joshoon Geplaatst: 23 juli 2006 Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 (bewerkt) hey ik heb vandaag net een sa-mp server gemaakt maar hoe kan ik inloggen als admin en admin dingen doen zoals bannen en kicken praten als admin en van die dikke teksten in het beeld laten verschijnen bij de spelers zou iemand dat allemaal weten die Admin trucjes? alvast bedankt --------------- greetz joshua Bewerkt: 23 juli 2006 door joshoon Reageren
Kraay Geplaatst: 23 juli 2006 Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 (bewerkt) In je server.cfg kun je een wachtwoord instellen. ga dan ingame en typ: Ff compleet: /rcon cmdlist - lijst met de commandos /rcon echo [text] - zal de tekst in het chatvenster laten zien. (i.e. /echo server shutting down) /rcon kick [iD] - kickt diegene (i.e. /rcon kick 2) /rcon ban [iD] - bant diegene (i.e. /rcon ban 2) /rcon changemode [mode] - veranderd de gamemode /rcon gmx - Be-eindig de gamemode en gaat verder naar de volgende gamemode(die je in de server.cfg ingesteld hebt) /rcon reloadbans - herlaad de samp.ban lijst /rcon say [text] - praat als admin /rcon hostname [text] - veranderd je 'hostname' (de naam die je ziet voor je joint) /rcon exit - sluit server af /rcon exec - herlaad je server.cfg (niet 100% zeker) Van die grote teksten kun je met wat filterscripts doen.. Bewerkt: 23 juli 2006 door Kraay Reageren
joshoon Geplaatst: 23 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 In je server.cfg kun je een wachtwoord instellen. ga dan ingame en typ:/rcon login <Je wachtwoord> /rcon kick <ID> voor te kicken /rcon ban <ID> om te bannen De rest ben ik even vergeten.. :$ Van die grote teksten kun je met wat filterscripts doen.. oke... maar filterscripts waar vindt ik die? Reageren
Kraay Geplaatst: 23 juli 2006 Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 http://forum.sa-mp.com/index.php?board=30.0 Bij [FS] mabakos admin script heb je veel opties, oa zo'n tekst op het scherm ;-) Alleen is ie gestop met het maken van nieuwere versies, maar ze zijn nog wel downloadbaar. Reageren
Azer Geplaatst: 23 juli 2006 Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 In je server.cfg kun je een wachtwoord instellen. ga dan ingame en typ:/rcon login <Je wachtwoord> /rcon kick <ID> voor te kicken /rcon ban <ID> om te bannen De rest ben ik even vergeten.. :$ /rcon say text - om te chatten als admin/rcon changemode <ID> - om de gamemode te veranderen /rcon gmx - gamemode restarten /rcon hostname text - veranderd de hostname van de server /rcon reloadbans - herstart de bans, nadat je wat veranderd hebt in de banlist tekstfile /rcon exit - sluit de server af Enkele filterscripts kan je hier vinden: klik Reageren
joshoon Geplaatst: 23 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 23 juli 2006 http://forum.sa-mp.com/index.php?board=30.0Bij [FS] mabakos admin script heb je veel opties, oa zo'n tekst op het scherm ;-) Alleen is ie gestop met het maken van nieuwere versies, maar ze zijn nog wel downloadbaar. ik snap niet zoveel van die site :S maar toch bedankt In je server.cfg kun je een wachtwoord instellen. ga dan ingame en typ: /rcon login <Je wachtwoord> /rcon kick <ID> voor te kicken /rcon ban <ID> om te bannen De rest ben ik even vergeten.. :$ /rcon say text - om te chatten als admin/rcon changemode <ID> - om de gamemode te veranderen /rcon gmx - gamemode restarten /rcon hostname text - veranderd de hostname van de server /rcon reloadbans - herstart de bans, nadat je wat veranderd hebt in de banlist tekstfile /rcon exit - sluit de server af Enkele filterscripts kan je hier vinden: klik ok bedankt maar waar moet ik het precies plaatjes gewoon in het spel? Reageren
Azer Geplaatst: 25 juli 2006 Rapport Geplaatst: 25 juli 2006 filterscripts voeg je toe aan de server, je plaats ze in de map \filterscripts\. Daarna pas je de server config aan (zoals op het onderste plaatje staan aangegeven): de filterscript is aan de config toegevoegd (onderste plaatje) en wordt geladen in de server (bovenste plaatje). de naam van de filterscript die hier gebruikt wordt is weaponfs. Wil je meerdere filterscripts toevoegen, dan zet je de naam van die filterscript er gewoon achter: Bv. filterscripts weaponfs naam_2e_filterscript Reageren
joshoon Geplaatst: 25 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2006 filterscripts voeg je toe aan de server, je plaats ze in de map \filterscripts\.Daarna pas je de server config aan (zoals op het onderste plaatje staan aangegeven): de filterscript is aan de config toegevoegd (onderste plaatje) en wordt geladen in de server (bovenste plaatje). de naam van de filterscript die hier gebruikt wordt is weaponfs. Wil je meerdere filterscripts toevoegen, dan zet je de naam van die filterscript er gewoon achter: Bv. filterscripts weaponfs naam_2e_filterscript oke maar ik zie niet de map filterscripts ergens staan:S Reageren
joshoon Geplaatst: 25 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 25 juli 2006 Die map moet je aanmaken. oke die moet ik gewoon bij alle dingen zetten van me server? denk het zelf wel maar bedankt voor jullie hulp allemaal Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.