Jump to content

Internet Verbinding

Recommended Posts

Geplaatst:

Hey allemaal :cya:

Ik vind dat onze internet verbinding erg traag gaat, we hebben XS4ALL en het internet is verbonden aan 2 pc's, het gene wat me dwars zit is de download en upload snelheid, ik hoor vaak mensen van dit forum of van school hoe snel ze downloaden, hier hebben sommigen 100 mb binnen 5 a 10 minuten gedownload, ik doe daar een uur over, mijn download snelheid is dus ongeveer 25 kb/s, met geluk 30, sommigen downloaden dan met 80 kb/s of zelfs meer dan 2 mb/s, dit gaat dus voor mijn doen erg snel. Ik heb het er even over gehad met mijn ouders, en die vinden het erg irritant als ik bijvoorbeeld een filmpje van 50 MB ben aan het downloaden, hierdoor gaat hun internet ook erg sloom, dus ik mocht even kijken op een paar site's voor wat beter internet, toen kwam ik hier, dan staat er bij snelheid bijvoorbeeld dit 12000/1024 (dit is het snelste wat er was) maar hoe snel is dit dan in KB/s. Mijn vraag is dus heeft iemand een link of wat informatie naar een goede internet verbinding, het liefst niet in de 80 euro per maand, maar ook niet iets dat 25 KB/s gaat.

Hopenlijk hebben jullie wat bruikbare informatie voor me.

Alvast bedankt.

Geplaatst: (bewerkt)

Ik weet niet waar je woont, maar in de gemeente Boxmeer is ''Ethernet to the Home (EttH)'' gestart, dat is een verbinding met hoge snelheid die goedkoop is. (de snelste komt niet boven de 50 euro!) Ik gebruik nu de 2e snelste. Je betaalt een vast bedrag per maand, en je kan om de week via de site van de provider (@Home) de verbindingssnelheid verwisselen.

image005.gif

Voorleden en nadelen:

image003.gif

Site: http://www.home-boxmeer.nl:8081/index.jsp?targ=subpage2

(Misschien kunnen julie er niet op XD, alleen ik XD)

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:

Ik woon in Friesland, ik weet niet dat dit bij ons kan, in iedergeval bedankt voor je reactie. Weten nog meer mensen iets?

Hoi Typhoon ik woon zelf ook in Friesland, en ik woon in hetzelfde dekkingsgebied- als jou dus er zijn zeg maar dezelfde snelheden mogelijk bij jou en bij mij. Het is toch heel saai- vandaag op het forum dus ik kan je wel iets aanleren over de bepaalde factoren die gelden bij de snelheden en soorten internet. Sommige dingen weet ik ook niet helemaal honderd procent zeker, maar dat zou iemand anders dus moeten verbeteren als ik iets fout vertel. Nou ik denk dat je hier wel een hele tijd van kan lezen en ik heb het ook met plezier voor je geschreven Typhoon.

Internet:

Er zijn twee vaste soorten internet voor thuis, namelijk: Internet via de telefoon en via de Kabel. Vroeger was het alleen via de Telefoon- kabel, omdat er nog geen mogelijkheid was voor de kabel. Nu is deze er wel dus is er alleen maar meer variatie. Je kun kiezen uit verschillende pakketen, maar er is meer na de opkomst met Kabel internet hebben ze nu ook het bellen over Internet gelanceert grof weg noemt men dit ook wel: VOIP (Voice over Internet Protocol). Dit zijn dus niet analoge signalen, maar Digitalen signalen. Verder zijn er veel veranderingen geboekt op het gebied van internet. Vooral de snelheid- en de betrouwbaarheid zijn sterk omhoog gegaan in de loop van de jaren. Eerst ga ik het hebben over de snelheid, want die is in een kleine 3 jaar zo explociet gestegen dat je bijna wel kan denken aan een stijging van 1000% +. Het betekent dus dat er vroeger een gelimiteerde snelheid was van 56kilobits dus: 5.6kilobyte. Nu zijn er voor thuis- internet nog zoveel hogere snelheden gemeten, het hoogste dat voor een thuisgebruiker mogelijk is dat is 2megabyte per seconde, dit is dus 2000kilobyte dat is ruim 1500 keer sneller als een aantal jaren geleden. 100megabyte is in feite schrik niet: '100000kilobyte' dat moet je dus met een 25kilobyte snelheid binnen halen, dan ben je wel een aantal minuten bezig inderdaad. Veel sites bieden hun waren aan en zeggen daarbij niet de Kilobyte snelheid aan, maar de kilobit snelheid. Jullie hebben dus waarschijnlijk 250/... dat is dus veels te weinig tegenwoordig, want de bestanden worden als maar groter en je moet dus bij de tijd blijven. Er zit dus niet echt veel meer op dan een nieuw pakket aan te schaffen, want dit is echt te weinig, maar er zijn natuurlijk nog andere dingen waaraan het kan liggen. Bijvoorbeeld de kabels of de lengte daarvan, ook kan het liggen aan hetgeen dat meerdere mensen gebruik maken van het internet. Dan hebben we nog de verbetering van de lijnen, de betrouwbaarheid is hier sterk van omhoog gegaan. Je kan dagen of jaren achter elkaar op één verbinding zitten zonder problemen. Mischien een keer per jaar 1 minuut zonder, maar dan connect hij daarna automatisch weer en je kan weer een heel jaar.

