Jump to content

Asus a6jc-qo88h

Recommended Posts

Geplaatst:

Dit is dus de laptop die ik nu heb gekocht en heb er even een reviewtje van geschreven, reacties zijn welkom

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toen mijn oude 160 euro kostende laptop kapot ging zou ik een nieuw krijgen, we hadden al een keuze gemaakt,

Uit het assortiment! ''maar kijk hier eens naar: de asus a6jc-q088h, en deze moest ik gewoon hebben.

DESIGN

de asus a6jc-qo88h heeft een heel mooi design,het ziet er heel strak uit.

de toetsen werken fijn mee wat bij sommige laptops absoluut niet is

verder is er nog iets leuks ingebouwd,de computer hoef niet aan te staan wil je muziek kunnen draaien,hiervoor is ook een

speciaal knoppenpaneel onder het toetsenbord gemaakt, dat ook zichbaar blijft indien de laptop dicht is.

verder zit er ook in de voorkant een heel stijlvolle 1.3 megapixel webcam die niet veel opvalt maar toch sfeer uitstraalt.

zoals bij alle nieuwe laptops zat ook hier een 10 bij 10 cm grote sticker met hardware, ik snap niet waarom asus dit doet,

het is alleen maar lelijk.Gelukkig kostte het geen moeite en liet het geen sporen achter om de sticker te verwijderen.

helaas heeft ook deze laptop geen numpad/andere toetsen die aanwezig zijn op normale toetsenborden.

gelukkig is hier bedacht dat als je de toets : fn indrukt de toetsen die zich links van de enter bevinden hier dienst voor doen.

imag0113zh8.jpg

HARDWARE

Hier ben ik zelf best tevreden over, maar dat mag ook voor de prijs van 1119 euro

het beeldscherm is mooi helder met een grootte van 15.4 inch ,diagonaal.

de processor is een intel core duo T2300, 667 mhz l2 cache 2 mb.de

verder een hardeschijf van 100 gigabyte wat voor een laptop redelijk is, ik heb er wel genoeg aan.

een video geheugen van 512 waarvan helaas 256 shared is een nvidia geforce go7300 grafische adapter.

wat ook wel handig is is een ingebouwde modem, die bijzonder goed werkt. ik heb ook een sitecom usb stick maar die werkt veel slomer.

zelfs met een verbinding van 2 tot 5 is de verbinding razendsnel wat ik absoluut niet verwacht had. zelfs mta san andreas loopt fijn!

de notebook heeft ook nog een luidspreker, koptelefoon line-out ingang , een microfoon line-in gang.een dvd speler van 8x

de laptop heeft een gewicht van 2.7 kg en 4 usb 2.0 poort, een ram geheugen van 1024 mb maakt het compleet.

SOFTWARE

je krijgt best veel software bij de laptop o.a. windows xp home, natuurlijk weer een recovery cd alleen.

een asus fotobewerkings,videobewerking,programa, natuurlijk een nero brand programma,

en norton antivirus 2005, dit heb ik natuurlijk meteen verwijderd.

om het even op te noemen;

ASUSDVD XP 6.0

Power Director V3.0 DE

media show V2.0 SE

norton internet security 2005 trial

adobe acrobat reader 7.0

nero express v6.0

asus live update

asus chkmail

asus hotkey

asus power4 gear

imag0114xq9.jpg

ook krijg je bij aankoop van de asus a6jc-qo88h een laptop tas, die er zeer mooi uitziet, en een laser muis, die gewoon most standaard is maar toch fijn werkt.

in de tas ben ik alleen wel bang dat de laptop snel beschadigd, je kan er overigens wel veel software in bewaren.Is toch handig als ik binnenkort op vakantie ga.

bij de notebook krijg je standaard 2 jaar garantje waar wij voor 170 euro nog eens drie jaar verzekering bij kochten.

imag0115yw7.jpg

CONCLUSIE

de asus a6jc-qo88h is een prima notebook voor iedereen die veel geld heeft te besteden en de hardware ook echt nodig heeft om te gamen.

de accu doethet ook redelijk en gaat op honderd procent 3 uur mee, al dan niet gamend.

de laptop heeft veel extras en de specs liegen er niet om , maar dat mag ook wel voor de prijs van 1119.

het licht er natuurlijk vooral aan wat je met deze laptop gaat doen, wil je eens simpel laptopje om een beetje te internettten is dit niet de goede keus.

wil je een gamers laptop die veel kan en er mooi uitziet , dan is dit voor jou DE laptop!

design 8/10

sound 8.5/10

specs 9.6/10

eindoordeel 8.9 (geen gemiddelde)

Geplaatst:

Zo mooie laptop.

Met alles erop en er aan.

Mooi scherm enzo.

Had ik maar zo'n mooie laptop.

Die mijne is al 3 of 4 jaar oud.

Geplaatst:

@advancegta

Dit is echt je beste post ooit :puh:

Goede review en mooie prijs voor zo'n laptop.

Maar nu het cruciale van een laptop. Hoe veel uur kan je doen met de batterijen? Heb je dat al getest?

Iedergeval mooi systeempje. Ik hoop binnenkort ook met een review te komen van een laptop.

Geplaatst: (bewerkt)
@advancegta

Dit is echt je beste post ooit :puh:

Goede review en mooie prijs voor zo'n laptop.

Maar nu het cruciale van een laptop. Hoe veel uur kan je doen met de batterijen? Heb je dat al getest?

Iedergeval mooi systeempje. Ik hoop binnenkort ook met een review te komen van een laptop.

als het goed is heb ik dit in de review gezet, 3 uur als je simpel bezig bent, gamend niet getest

Bewerkt: door advancegta
Geplaatst:

ja... ik zit er ook naar te kijken ja.. maar er zijn jammer genoeg weinig (bekende) verkoopadressen :(

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...