoreystick hebt houd je ook aangezien je je memoreystick natuurlijk niet hoeft in te leveren. Reageren
Matiscus Geplaatst: 19 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 19 juli 2006 Even voor de duidelijkheid, ik lever niet echt men PSP graag in omdat ik nog maar 1 slapende pixel heb en die is dan nog maar volledig links boven in de hoek. En omdat er maar geen enkel krasje op men scherm staat. Voor zoiets duur draag ik echt wel veel zorg hoor... Reageren
Advancegta Geplaatst: 21 juli 2006 Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 (bewerkt) ik denk dat ik weet waar het fout is gegaan: bij het updaten is een byte gemist het komt er op neer dat de update gewoon niet goed is verlopen warschijnlijk word dit met een nieuwe update verholpen je hebt eigenlijk nog geluk, met een beetje pech was je psp zo gebrickt en als je geen garantie meer hebt moet je trouwens 80 euro betalen EDIT: er zit overigens ook een kans in dat je niet meer kan updaten Bewerkt: 21 juli 2006 door advancegta Reageren
VforV Geplaatst: 21 juli 2006 Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Het lijkt me ook raar om een hem om te ruilen in de winkel voor een nieuw exemplaar maar als het echt niet anders kan zal het wel moeten... @advancegta: Waarschijnlijk heeft hij wel nog garantie, ik kocht hem bij de release en heb 2 jaar garantie (het eerste jaar is dus bijna om). Reageren
Matiscus Geplaatst: 21 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Ik heb inderdaad nog garantie. Ik heb hem nog maar van eind december. Maar als ik hem moet inruilen. Neem ik een witte en doe ik een opleg in de winkel. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de witte en de zwarte? Gewoon het kleur neem ik aan? Reageren
Samurai Geplaatst: 21 juli 2006 Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Ja, alleen dat, geen nieuwe functies. Reageren
VforV Geplaatst: 21 juli 2006 Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Ik heb inderdaad nog garantie. Ik heb hem nog maar van eind december. Maar als ik hem moet inruilen. Neem ik een witte en doe ik een opleg in de winkel. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen de witte en de zwarte? Gewoon het kleur neem ik aan? De prijs van het Value Pack van de zwarte en witte PSP zijn denk ik gelijk. En er is niets veranderd, buiten het kleur. Dit is zoals bij de zwarte PS2 en de zilvergrijze PS2: Niets veranderd, enkel het kleur . Zo'n witte PSP lijkt me trouwens wel leuk. Alleen jammer dat vuil snel opvalt op wit, dit is geen probleem aangezien je je PSP goed verzorgd (net als ik). Reageren
Samurai Geplaatst: 21 juli 2006 Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Maar heb je ge-update via een game ? Welk game? Of via een site, welke site ? Reageren
Matiscus Geplaatst: 21 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 21 juli 2006 Ik heb hem geupdate van de site van Sony zelf. Waar ze steeds alle info enzo vrijgeven. Reageren
Advancegta Geplaatst: 22 juli 2006 Rapport Geplaatst: 22 juli 2006 Ik zou eerst gewoon wachten tot er een nieuwe versie uit is, er is in ieder geval iets mis in je flash geheugen Reageren
Gunslinger Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 Even voor alle duidelijkheid: Vanaf vandaag kun je de 2.8 firmware downloaden op YourPSP. Misschien is hiermee je probleem verholpen. Als dat niet het geval is, zou ik echt teruggaan naar de winkel. Reageren
Matiscus Geplaatst: 31 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 Bedankt Gunslinger. Maar ik heb hem net binnen gedaan in de winkel. Ze hebben gebelt naar Sony en die moeten hem komen halen. En dan krijg ik een nieuwe binnen de 10 dagen tijd. Ook heb ik gevraagt of het mogelijk was voor een witte. Er is 50% kans van wel. Dus laten we hopen dat het een witte is. Dan heb ik toch nog een voordeel gehad aan gans dat gedoe. Hopelijk heb ik ook maar 1 dode en 1 slapende pixel. Want daar vrees ik echt wel voor. EDIT op 18/08/06: Ik heb hem sinds vandaag terug. Het is een nieuwe maar het is een zwarte PSP. Ik heb 1 slapende pixel. En hij draait op firmwire 2.01. Een tip voor je hem binnen geeft. Doe alles eruit. Memory Stick, polsriem. Batterij. etc... Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.