Jump to content

Me computer upgraden.

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hoi,

Ik ben van plan om mijn computer up te graden. Ik kan er laatste tijd niet meer lekker op gamen, spellen zoals HL2 Episode One, Hitman Blood Money lopen echt niet lekker. Daarnaast kan ik mijn computer in de zomer met de hitte golf amper meer gebruiken. Bij een willekeurig spel begeeft hij het na etc. 15min. Als ik Everest heb aan staan met Windows Media Player zie ik de graden van de CPU snel stijgen, bij ongeveer 107 graden gaat de computer uit. Weliswaar is dit allen in de zomer, maar dan nog. Ik vrees dat mijn videokaart ook niet goed genoeg is voor de nieuwe games, ATI X1600 Pro 512mb, agp 8x. Ik denk dat het onder andere ligt aan dat die agp is of het is gewoon een slechte kaart. Daarom wil ik een nieuwe videokaart kopen, maar dan wel meteen een pci-e kaart. Maar dat heb ik niet op mijn moederbord, logisch want ik heb al agp. Daarom ga ik er maar meteen een nieuw moederbord erbij kopen. Deze heb ik op het oog:

http://www.bestelict.nl/product/90-M8LG70-...?origin=beslist

En deze grafische kaart:

http://www.bestelict.nl/content/product/90...DTV-uit.htm?p=0

Ik kies voor dat moederbord omdat het verreweg de enige is met PCI-E, socket 478 en DDR SDRAM.

Ik weet dat die grafische kaart die ik mischien wil gaan kopen niet een van de beste is, maar ik moet het zelf betalen en zoveel geld heb ik dus niet.

Daarnaast ben ik ook van plan om een nieuw CPU Cooler aan te schaffen, zo'n goede van zalman.

Mijn huidige specs:

Intel P4 3.2ghz socket 478

2x 512 DDR SDRAM

Sapphire ATI X1600 Pro 512mb agp 8x

Gigabyte GA-8I848PM

PS. Mijn monitor en videokaarty zijn verbonden met een VGA kabel dus gen DVI kabel, ik ben te lui om het te kopen maar mischien heeft het hier ook mee te maken ?

PSS. Als er een liefhebber is voor een Sapphire ATI X1600 Pro 512mb agp8x 3 maanden oud, pm me maar.

Hebben jullie nog tips voor mij ? Em maak ik een goede keus met die 2 onderdelen ? Of vergeet ik nog iets belangrijks ?

Bewerkt: door Blaster27
Geplaatst:
Jongen, Ik heb niet echt verstand van deze dingen, maar kijk even op internet voor hulp ofzo.

Hij zoekt ook hulp op het internet...

BTW: post hier niet als je er nix³ van afweet...

Ontopic...:

ik zou voor de nieuwe moederbord en videokaart gaan..., maar je moet wel ff kijken of je RAM geheugen enzo wel past.

en als je CPU te heet word zet je er gewoon ff een ventilator voor totdat je weer genoeg geld hebt ;)

Johan O.

Geplaatst:

Je hebt een prima PC en je moet deze spellen nog prima kunnen spelen (tuurlijk niet op de hoogeste resoluties en instellingen. Dan heb je een pc van 5000 euro nodig).

Het verstandigste lijkt me om eerst je pc te optimaliseren door niet teveel meuk naast je normale programma's te draaien als je een spelletje je doet.

Haal je hardeschrijf wat leeg dat je pc genoeg vrije ruimte heeft voor wisselbestanden (swapspace).

Defragmenteer hem. Check op spyware.

Als je dat alles hebt gedaan je spel opstarten. De instellingen net iets lager zetten. En dan moet alles gewoon goed werken.

Ik raad je aan om gewoon lekker te gaan sparen en over 2 a 3 jaar een compleet nieuwe te kopen met nieuwe technologieen zoals DirectX 10 en quadro core processors.

Geplaatst:

Ik heb precies dezelfde videokaart met dezelfde processor.

Alleen heb jij 2x 512mb en ik 1x.

Ik kan alle spellen heerlijk spelen (bijna op het hoogste kwaliteit).

Ik denk dat het, zoals Joriz al zei, aan de inhoud van je pc ligt.

Instaleer je pc anders helemaal opnieuw en download niet teveel shit.

Geplaatst:

Johan, zowel de cpu als de ram kaarten passen erin. :) Alleen een ventilator ervoor zetten helpt niet.

Joriz, ik kan niet sparen. :puh: Ik wil trouwens ook niet al mijn geld bewaren voor een nieuwe computer. Ik zal vandaag trouwens me pc schoonmaken. :Y

Wesley, Ik de meeste ook, maar ik noemde ff 2 voorbeelden (HL2 Episode 1, Hitman Blood Money)

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...