kees1991 Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 ik ben het nu echt zat. ik kan wel een model in gta sa setten maar niet in vc. dit snap ik dus niet. darom wil ik graag hulp en post ik hier alemaal wat ik gedaan heb. in de gta_vc.dat heb ik dit # # Load IDEs first, then the models and after that the IPLs # # everything is loaded on a per directory basis and in alphabetical order # to improve the speed of loading # # Object types # IDE DATA\MAPS\toren.IDE IDE DATA\MAPS\generic.IDE IDE DATA\MAPS\littleha\littleha.IDE IDE DATA\MAPS\downtown\downtown.IDE IDE DATA\MAPS\downtows\downtows.IDE IDE DATA\MAPS\docks\docks.IDE IDE DATA\MAPS\washintn\washintn.IDE IDE DATA\MAPS\washints\washints.IDE IDE DATA\MAPS\oceandrv\oceandrv.IDE IDE DATA\MAPS\oceandn\oceandn.IDE IDE DATA\MAPS\golf\golf.IDE IDE DATA\MAPS\bridge\bridge.IDE IDE DATA\MAPS\starisl\starisl.IDE IDE DATA\MAPS\nbeachbt\nbeachbt.IDE IDE DATA\MAPS\nbeachw\nbeachw.IDE IDE DATA\MAPS\nbeach\nbeach.IDE IDE DATA\MAPS\bank\bank.IDE IDE DATA\MAPS\mall\mall.IDE IDE DATA\MAPS\yacht\yacht.IDE IDE DATA\MAPS\cisland\cisland.IDE IDE DATA\MAPS\club\club.IDE IDE DATA\MAPS\hotel\hotel.IDE IDE DATA\MAPS\lawyers\lawyers.IDE IDE DATA\MAPS\stripclb\stripclb.IDE IDE DATA\MAPS\airport\airport.IDE IDE DATA\MAPS\airportN\airportN.IDE IDE DATA\MAPS\haiti\haiti.IDE IDE DATA\MAPS\haitin\haitin.IDE SPLASH loadsc2 IDE DATA\MAPS\concerth\concerth.IDE IDE DATA\MAPS\mansion\mansion.IDE IDE DATA\MAPS\islandsf\islandsf.IDE IDE DATA\MAPS\stadint\stadint.IDE #collision data COLFILE 0 MODELS\COLL\GENERIC.COL # have to load map.zon before any of the IPLs IPL DATA\MAP.ZON IPL DATA\NAVIG.ZON IPL DATA\INFO.ZON # # Scene information # IPL DATA\MAPS\littleha\littleha.IPL SPLASH loadsc3 IPL DATA\MAPS\toren.IPL IPL DATA\MAPS\downtown\downtown.IPL IPL DATA\MAPS\downtows\downtows.IPL IPL DATA\MAPS\docks\docks.IPL IPL DATA\MAPS\washintn\washintn.IPL IPL DATA\MAPS\washints\washints.IPL IPL DATA\MAPS\oceandrv\oceandrv.IPL IPL DATA\MAPS\oceandn\oceandn.IPL IPL DATA\MAPS\golf\golf.IPL IPL DATA\MAPS\bridge\bridge.IPL IPL DATA\MAPS\starisl\starisl.IPL IPL DATA\MAPS\nbeachbt\nbeachbt.IPL IPL DATA\MAPS\nbeach\nbeach.IPL IPL DATA\MAPS\nbeachw\nbeachw.IPL IPL DATA\MAPS\cisland\cisland.IPL IPL DATA\MAPS\airport\airport.IPL IPL DATA\MAPS\airportN\airportN.IPL IPL DATA\MAPS\haiti\haiti.IPL IPL DATA\MAPS\haitin\haitin.IPL IPL DATA\MAPS\islandsf\islandsf.IPL IPL DATA\MAPS\stadint\stadint.IPL IPL DATA\MAPS\paths.ipl IPL DATA\MAPS\cull.ipl IPL DATA\occlu.ipl # # Interiors # SPLASH loadsc4 IPL DATA\MAPS\bank\bank.IPL IPL DATA\MAPS\mall\mall.IPL IPL DATA\MAPS\yacht\yacht.IPL IPL DATA\MAPS\club\club.IPL IPL DATA\MAPS\hotel\hotel.IPL IPL DATA\MAPS\lawyers\lawyers.IPL IPL DATA\MAPS\stripclb\stripclb.IPL IPL DATA\MAPS\concerth\concerth.IPL IPL DATA\MAPS\mansion\mansion.IPL in de ipl heb ik dit inst 4794, toren, 0, -135.332, -884.94, 9.424, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1 end in de ide objs 6597, toren, toren, 1, 84, 0 end tobj end path end 2dfx end en in de gta3.img heb ik toren.dff toren.col toren.tid ik heb het model in gta sa getest waar werkt het sonder bugs. toen heb ik een niewe dff gemaakt voor vc en een niewe txd voor vc. aleen de col niet mischien ligt het daar aan. maar dat denk ik niet want die blijft tog het selfed. als iemand mij wil helpen dan set die dit model voor mij ingame (vc) op deze cordinaten: -135.332, -884.94, 9.424 hier de dff, col, txd http://rapidshare.de/files/27568648/toren.rar.html en kan iemand mij ook vertelen wat ik niet goet doe Reageren
