Jump to content

Dringend hulp nodig


~Mario~

Recommended Posts

Hallo beste mensen, ik heb dringend hulp nodig met me draadloze internet verbinding.

Ik heb sinds pas een router gekocht om draadloze internet verbinding te kunnen krijgen.

Ik heb nu ook een netwerkkaart om de signalen te ontvangen, alles werkt perfect

ik heb 100% signal, het ip adres is door dhcp toegekend ik heb chello van upc al geinstalleerd,

en het ip adres klopt gewoon hartsikke goed! nu ga ik op internet gaat hij verbinding zoeken met

de server, kan de pagina niet worden gevonden, wat doe ik nu nog verkeerd?

Help me zo snel mogelijk, want ik wil snel op me laptop kunnen internetten.

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Sorry voor de dubbelpost, maar dit komt er te staan, als ik op internet ga, echt heel vaag:

De pagina kan niet worden weergegeven.

De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.

Microsoft Windows kan het netwerk onderzoeken en de netwerkverbindingsinstellingen automatisch bepalen, als uw netwerkbeheerder dat mogelijk heeft gemaakt.

Als u wilt dat Windows de instellingen probeert te vinden,

kunt u op Netwerkinstellingen detecteren klikken.

Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.

Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.

Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.

Kan de server niet vinden of DNS-fout

Internet Explorer

Link to comment
Delen op andere websites

Het kan zijn dat de antenne verbinding maakt met de router en dat dus ook aangeeft. Maar dat de router geen survey heeft. Dat betekend dus dat er wel verbinding is tussen de router en antenne, maar geen verbinding met het internet.

Zie bijlagen..

Dat is vaak een probleem van de router. Reset de router en wacht totdat hij weer helemaal is opgestart. Als het goed is zie je ook lampjes op je router branden, zodra het internetlampje weer brand, tesamen met de wirelessverbingenlampjes moet je weer probleemloos op het internet kunnen komen. Zie plaatje drie voor de icoontjes die je in de taakbalk moet hebben. Dat groene trapje zegmaar is de verbinding tussen antenne en router, en dat pc'tje met dat waaiertje (:cab:) is de verbinding met het internet. Staat daar een kruisje doorheen doet het internet het niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar in me handleiding staat ook dat ik naar de site van Robotics

moet gaan, dat is namelijk het merk van me router

En dan moet ik gewoon http// 298.56 enz...

Me ip adres invullen, en kom op de site van me router!

waar ik van alles kan doen, moet ik hier soms zijn?

Of weet je hier niets van?

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Nouja, ik weet niet al teveel van het menu van de router af, ik heb mijn draadloze router gewoon aan de vaste gekoppeld zodat ik hem niet hoefde te configureren. Ik heb in dat menu de router alleen beveiligd zodat anderen die in mijn buurt wonen er geen gebruik van kunnen maken. Als je de draadloze router vervangen hebt voor de vaste (met draad), zal je de routerinstellingen van je oude overkunnen nemen in je nieuwe (de draadloze). Heb je de router niet vervangen, zal je hem moeten configureren. Als het goed is heb je een handleiding bij de router gekregen, waar stap voor stap staat aangegeven wat je waar precies moet invullen. Je zal ook informatie van je internetprovider nodig hebben, anders kom je nooit op het internet..

Link to comment
Delen op andere websites

Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer, nu staat er beperkte of

of geen verbindingsmogelijkheden, en bij me netwerkkart staat: Status wep error.

wat is er gebeurd? hoe kan ik weer verbinding krijgen?

Link to comment
Delen op andere websites

Sorry ik heb nog wat kleine informatie:

Ik heb me router aanstaan, en nu zegt hij kan niet worden verbonden, omdat

het netwerk geen ip adres heeft toegewezen, hoe kan dat dan?

En als ik naar de status van de verbinding ga, staat er zo,n handje onder,

is dat ter beveiliging?

