Talietje Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 ik heb een paar tekeningen met kleur maar ik wil die kleur weg dat je alleen nog maar de zwarte lijnen van de tekening ziet. dus eigenlijk wil ik een zwart witte tekening , dat al het kleur weg gaat en alleen nog maar zwart - wit overblijft. hoe moet ik dat doen? Reageren
Jon-asses Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 (bewerkt) ik heb een paar tekeningen met kleur maar ik wil die kleur weg dat je alleen nog maar de zwarte lijnen van de tekening ziet. dus eigenlijk wil ik een zwart witte tekening , dat al het kleur weg gaat en alleen nog maar zwart - wit overblijft. hoe moet ik dat doen? Ik denk dat ik je begrijp. Je bedoelt dat het van kleur naar zwart-wit moet he? Zo doe je dat. 1. Je neemt de afbeelding die je wilt veranderen in zwart-wit. 2. Daarna ge je naar 'Image' - 'Adjustments' - 'Desaturate Dan kom je normaal dit uit. Voor: Na: Hopelijk bedoel je dit. Btw: Hier bestaat een ander topic voor dat zelfs een pin heeft. Namelijk Photoshop Helpdesk. Voortaan even de Zoekfunctie gebruiken. Of gewoon even beter kijken . Bewerkt: 31 juli 2006 door Jon-asses Reageren
Talietje Geplaatst: 30 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 ik heb een paar tekeningen met kleur maar ik wil die kleur weg dat je alleen nog maar de zwarte lijnen van de tekening ziet. dus eigenlijk wil ik een zwart witte tekening , dat al het kleur weg gaat en alleen nog maar zwart - wit overblijft. hoe moet ik dat doen? Ik denk dat ik je begrijp. Je bedoelt dat het van kleur naar zwart-wit moet he? Zo doe je dat. 1. Je neemt de afbeelding die je wilt veranderen in zwart-wit. 2. Daarna ge je naar 'Image' - 'Adjustments' - 'Desaturate Dan kom je normaal dit uit. Voor: Na: Hopelijk bedoel je dit. sorry, nee dat bedoel ik niet je werk dat je erin hebt gestoken voor die screens , sorry. kijk, je hebt dus een afbeelding, wacht ik zal een screen maken, voor het wat duidelijker te maken. ik heb deze afbeelding: maar nu wil ik die kleur weg, ik heb op deze afbeelding maar 1 kleur, geel wel die gele kleur wil ik weg , hoe moet ik dat doen? (dit is maar een simpele afbeelding) wat moet ik doen om die kleur te kunnen verwijderen en dat er inplaats van geel wit komt, dus dat er nog alleen zwart-wit over blijft. ja, verven , het in wit verven, ik weet het , het is een simpele afbeelding maar als ik nu verschilende kleuren in mijn afbeelding heb is er zo een oplossing waar je ergens op kan klikken voor de kleur weg te doen? gommen niet, want daar is veel werk aan, zo een knop waar je op moet klikken en dat er nog alleen maar zwart-wit overblijft van je afbeelding. snapt nu iedereen wat ik bedoel? ik heb dringend een oplossing nodig! Reageren
.Levi. Geplaatst: 30 juli 2006 Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 (bewerkt) Ik heb even zitten denken volgens mij weet ik wel iets handigs voor je. Manier 1 Hier zijn de simpele stappen. Stap 1: Open je plaatje Stap 2: Ga naar Filter > Stylize > Find Edges. Stap 3: Druk op Ctrl + Alt + U. (Hierdoor verdwijnen de kleuren volledig.) Stap 4: Ga nu naar Brightness & Contrast, en ze beide wat hoog. (Gewoon even wat meespelen je ziet zelf het resultaat, op elk plaatje is het namelijk iets verschillend.) Stap 3 kun je vinden bij Layer > New Adjustment Layer > Hue Saturation. Zet de middelste helemaal naar links. Stap 4 kun je ook vinden bij Layer > New Adjustment Layer alleen nu ga je naar Brightness & Contrast. Volgens mij komt dit aardig bij jou vraag in de buurt. Edit Manier 2 Stap 1: Open je plaatje Stap 2: Ga naar Filter > Sketch > Photocopy. Zet Detail op 1 en Darkness op 50, geeft dat de mooiste resultaten. Tip: Je kun altijd nog even Birghtness & Contrast gebruiken, als je nog niet helemaal tevreden bent. Manier 3 Stap 1: Open je plaatje Stap 2: Ga naar Filter > Sketch > Torn Edges. Zet Smoothnessl op 15 en Contrast op 15 Met de bovenste de "Image balance" moet je even meespelen. Tip: Je kun altijd nog even Birghtness & Contrast gebruiken, als je nog niet helemaal tevreden bent. Bewerkt: 30 juli 2006 door .Levi. Reageren