Waarden:

Er zijn diverse maten en soorten grote's, hier is heel veel verwarring over ik weet het dan ook niet 100% zeker, maar ik kan het met veel zekerheid zeggen ik had vorig jaar zomer een beetje wat informatie sites rond gekeken op sites met informatie over de bepaalde grote's en maten van de bestanden. Veel bedrijven spotten met hele hoge snelheden, maar dat is dus eigenlijk niet altijd waard wat de bedrijven beweren en je hoort het maar al te vaak 20megabyte internet voor maar 35 euro per maand, helaas is dit maar 2megabyte per seconde, omdat ze het op tv of in de boekjes hebben over bits dat is een andere grote, maar het lijkt namelijk op elkaar. Als iemand hier een reactie op heeft kan je dat zeker doen, want de waarden zijn mij ook niet helemaal duidelijk hier is namelijk veel verwarring over zoals ik al eerder zei.

• 100megabit/s : 10megabyte/s - Dit soort snelheden zijn nog niet in een normaal huis behaald.
  • 10megabit/s : 1megabyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.
  • 1megabit/s : 100kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.
  • 0.1megabit/s : 10kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.

• 100000kilobit/s : 10000kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn nog niet in een normaal huis behaald.
  • 10000kilobit/s : 1000kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.
  • 1000kilobit/s : 100kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.
  • 100kilobit/s : 10kilobyte/s - Dit soort snelheden zijn al wel in een normaal huis behaald.

• 1000byte : 1kilobyte
  • 1000kilobyte : 1megabyte
  • 1000megabyte : 1gigabyte
  • 1000gigabyte : 1terabyte

Dit is een overzicht waar ik bijna heel zeker van ben, in de computer wereld gaat het rijtje zo op: Kilo - Mega - Giga - Tera. Mischien gaan er nog wel eens grotere snelheden komen als Adsl 2 in opkomst is, maar verwacht het de eerste 25jaar nog maar niet, want we moeten eerst nog de Gigabytes/s krijgen. Natuurlijk is het nog allemaal toekomst praat, maar ik denk wel dat het binnenkort komt. Verder valt er niet echt veel te vertellen over de waardes, ik denk dat je er wel wat mee kan, en denk dat je er wel wat mee kunt vooral met het tweede rijtje. Dan kun je eigenlijk eens zien wat je werkelijk krijgt , want dat soort sites zijn gewoonweg niet echt te vertrouwen. Eigenlijk zijn ze wel te vertrouwen, maar het is bij hun altijd Bit, en geen byte, maar bestanden worden wel gemeten in bytes en niet in Bits.

---

Dit was zo'n beetje wel de uitleg, ik kan je nog wel vertellen over de aankoop, maar ik denk wel dat jij en je ouders dat harstikke goed snappen, anders kun je me altijd op msn vragen stellen, want ik heb namelijk al veel pakketen gehad en heb ook sommige weg moeten doen, omdat de snelheid gewoon tegen viel. Ik wil je dus echt helpen, want anders kan je niet snel genoeg die: 'Je weet wel..' foto's binnen halen en dat mag niet want dan kan je onzo: Favoriete niet aanvullen, dus ik ga je echt helpen en ga eventueel voor je op zoek naar een aantal geschikte pakketen, ik woon toch in de buurt dus je geeft maar even een gil als er iets is. Veel succes met het versnellen van je internet.

Antwoord op 'ikt': 10 Mbps : 1megabyte/s - 10MBps : 10megabyte/s, geloof ik. :engel:

Bewerkt: door SummerBase

Ik heb een offtopic vraagje: Wat is 10 Mbps? En 10 MBps?

Ik heb hier een verbinding die 10 Mbps ondersteund.

EDIT@ Hieronder: Ik bedoel wat het verschil is tussen een kleine b en een grote B XD

Bewerkt: door ikt
Geplaatst:
Ik heb een offtopic vraagje: Wat is 10 Mbps? En 10 MBps?

Ik heb hier een verbinding die 10 Mbps ondersteund.

Wat je met die 10MBps bedoelt weet ik niet, maar die 10Mbps staat voor de netwerk verbinding. Dus dat jouw computer met een snelheid van 10Mbps bestanden kan kopieren, verplaatsen, etc binnen jullie thuisnetwerk.

Geplaatst:

Volgensmij haalt er hier iemand bits en Bytes door elkaar.

Doen ze wel meer opzettelijk. Bijvoorbeeld 20 mb internet van Versatel heeft dus maar een download snelheid van 20 Mbit/s (Megebit/seconde) dit is dus (delen door 8 ) 2,5 MB/s (MegaByte per seconde)

Nu komt de vraag van de topicstarter. Welke snelheid haal je dan? Dat is dus helaas geen 2,5 MB/s

Door oa. kabelverliezen en omdat elk pakketje wat over het internet wordt verzonden ook een header een footer heeft (wat ook steeds een aantal bytes kost) haal je dus maar ongeveer 2 MB/s

1 byte = 8 bit

1 KiloByte = 1024 Byte

1 MegaByte = 1024 KiloByte

1 GigaByte = 1024 MegaByte

Dit wordt door meeste aangehouden (oa. door werkgeheugen leveranciers en internet providers)

Bij hardeschijven komen ze dat echter niet na.

Als je een hardeschrijf van 80 GB koopt heb je maar 80.000.000.000 byte ruimte.

Waardoor je dus eigenlijk maar 74,5 GB ruimte hebt.

Sommige vinden dit oplichting, andere vinden dit weer normaal of weten dit niet.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...