Jump to content

forum software ofzo


Planlos Ultra

Recommended Posts

Ik heb gehoord dat ipb 1.3 niet zo veilig meer is en ik wil een forum aanmaken en heb geen geld voor ipb 2.x.x dus vroeg ik me af weet iemand dan nog een betere forum software ofzo?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb gehoord dat ipb 1.3 niet zo veilig meer is en ik wil een forum aanmaken en heb geen geld voor ipb 2.x.x dus vroeg ik me af weet iemand dan nog een betere forum software ofzo?

www.phpbb.com

Snel, efficient, gratis, goed beveiligd.(athans nu toch)

Link to comment
Delen op andere websites

Natuurlijk kan dat in het Nederlands, er is zelfs een PhpBB club in Nederland. Deze groep fanatiekelingen- slaagden erin om van de Engelse versie een Nederlandse versie te creëren. Deze vereniging nest zich ook wel onder de website: 'PhpBB'. Ik ben dus even verder gaan zoeken ik heb 'hier' het Nederlandse- Taalpakket voor je gevonden.

---

Download het bestand: 'Lang_Dutch.zip' en Extract/pak het Archief uit. Je vind een map in dit Archief upload deze map naar het forum Systeem dit gaat heel gemakkelijk. Browse via het FTP- progarmma naar de map: 'Language' plak de map 'Lang_Dutch' erin en via de opties in het Adminstratie- paneel kun je de taal aanpassen of instellen voor het publiek. Let wel op: Je moet het PhpBB Board(Forum) op een Host hebben waar jij bij kunt met behulp van een FTP- server. Veel succes en als er nog iets in kan je altijd aankloppen.

Bewerkt: door SummerBase
Link to comment
Delen op andere websites

Planlos Ultra ik heb een paar posts geleden ook al uitgelegt hoe je dat erin moet zetten, als we nou even lezen kunnen we het wat prettiger voor elkaar houden, want nu moet ik weer een bericht typen wat eigenlijk helemaal niet nodig had geweest, maar goed ik zal het nog wel een keer uitleggen en deze keer wel lezen.

---

Download het bestand: 'Lang_Dutch.zip' en Extract/pak het Archief uit. Je vind een map in dit Archief upload deze map naar het forum Systeem dit gaat heel gemakkelijk. Browse via het FTP- progarmma naar de map: 'Language' plak de map 'Lang_Dutch' erin en via de opties in het Adminstratie- paneel kun je de taal aanpassen of instellen voor het publiek. Let wel op: Je moet het PhpBB Board(Forum) op een Host hebben waar jij bij kunt met behulp van een FTP- server. Veel succes en als er nog iets in kan je altijd aankloppen.

Ik zal je nogmaals vertellen hoe je de taal kan instellen, ga naar het: 'Adminstratie- paneel'. Zoek onder het kopje 'General Admin' de tekst: 'Configuration' als je in dat scher bent beland moet je een woord: 'Default Language' zoeken. In deze optie kun je de Generale Taal veranderen, natuurlijk moet het pakket dan al in de map Language staan. Als je nog even wilt testen met het Administratie paneel, dan verwijs ik je door naar 'deze' demo. Veel succes en mocht er weer wat wezen klop gerust aan, maar lees deze keer wel. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik zal je uitleggen hoe je een skin instaleert. Je download een leuk skin- pakket die jou wel aan staat. Bijvoorbeeld op; 'deze' site, je download gewoon het bestand wat het ook iets: .zip (Winzip) of .rar (Winrar) naar je computer en je kunt het openen met het daarvoor bestemde programma. Dan Browse je via je FTP- programma naar de map Templates als het goed is vind je hierin de map: 'subSilver' dat is de standaard Skin/template van PphBB. Het gaat weer net zo makkelijk asl bij het plaatsen van het Taalpakket je plaatst de map (Template) in de zonet genoemde map en je kunt je weer inloggen op je forum. Ga als je ingelogt bent op je forum weer naar Adminstratie- paneel. Zoek in het Adminstratie- paneel het kopje Styles Admin op. Druk dan op Add dan zul je wel zien welke Skins/templates er beschikbaar zijn, als ze beschikbaar zijn kun je ze intstaleren als je dit gedaan hebt is hij natuurlijk nog niet zichtbaar.

Ga weer naar het kopje: 'General Admin' vervolgens ga je weer naar de 'Configuration' dan zoek je een tekst op genaamd: Default Style. Als je die hebt gevonden zul je aan de rechterkant van die kolom zien voor welke skin je kan kiezen. Daar zie je dus eventueel de naam van je Skin staan natuurlijk als het goed is verlopen. Heb je geen skin geinstaleerd dan kun je zeker weten geen andere skin kiezen. Verder blijft het gebruiken van Skins op eigen risico, mocht het mischien een handige tip wezen om eens 'deze' van PhpBB - Administratie paneel te bekijken. Je kan er welliswaar niks op aanpassen, maar je kan wel zien wat je allemaal kan doen voordat je bij jezelf aan de slag gaat. Nou veel succes en veel plezier met het plaatsen van de skins. :cya:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...