Big-Bear Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 Zelf proberen! Daar leer je het meest van en leer je je eigen fouten te verbeteren, waardoor je steeds meer leert, wat betekend beter worden. Persoonlijk denk ik dat de fout zit bij de .TXD, nadat je hem in VC wilt zetten, neem ik aan dat je het zelfde heb gebruikt, dus niet de .TXD hebt aangepast, dus is de .TXD waarschijnlijk nog voor SA gemaakt. Dit is heel makkelijk te veranderen, misschien weet je het, misschien ook niet, dus leg ik het maar ff uit. Helemaal rechtsonderaan in de TXD-Workshop , zoals je al waarschijnlijk opgemerkt hebt, kan je uitmaken voor welke versie die is, GTA, GTA II, GTA III, GTA VC, GTA SA, Xbox etc. Dus nu gewoon ff op VC zetten. Als dit het niet is kan het ook zijn dat je een 2e .col nog in VC heb staan die van jouw is, die moet je dan samenvoegen met de andere, maar als ik je naar je GTA.DAT kijk is dat niet het geval, maar je weet maar nooit, voorderest zou ik het niet weten, als dit niet het geval is, moet je maar even je IPL en IDE lijn posten, en gelieve in een Code Tag, dat leest wat makkelijker Veel Suc6 Reageren
kees1991 Geplaatst: 30 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 (bewerkt) ipl en ide staan er wel in hoor in de ipl heb ik dit inst 4794, toren, 0, -135.332, -884.94, 9.424, 0, 0, 0, 0, 0, 0, 1 end in de ide objs 6597, toren, toren, 1, 84, 0 end tobj end path end 2dfx end jha die code wat wou ik wel doen maar ik wist niet hoe :S kunt u dat uitlegen ? de txd heb ik wel verandert en ik heb nooit een model in gta vc gekregen dus ik kan ook niks samen voegen. maar ik sal de col opniew maaken EDIT en als iemand het voor mij doet dan kan ik sien hoe die dat gadaan heeft en leer ik er ook veel van Bewerkt: 30 juli 2006 door kees1991 Reageren
Blastov Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 Ik zal je wel fff helpen. Ik zou als ik jouw was toch even de col opnieuw maken want het kan zijn dat je sa col ander materiaal heeft, of een lighting of col3 formaat heeft. Daarnaast snap ik niet waarom je als distnace 84 neemt angezien een toren meestal groot is, gebruik 300. De IPL lijn is goed. Daarnaast zie ik ook dat kje COL niet aangegeven word in je gta_vc.dat wat wel moet. Probeer dat eerst fff. Reageren
kees1991 Geplaatst: 30 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 (bewerkt) oke dat heb ik nu ook ik heb daar dit staan COLFILE 0 MODELS\COLL\toren.COL is dat goet ? mijn gta loopt al vast voor dat ik iets heb kunen doen ik kan niet eens een game starten want in dat menu kom ik niet eens. Bewerkt: 30 juli 2006 door kees1991 Reageren
Matiscus Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 Misschien een domme opmerking. Maar heb je bij het exporteren van de DFF VC genomen? Want anders werkt het ook niet. En bij het exporteren mag je de col ook niet aanduiden. Dus exporteren "without col file". Het kan hier ook aan liggen. Verder die 300 en 128 dat Blaster27 zegt is niet echt noodzakelijk. (In sa toch niet). Wat het ook nog zou kunnen zijn is dat de Col file COL III is. En dat mag niet voor VC je moet COL II of COL I nemen. Reageren
Big-Bear Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 Het vage is alleen, ik maak mijn .COL met het standaard script, daar ken je niet kiezen tussen I, II of III en toch doet hij het ingame. Maar voorderest het bovende wat hier allemaal staat is goed, vooral de tip van Matsicus, daar heb ik zelf ook helemaal niet aangedacht, check gewoon al je files, of ze allemaal wel voor VC zijn en niet voor SA, aangezien je IPL en IDE goed zijn, lig het probleem daarbij Reageren
Blastov Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 want in dat menu kom ik niet eens. Omg. Dan hebben we hier te maken met een ander probleem. Kom je wel in het menu bij een ongemodde vc. Zoja, maak daar een kopie van en zet daar je model in. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.