Jump to content

Nvidia geforce 7300 LE

Recommended Posts

Geplaatst: (bewerkt)

Hallo allemaal, de pc die ik op het oog heb heeft een Geforce 7300 LE (Turbocache) videokaart, veel mensen denken dat hij det geheugen van je ram afhaalt maar dat is niet zo omdat het geen onboard is. ik heb dus alles al uitgevogelt en ben van plan hem over een week of 2 te kopen, nu is mijn vraag: Lukt gta Sa wel op een 1280x1024 Resolutie met de draw distance en alles op zn hoogst?

om precies te zijn is het een: Nvidia Geforce 7300 LE 256 MB Turbocache Videokaart

Ik had een vergissing gemaakt in de titel, de echte resolutie staat in de post!

>>> Door Gunslinger: Ik heb de titel aangepast, die klopt nu weer.<<<

Bewerkt: door Gunslinger
Geplaatst:

Daar kom ik aan met me hardware kennis, :puh:

Het ligt er nog maar net aan wat je precies wilt, je hebt het alleen over sa, maar ben je ook van plan om er andere spellen op te spelen in de toekomst ? Dit is niet echt een fantastische kaart, als je er alleen sa op wilt spelen is hij sterk genoeg. Ik kan je niet vertellen of je met die kaart sa op het hoogst kan draaien, daarvoor zul je een andere gebruiker van deze kaart moeten zoeken. Je moet er ook op letten of je wel voldoende ghz en ram hebt. Het heeft bijvoorbeeld weinig zin om deze kaart te nemen als je 500mhz en 128ram hebt. (om maar iets te noemen...) Ook moet je evee kijken of dit een agp of een pci-e kaart is en of je het betreffende slot wel op je moederbord hebt.

Mijn conclusie: Als je alleen van plan bent om sa te spelen (mischien niet op het allerhoogst) is dit een redelijke kaart. Als je in de toekomst ook andere wil gaan spelen dus wat kractiger spellen als sa zal ik je een 7600GT minimaal aanraden.

ok... hier ff alles over de pc die ik wil:

Processor, besturingssysteem en geheugen

Processor

AMD Athlon™ 64 X2 processor 3800+

Geïnstalleerd besturingssysteem

Legitieme Windows XP Media Center Edition 2005 met Update Rollup 2

Chipset

ATI RADEON® XPRESS 200 chipset

Standaard geheugen

1 GB

Type geheugen

DDR-SDRAM

Geheugenslots

4 DIMM-sockets

Interne drives

Interne vaste schijf

200 GB

Vaste schijfcontroller

Seriële ATA vaste schijf

Snelheid vaste schijf

(7200 rpm)

External Hard Disk Drive

De HP Personal Media Drive wordt apart verkocht (160gb, PC170A; 300gb, EK421AA )

Type optische drive

Dvd-drive

Snelheid optische drive

Max. 16x

Type tweede optische drive

DVD-writer

Snelheid tweede optische drive

Max. 16x/8x ±r/ ±rw Double Layer met ondersteuning van LightScribe technologie

Systeemeigenschappen

Geheugenkaartlezer

9-in-1 geheugenkaartlezer

Netwerkinterface

10/100BT netwerkinterface

Video-opname interface

IEEE 1394 Firewire®-interface

Draadloze mogelijkheden

Draadloos LAN 802.11 b/g

Video RAM

Tot 256 MB videogeheugen

Intern geluidssysteem

Geïntegreerde 5.1 geluidsoplossing

Audioconnectoren

2 audiopoorten aan voorzijde, 3 analoge audiopoorten aan achterzijde, 1 digitale audiopoort aan achterzijde

Toetsenbord

Draadloos toetsenbord en draadloze muis

Dockingoplossing

Cameradockhouders zijn beschikbaar voor aansluiting van HP Photosmart camera's en dockingstations. Meer informatie is beschikbaar op: www.myhardwarechoice.com (alleen verzend- en administratiekosten worden in rekening gebracht)

Handheld afstandsbediening

HP Media Center afstandsbediening

Externe drivebehuizing

2 externe posities voor optische drives, 1 interne inbouwplaats voor vaste schijf; 1 externe positie voor vaste schijf

Uitbreidingsslots

3 PCI (1 vrij)

Externe I/O-poorten

6 USB 2.0 poorten (2 aan voorzijde); 2 Firewire-IEEE-1394 poorten (1 aan voorzijde); 1 parallelle poort

Software

Software - Productiviteit / Financiën

Microsoft® Works 8.0

Voorgeïnstalleerde software – omschrijving

Microsoft® Internet Explorer 6.0; Microsoft® Outlook® Express; Adobe® Reader 7.0

Driversoftware voor optische drive

Sonic™ DigitalMedia Plus: Sonic™ RecordNow, Sonic™ MyDVD, Sonic™ Easy Archive, Sonic™ Express Labeler; Microsoft® MovieMaker; Microsoft® Windows® Media Player 10; RealPlayer; HP Photosmart Premier; DVD Play (van Cyberlink) met Dolby Digital playback

