kees1991 Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 met mijn tv kaart kan ik mijn pc in slaap mode setten dat gaat die wel uit maar dan kan die weer heel snel aan. nu heb ik bij configuratiescherm / energie beheer / geaanceerd. daar kan je instellen wat de pc moet doen als je op de aan en uit knop drukt. ik heb daar ingesteld dat die in slaap mode gaat. dit leek mij wel handig voor als ik moet gaan eeten dan set ik hem in slaap mode. maar wat is slaap mode nu eigelijk. en warom kan de pc dan ineens so snel opstarten ?? en is het wel verstandig om dat te doen ?? Reageren
Velaro Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 Bij de slaap-mode, beter gekend als de standby-mode wordt gebruikt om als je je PC voor even afzet direct weer terug kan aanzetten. Als je dus nu op je aan/uit-knop drukt zal hij in standby-mode staan, en zal hij bijna onmiddelijk weer aanstaan en hoef je al je programma's niet meer hernieuw op te starten. Wel gingen ze het ergens verbieden, omdat het teveel energie zou verbruiken in plaats van hem gewoon uit te zetten, ik weet dus niet of het veel energie bespaart.. Zelf zet ik hem ook wel ééns in de slaap-mode, wel handig. Velaro. Reageren
kees1991 Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 standby-mode is volgens mij wat anders van als je naar start en dan afsluiten en dan standby doet blijft de pc aan. je hoort hem dan ook nog en als je op enter drukt bij je gelijk weer op het bureaw blad en in slaap mode niet dan hoor je de pc ook niet meer, en als je dan weer aan doe moet die ook nog wel heel eventjes opstarten. dus ik denk dat u wat anders bedoelt dan ik. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 slaapmode is een mode die je pc als het ware uitzet, alls waar je mee bezig bent word op de harde schijf opgeslagen en vervolgens word je pc uitgezet, als je pc uit is gebruikt hij ook geen stroom meer, in stand by mode doet hij dat wel. je kan dit dus aanzetten ja. wat je ook kan doen is instellen wat er moet gebeuren als je op de sleep knop drukt. kies dan dat de pc in slaapstand moet staan. als je dan weg wilt kan je altijd ff op sleep drukken. heb je geen sleep/slaap toets dan druk je ctrl, alt en delete en dan ga je naar afsluiten, daar kies je slaapstand. zo word je pc ook in slaapstand gezet. Reageren
kees1991 Geplaatst: 27 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 dus als ik het goed begrijp dan verbruikt de pc geen stroom als de pc op slaat stand staan Reageren
-Roy- Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 Windows XP heeft geen moeite met wakker worden, maar sommige programma's kunnen in de war raken van de slaapstand. En als je een draadloze internetverbinding hebt, zal Windows eerst opnieuw verbinding moeten maken met het draadloze netwerk voor je het internet weer opkunt. Merkt je dat een bepaald programma er niet goed op reageert dan kunt je alleen dat programma afsluiten voordat je de slaapstand gebruikt. Dat is altijd nog gemakkelijker en sneller dan alle programma's afsluiten en wachten todat Windows XP de hele procedure van het afsluiten heeft voltooid. -- De slaapstand is een ideale manier om snel(ler) je pc uit te zetten en weer in te schakelen. Maar het is misschien niet zo'n goed idee om de slaapstand te gebruiken terwijl je een dvd'tje aan het branden bent of andere zware taken uitvoert. Daarnaast is het voor de prestaties van Windows XP wel goed om af en toe toch de pc op de traditionele manier af te sluiten en opnieuw te laten starten. Veel plezier verder in dromenland. Reageren
.::FLIPKIP::. Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 ja... wat je het beste kan doen is dat als je de pc niet gebruikt overdag.. hem in de slaapstand zetten en wanneer je naar bed gaat hem echt af te sluiten, ik doe dat ook zo Reageren
Kraay Geplaatst: 27 juli 2006 Rapport Geplaatst: 27 juli 2006 dus als ik het goed begrijp dan verbruikt de pc geen stroom als de pc op slaat stand staan De pc verbruikt altijd stroom in slaapstand en ook als ie uit staat. Pas als de je de stekker eruit haalt gebruikt ie geen stroom(op zo'n plat battertijtje na voor de tijd, bios etc..). Slaapstand: Bij slaapstand wordt de inhoud van het RAM-Geheugen op je HDD opgeslagen en daarna volledig afgesloten. Zet je je pc daarna weer 'aan' wordt dat bestandje weer in je RAM-Geheugen geladen en staat alles weer percies hetzelfde open. Stand-By: Met Stand-by worden de monitor, de vaste schijf en andere apparaten afgesloten, maar blijft het RAM-Geheugen werken. En kan je pc dus weer snel opstarten als je hem uit de Stand-by Haalt. Om Slaapstand in te schakelen: Ga in je configuratiescherm naar EnergieBeheer-->Tablad slaapstand-->Slaapstand inschakelen aanvinken en op toepassen klikken. Dan ga je naar Start-->Afsluiten, niks veranderd, totdat je shift indrukt dan komt ipv standby, slaapstand er testaan Reageren
kees1991 Geplaatst: 28 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 28 juli 2006 oke bedankt allemaal nu snap ik het wel dankjullie Reageren
Joriz Geplaatst: 28 juli 2006 Rapport Geplaatst: 28 juli 2006 Het voordeel is van de slaapstand dat je computer dan echt uit staat en gewoon dan de stekker eruit kan halen en je pc kan vervoeren (wordt veel gedaan met laptops). Echter mag je ondertussen geen hardware veranderen want dan loopt je computer vast of gaat hij raar doen. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.