Edit: ik denk dat het ook aan me wep beveiliging ligt, hoe krijg ik die wep beveiliging er dan volledig totaal eraf,

zodat het echt helemaal weg is! elke keer zet ik het uit, maar dan komt het weer terug dus..

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Lees is heel goed die hele handleiding door en volg alles stap voor stap (JAAA daarom zit er zo'n BOEKWERK bij :{ )

Dan moet je er zeker weten uit komen.

Neem ook meteen het stukje beveiliging mee zodat niet de hele buurt mee kan internetten op jouw verbinding.

Link to comment
Delen op andere websites

Zonder beveiliging kan de rest van je buurt meeinternetten en zelfs lekker je hardeschrijf doorspitten.

Aangezien je niet echt bepaald ervaren lijkt te zijn is het misschien slimmer om de systeembeheerder in te schakelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had ongeveer ook zo'n probleem gehad, eerst had ik echt eindeloze problemen met me draadloze verbinding en nu werkt het perfect. Naja, ik zal je proberen te helpen:

Ga is naar: Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > Kllik je draadloze adapter aan > Kies rechtsonder: Draadloze netwerken... > Als t goed is zie je dan je netwerk staan probeer via daar verbinding te maken.

Dan nog een mogelijkheid:

Configuratiescherm > Netwerkverbindingen > Kllik je draadloze adapter aan > Eigenschappen > Draadloze netwerken > Vink dat vinkje bovenaan aan > Klik op toevoegen en voeg daar je netwerk toe.

Naja, kijk of t helpt. :{

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij ben je goed op weg. Ik heb zelf ook een Router van het topmerk US Robotics. Het conguferen ervan is heel makkelijk. Je slaat het boekje open (zoals Joriz al zei) en je slaat een aantal bladzijden over totdat er wordt gezegt, dat je je router kan confugeren. Dan heb je alles al overgeslagen zoals, stekker in de muur voor stroom enz.

Volgens mij moet je dan in je adresbalk dit invoeren: 192.168.123.100. Dat staat bij ons in het boekje, en we hebben nu 3 routers gehad van dat merk en elk boekje stond dezelfde code in. Dus waarschijnlijk moet jij dit ook invoeren. Als je dat gedaan hebt krijg je een roodvenster en druk je op "Log in" en dan kan het conguferen van je router beginnen. Dit kun je het beste doen met de Wizzard die erbij zit. Zit die er niet bij, dan moet je het handmatig doe.

Nog even vooraf wat je meot doen:

  1. De Router moet op stroom staan.
  2. De kabeltje waar het internet door loopt (kabeltje van de modem naar de router) moet in het WAN plug-in zitten.
  3. De computer moet van de netwerkkaart in het nummertje plug-in zitten. Bijv. 4 op de achterkand an de router.
  4. Doe dat met alle PC's.
  5. Start Internet Explorer of FireFox op en voer die code in bij de urlbalk (meest gebruikte: 192.168.123.100)
  6. Conguferen kun je dan, bijvoorbeeld via Wizzard of handmatig.
  7. Gebruik eht boekje erbij voor de precieze instructies.
  8. Lukt dat niet, bel dan US Robotics op doorde weekste werkdagen tussen 9 en 17 uur (geloof in die rooi).

veel succes ermee, ik hoop dat het lukt! :klap:

Edit: Ik zie dat jij een andere code moet invoeren, dat is ook oké. Volg gewoon het rode scherm dat je krijgt, je zit dus op de goedde weg. Druk op "Log in", volg de wizzward of congufeer zelf de router handmatig via het boekje.

Bewerkt: door Ruurd31
Link to comment
Delen op andere websites

Oke ik heb zeer goede verbinding, maar nu ik ga naar die site meldt me aan,

Volg het hele scherm sla het op, en nog kom ik niet op internet, wat kan dit nou toch zijn?

Server of dns fout, wat is dat dan? en bij me verbinding op die site staat ook: Disconnected.

En en het moet dus op connected staan, hoe moet ik dat doen?

Bewerkt: door searagent
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
×
×
  • Create New...