Downloadable software

Speciale aanbieding: raadpleeg voor afgeprijsde titels: www.mypcchoice.com

Software – internet en on-line

Eenvoudige toegang tot Internet via de betere Internet service providers

Inbegrepen software

HP Pavilion on-line gebruikershandleiding, HP Help, HP Pavilion recoverypartitie (met de mogelijkheid om systeem, applicaties en drivers apart terug te zetten); Optionele her-allocatie van de recoverypartitie; Software voor het maken van recovery-cd/dvd; Symantec™ Norton Internet Security™ 2006 (60 dagen live update)

Afmetingen / gewicht / garantie

Gewicht

13,8 kg

Gewicht met verpakking

20 kg

Afmetingen (b x d x h)

192 x 420 x 385 mm

Afmetingen verpakking (b x d x h)

500 x 600 x 340 mm

Garantieverklaring

1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid

Verder wil ik CoD2 spelen enzo en DTM Race 3 en al dat soort dingen.

Bewerkt: door plippop
Geplaatst:

O sorry, ik begreep je vragen even verkeerd, ik dacht dat je alleen een nieuwe videokaart nam. :puh:

Ik kan niet echt ui het lijstje op maken of er een AGP of PCI-E slot in zit. Zou je even de link willen geven ?

Met die 7300 kun je wel eventjes mee vooruit maar verwacht niet dat je alles op het hoogst kan zetten met de nieuwe games, en na een jaar zal hij al wel te oud zijn. De snelheid en het aantal ram is trouwens redelijk.

het is een pci, ik ga hem ook niet zo lang gebruiken, ik dump er na een jaar of half jaar el een nieuwe in hoor, maar dit was even een snelle oplossing en zal je SA echt niet op zn hoogst kunnen spelen?

http://h10010.www1.hp.com/wwpc/nl/nl/ho/WF...2-72681773.html

want die videokaarten worden steeds goedkoper en op dit moment wil ik alleen games ongeveer gelijk (qua vereisten) als san andreas spelen... maar wel op het hoogst voor optimale ervaring ;)

er komt ook een nieuwe hp uit maar die videokaart vertrouw ik niet: NVidia GeForce 7500LE Turbo Cache, 512MB (DVI)

ik bedoel... de 7500 bestaat toch niet?

Geplaatst:

Een groot merk als HP is heus wel te vertrouwen hoor, ik heb trouwens ook nooit van een 7500 gehoord.

Maar het is een beetje brak dat er zowel geen AGP als PCI-E in zit. Er bestaat volgens mij helemaal geen 7300 voor de pci variant, waar heb je die kaart gezien ?

Er zit een pci E slot in en 3 pci normaal en die kaart heb ik nergens gezien maar die zit in de pc! ik stel hem niet samen ofzo.. daarom vraag ik het jullie :duh:

Afbeelding: 00286281.jpg

Geplaatst:

Dat ie niet onboard zit wil niet zeggen dat ie het niet van het intern afttrekt. http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=41454 lees dat maar is goed door(is ander type videokaart maar komt op hetzelfde neer.)

Maar als je toch van plan bent een andere videokaart te kopen, is het toch niet zo'n probleem dat er op het moment een wat slechtere inzit?

Geplaatst:

bij de pc die ik dus had gezien in de winkel met de 7300 videokaart had ik gezien bij de systeem info dat er niets van de ram af was :? en verder heb ik nu dus een nieuwere versie van de pc op het oog met alles iets beter, hij heeft een betere processor enzo... maar die videokaart is dus de Ge-force 7500, het moederbord is het volgende moederbord: Asus A8M2N-LA, de naam die hp het ding heeft gegeven: NodusM-GL8E en hij heeft het volgende chipset: GeForce 6150 LE de videokaart ff helemaal:

GeForce 7500LE

* 256 MB DDR memory

* I/O Ports: DVI, S-Video, VGA

nou... verder zit er ergens nog 256 mb, die kan je inschakelen wanneer het nodig is (ik geloof dat dat geheugen wel van de ram afsnoept) en zo zit die pc in elkaar, voor de mensen die alles uitgebreid over de pc en videokaart willen zien om te kunnen oordelen over de videokaart en hoe het nu allemaal zit en nog niet kunnen zeggen of hij SA optimaal aankan... hier een paar links:

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...cname=c00725275

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...cname=c00714578

https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=2514

Geplaatst:

Dat is zeker een goede computer, hij maakt gebruik van de nieuweste socket en heeft ddr2 ram. :)

Ik denk haast wel dat je hier sa optimaal mee kan spelen. Ik vermoed dat die 7500 een aangepaste versie is voor die computer, die kaart vind je verder ook niet op de site van nvidia ofzo.

Geplaatst:

ja... meer computerbedrijven doen het... zoals medion die kwam met de 6700XL, ik ben dus van plan deze te kopen maar hij is er pas over 2 weken, ik weet jammer genoeg nog niet hoe dat met die videokaart zit..

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.
  • Create New...