Talietje Geplaatst: 30 juli 2006 Auteur Rapport Geplaatst: 30 juli 2006 (bewerkt) Ik heb even zitten denken volgens mij weet ik wel iets handigs voor je.Hier zijn de simpele stappen. Stap 1: Open je plaatje Stap 2: Ga naar Filter > Stylize > Find Edges. Stap 3: Druk op Ctrl + Alt + U. (Hierdoor verdwijnen de kleuren volledig.) Stap 4: Ga nu naar Brightness & Contrast, en ze beide wat hoog. (Gewoon even wat meespelen je ziet zelf het resultaat, op elk plaatje is het namelijk iets verschillend.) Stap 3 kun je vinden bij Layer > New Adjustment Layer > Hue Saturation. Zet de middelste helemaal naar links. Stap 4 kun je ook vinden bij Layer > New Adjustment Layer alleen nu ga je naar Brightness & Contrast. Volgens mij komt dit aardig bij jou vraag in de buurt. ik kan niet goed volgen :$ want ik heb photoshop in het nederlands. stap 1 kan ik stap 2 is naar filter - stileer - ... stap 3 laag- ... - ... stap 4 laag- ...- ... >>> Door .Levi.: Ik heb nieuwe maniertjes ge-edit probeer die ook even. Voor stap 3, zie je daar geen Stileer > Randen staan?<<< Bewerkt: 30 juli 2006 door .Levi. Reageren
Jon-asses Geplaatst: 31 juli 2006 Rapport Geplaatst: 31 juli 2006 (bewerkt) Ik heb even zitten denken volgens mij weet ik wel iets handigs voor je. Hier zijn de simpele stappen. Stap 1: Open je plaatje Stap 2: Ga naar Filter > Stylize > Find Edges. Stap 3: Druk op Ctrl + Alt + U. (Hierdoor verdwijnen de kleuren volledig.) Stap 4: Ga nu naar Brightness & Contrast, en ze beide wat hoog. (Gewoon even wat meespelen je ziet zelf het resultaat, op elk plaatje is het namelijk iets verschillend.) Stap 3 kun je vinden bij Layer > New Adjustment Layer > Hue Saturation. Zet de middelste helemaal naar links. Stap 4 kun je ook vinden bij Layer > New Adjustment Layer alleen nu ga je naar Brightness & Contrast. Volgens mij komt dit aardig bij jou vraag in de buurt. ik kan niet goed volgen :$ want ik heb photoshop in het nederlands. stap 1 kan ik stap 2 is naar filter - stileer - ... stap 3 laag- ... - ... stap 4 laag- ...- ... >>> Door .Levi.: Ik heb nieuwe maniertjes ge-edit probeer die ook even. Voor stap 3, zie je daar geen Stileer > Randen staan?<<< Ik zal het eens met screens proberen duidelijk te maken wat Levi bedoelt. Want het staat wel op dezelfde plaats. In de quote zie je wat Levi zei en het vette is mijn tekst . Ik doe alleen manier 1 wel: [*]Stap 1: Open je plaatje Ik denk wel dat je dit zo kunt.[*]Stap 2: Ga naar Filter > Stylize > Find Edges. Kijk naar de afbeelding en bij jouw PS staat het normaal op dezelfde plaats alleen in het nederlands. [*]Stap 3: Druk op Ctrl + Alt + U. (Hierdoor verdwijnen de kleuren volledig.) Dit kun je ook doen, het zijn gewoon sneltoetsen en die zijn hetzelfde . [*]Stap 4: Ga nu naar Brightness & Contrast, en ze beide wat hoog. (Gewoon even wat meespelen je ziet zelf het resultaat, op elk plaatje is het namelijk iets verschillend.) Kijk naar de afbeelding, en doe net zoals stap 2 . Dat spelen met de balkjes kun je zelf ook wel doen. Ziezo nu hoop ik dat het lukt. Btw: Hier bestaat een ander topic voor dat zelfs een pin heeft. Namelijk Photoshop Helpdesk. Voortaan even de Zoekfunctie gebruiken. Of gewoon even beter kijken . Bewerkt: 4 augustus 2006 door Jon-asses Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.