Jump to content

Productie Nintendo DS gestopt

Recommended Posts

Geplaatst:

Productie Nintendo DS gestopt

Geen 1 april bericht, al hoef je ook niet bang te zijn. Nintendo heeft bekend gemaakt dat ze in Japan gestopt zijn met de productie van de 'oude' DS. De reden hiervoor is dat het bedrijf zich, of beter gezegd, haar productie capaciteit wil toeleggen op de productie van de DS Lite. Hopelijk levert dit Nintendo wat financieel voordeel op zodat de prijs van de DS Lite eerdaags ook omlaag kan.

41674.jpg

Ik herinner me overigens dat er nog geen maand geleden gezegd werd dat Nintendo de DS niet zal laten vallen. De reden was toen omdat de gekleurde modellen (lichtblauw en roze) niet op de DS Lite te krijgen zijn. Misschien is de productiestop maar tijdelijk, om even aan de massale vraag naar de DS Lite te voldoen. Dit lijkt echter onwaarschijnlijk, anders waren ze niet zo ver gegaan om de stop aan te kondigen.

Bron: Ownage.nl

--------------------------------------------------

Geplaatst:

Voor en nadeel ervan:

Voordeel:

1 Waarschijnlijk gaat de prijs dus wat omlaag voor de DS Lite.

2 Door daling van de prijs verkopen ze meer.

Nadeel:

1 Voor de liefhebbers van de oude DS word het bale.

Mij maakt het echter niks uit heb sinds kort een DS Lite wat me zeer goed bevalt :Y

Geplaatst:
Voor de liefhebbers van de oude DS word het bale.

Ze zijn nog wel in de winkel, er worden geen nieuwe meer bij gemaakt. En de liefhebbers van de oude NDS hebben hem waarschijnlijk al in bezit, dus aan nieuwe NDS consoles hebben die ook niks. Ik ben een bezitter van een oude NDS, de Lite lijkt me mooier maar onnodig aangezien ik de spelletjes ook wel op m'n NDS kan afspelen. Wie weet dat ik de Lite ooit koop als hij daalt in prijs, want het design en de GFX zijn een stuk beter dan die van de oude NDS. :puh:

Geplaatst:

Ik vind het wel verstandig dat ze die productie stoppen. Als ik nu moet kiezen tussen de lompere eerste DS en de lichtere DS Lite met betere graphics kies ik toch voor het tweede, net zoals zovelen dat waarschijnlijk zouden doen.

Geplaatst:

nou een beetje offtopic vraagje maar ja hier komt tie *tromgeroffel*

de nieuwe spellen voor de ds zijn die ook dan te spelen op de oude of alleen op lite

Geplaatst:

De DS lite is niet een nieuwe console, het is hetzelfde als de gewone DS maar dan met ander design. (dus je kan die games spelen ja)

Geplaatst: (bewerkt)

Hier een Stukje ter informatie over de DS Lite

Nintendo DS krijgt een zomerse look!

Nintendo’s nieuwste console is voorzien van alle bestaande functies van de Nintendo DS, inclusief enkele zeer speciale, waarmee de DS zich duidelijk onderscheidt van andere portable spelcomputers. De geavanceerde Touch Screen-technologie laat spelers de software met een stylus of zelfs met hun vingers besturen. Daarbij maken de twee schermen geheel nieuwe soorten videogames mogelijk, iets waar ook de ingebouwde microfoon met stemherkenning en draadloze Wi-Fi-ondersteuning een bijdrage aan leveren.

Dit alles komt samen in de Nintendo DS Lite, een lichtere en kleinere uitvoering van de originele Nintendo DS. De Nintendo DS Lite weegt 60 gram minder dan het origineel en is een derde kleiner van formaat. Er zijn echter niet alleen veranderingen aan het uiterlijk doorgevoerd, de Nintendo DS Lite is ook voorzien van helderdere beeldweergave (in vier stappen instelbaar), een handiger geplaatste microfoon en een langere, comfortabelere stylus. Dankzij het nieuwe design en de unieke functies, is deze console geschikt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht en game-vaardigheden.

De verbeterde beeldweergave van de Nintendo DS Lite laat spelers meer dan ooit genieten van de fantastische nieuwe titels die binnenkort worden uitgebracht. Zoals je kunt zien zijn er alleen maar verbeteringen! :Y

Bewerkt: door gammie
Geplaatst: (bewerkt)

Ik vind dat ze niet moeten stoppen met de oude ds waarom niet want je hebt er veel voordelen aan:het kost veel minder en de graphiqs zijn nog goed ^_^

Bewerkt: door Syfes
Geplaatst:
Wat is eigenlijk het verschil tussen ds lite en de oude ds.

De ds lite heeft mooiere en lichtere kleuren hij is veel lichter en hij is veel beter in de graphiqs het gewoon samegevat:een verbeterende ds ^_^

Geplaatst:

Plaats eens leestekens syfes, je post ziet er mij onnodig en onduidelijk uit.

Nou, er word gezegt dat er 4 stappen zijn van de brightness, maar is dan wanneer de lichten uit zijn ook meegerekend? want volgens mij telde ik er maar 3.

Geplaatst:
Plaats eens leestekens syfes, je post ziet er mij onnodig en onduidelijk uit.

Nou, er word gezegt dat er 4 stappen zijn van de brightness, maar is dan wanneer de lichten uit zijn ook meegerekend? want volgens mij telde ik er maar 3.

Waar kan je die vier stappen vinde :$ ? :clown:

Geplaatst:

op het touch-screen vind je een zonnetje als je daar op tikt met je stylus krijg je een ander 'lichtsterkte' :)

Geplaatst:
op het touch-screen vind je een zonnetje als je daar op tikt met je stylus krijg je een ander 'lichtsterkte' :)

Thx :*D Dat zijn dus die vier stappen :clown: (volgens mij is het ook meegerekend als het ligt uit is want anders hadde ze wel drie gezecht :Y )

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...